AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Del Skrevet 26. mars 2022 Garantert mange som bare svarer nei, men er det noe som helst grunn til å tenke at man trenger en reisetrille til ei som straks blir fire på tur til syden i sommer? Hun er ikke veldig utholdende, men vi har i økende grad begynt å ta turer uten at vogna er med (hun er litt over 3,5 nå), og hun har siste året sittet minst mulig i vogna når vi farter. Anonymkode: 42df3...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Del Skrevet 26. mars 2022 Har dere vign med kan hun jo sove I den om kvelden, hvis ikke er dere jo avhengig av å være tilbake til hotellet innen leggetid. Anonymkode: 28e33...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Del Skrevet 26. mars 2022 Jeg ville hatt det. For å sove i på kvelden, for lengre turer og for å få med seg ting og tang. Deilig å slippe sekk når det er varmt og skal styre med barn osv. Anonymkode: 152af...ff4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Del Skrevet 26. mars 2022 Vi har hatt med i den alderen. I varmen kan ungene fort bli litt slått ut, og hvis man har planer om mer enn å bare være på hotellområdet så er det jo fort et stykke å gå til byen el. Kanskje vil hun duppe i vognen på kvelden også. Vognen kan også være praktisk så får man med seg badehåndklær, drikke osv. Vi brukte vogn tidvis på ferie i hvertfall 2 år etter at vi mer eller mindre hadde sluttet med det hjemme. Ikke at ungene satt i vognen hele tiden, men når vi skulle være på farten lenge. Anonymkode: 1bcca...f93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Del Skrevet 26. mars 2022 Jeg hadde definitivt tatt med for sikkerhetsskyld. Om ikke den brukes så er den kjekk til å bager osv i på farten. Anonymkode: 268cd...38f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Del Skrevet 26. mars 2022 Vi slutta med vogn hjemme når vår var nesten 2 år. Brukte bare unntaksvis hvis vi måtte bære på mye. Men hadde med på ferie nylig da hun var 3,5 år. Veldig praktisk til slitne føtter når msn flytter seg over store avstander. Og når man skal ut å spise på kvelden etter en lang slitsom dag i bassenget. Sovna i vogna enkelte kvelder. Anonymkode: dd14f...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Del Skrevet 26. mars 2022 Ts her- tusen takk for mange og konstruktive svar! Noen som har tips til trille å ta med, link eller hvor kjøpe? Hun er ganske høy og allerede 17 kg, mange jeg har sett som hun er for stor for. Anonymkode: 42df3...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Del Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her- tusen takk for mange og konstruktive svar! Noen som har tips til trille å ta med, link eller hvor kjøpe? Hun er ganske høy og allerede 17 kg, mange jeg har sett som hun er for stor for. Anonymkode: 42df3...f80 Søk i eller spør i den store barnevogntråden som er i spedbarnsforumet😊 Anonymkode: 28e33...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her- tusen takk for mange og konstruktive svar! Noen som har tips til trille å ta med, link eller hvor kjøpe? Hun er ganske høy og allerede 17 kg, mange jeg har sett som hun er for stor for. Anonymkode: 42df3...f80 Babyjogger har flere typer som både er lette og blir små sammenlagt, og mange som går til over 20 kg, noen går vel faktisk til 35kg også 😊 Anonymkode: f45e2...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 27. mars 2022 #10 Del Skrevet 27. mars 2022 Jeg synes det ser helt forferdelig ut når voksne går rundt med sovende barn i vogn sent på kvelden i syden. Stakkar barn. Greit de sover, men jeg hadde IKKE likt å bli flytta rundt i så ustabile ukjente omgivelser i søvne... Mitt barn har angst for søvn allerede, så det ville blitt forferdelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 27. mars 2022 #11 Del Skrevet 27. mars 2022 GulSol skrev (6 minutter siden): Jeg synes det ser helt forferdelig ut når voksne går rundt med sovende barn i vogn sent på kvelden i syden. Stakkar barn. Greit de sover, men jeg hadde IKKE likt å bli flytta rundt i så ustabile ukjente omgivelser i søvne... Mitt barn har angst for søvn allerede, så det ville blitt forferdelig.. De fleste barn er vant til å sove i vogn både hjemme og i barnehage. Mange har gått på trilletur for å sovne siden de var spebarn. Vognen blir ofte tryggheten, og da spiller det liten rolle om man går litt rundt. Vi hadde ikke med vogn til 3-åringen, men hun havnet av og til i søsterens vogn på kveldene. Men hun var i sengen før 8 da.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #12 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Garantert mange som bare svarer nei, men er det noe som helst grunn til å tenke at man trenger en reisetrille til ei som straks blir fire på tur til syden i sommer? Hun er ikke veldig utholdende, men vi har i økende grad begynt å ta turer uten at vogna er med (hun er litt over 3,5 nå), og hun har siste året sittet minst mulig i vogna når vi farter. Anonymkode: 42df3...f80 tenker jo at dette vet foreldrene best selv, så dette må du finne ut av tenker jeg. For mine erfaringer er forskjellig fra dine, mine 4 sluttet vi og ta med vogn når de var ca 2-2,5 år, de 2 største satt minst i vogn husker jeg, de ville nesten ikke sitte i vogn fra de var 18mnd de sluttet også og sove på dagtid rundt den tiden,mens de 2 yngste satt i vogn til de var ca 2,5 år og sov også på dagen frem til ca 2,5 år, så jeg tenker det faktisk er vanskelig og svare på enn andre enn deg selv Anonymkode: 3e124...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Del Skrevet 27. mars 2022 Ferie er ofte veldig slitsomt med mange inntrykk, varme, mye aktivitet. Hadde absolutt hatt med vogn til en 4-åring 😊 Anonymkode: 7273a...43a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Del Skrevet 27. mars 2022 I «syden» sovna vår treåring i fem-tiden og var sliten lenge før, så da var vogna god å ha. Vi voksne ville jo helst spise middag før vi måtte gå på rommet. Hehe. Hun bruker ikke vogn til vanlig, men det er så mange inntrykk og opplevelser som gjør dem sliten mye raskere. Anonymkode: 0fd0f...f47 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #15 Del Skrevet 27. mars 2022 GulSol skrev (2 timer siden): Jeg synes det ser helt forferdelig ut når voksne går rundt med sovende barn i vogn sent på kvelden i syden. Stakkar barn. Greit de sover, men jeg hadde IKKE likt å bli flytta rundt i så ustabile ukjente omgivelser i søvne... Mitt barn har angst for søvn allerede, så det ville blitt forferdelig.. Du mangler bare litt erfaring i det å se at barnefamilier kan fint ta godt vare på barna sine selv om de sovner i en vogn på kveldstid på en sydenferie. En familie består gjerne av barn med ulik alder, og på ferie må en prøve å ivareta ta alles behov, og en vogn for trøtte barn er supert å ta med. Alle er i aktivitet på en ferie, og barna kan godt trenes i å takle litt forandring i rutinene Anonymkode: 488ae...3a8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #16 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ts her- tusen takk for mange og konstruktive svar! Noen som har tips til trille å ta med, link eller hvor kjøpe? Hun er ganske høy og allerede 17 kg, mange jeg har sett som hun er for stor for. Anonymkode: 42df3...f80 Babyzen yoyo har vi. Den veier lite, stabil og er liten når man slår den sammen. Passer som håndbagasje på fly. Og tar da nesten ikke plass på rommet når den ikke er i bruk heller. Hotellrom er som regel trange nok fra før. Anonymkode: dd14f...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #17 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Babyzen yoyo har vi. Den veier lite, stabil og er liten når man slår den sammen. Passer som håndbagasje på fly. Og tar da nesten ikke plass på rommet når den ikke er i bruk heller. Hotellrom er som regel trange nok fra før. Anonymkode: dd14f...e73 Vi har kjøpt den brukt og har en eldre modell så det kostet ikke stort. Anonymkode: dd14f...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #18 Del Skrevet 27. mars 2022 GulSol skrev (5 timer siden): Jeg synes det ser helt forferdelig ut når voksne går rundt med sovende barn i vogn sent på kvelden i syden. Stakkar barn. Greit de sover, men jeg hadde IKKE likt å bli flytta rundt i så ustabile ukjente omgivelser i søvne... Mitt barn har angst for søvn allerede, så det ville blitt forferdelig.. ok Anonymkode: b59dd...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #19 Del Skrevet 27. mars 2022 Helt innafor! Fullt forståelig. Hadde jeg gjort selv.. Anonymkode: 0dceb...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 28. mars 2022 #20 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du mangler bare litt erfaring i det å se at barnefamilier kan fint ta godt vare på barna sine selv om de sovner i en vogn på kveldstid på en sydenferie. En familie består gjerne av barn med ulik alder, og på ferie må en prøve å ivareta ta alles behov, og en vogn for trøtte barn er supert å ta med. Alle er i aktivitet på en ferie, og barna kan godt trenes i å takle litt forandring i rutinene Anonymkode: 488ae...3a8 Hvorfor antar du hva min livserfaring er? Hvorfor ikke bare akseptere at noen synes det ser stygt ut med store barn i barnevogn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå