AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #41 Del Skrevet 1. april 2022 Her i hus er det iallfall en regel mot å sette seg ned i sofaen mellom jobb og trening, for da er det hardt å komme seg opp igjen. Jeg løper bare, så da bare skifter jeg med en gang jeg kommer inn døra og går rett ut igjen, lar ikke hjernen min begynne å jobbe med å finne unnskyldninger. Om jeg må vente litt av en eller annen grunn sørger jeg fortsatt for å holde meg på bena, tar klesvask eller rydder ut av oppvaskmaskinen, hva som helst som holder meg unna sofaen! Så får jeg lov å sette meg på den med varmeteppe og te etter dusjen, det gleder jeg meg alltid til 🤩 Anonymkode: 58d03...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #42 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 21.49): Du velger jo selv. Jeg trener 10-12 ganger i uka, selv med tre små barn og full jobb. Til/fra jobb er jo der jeg stort sett har sjansen. Høres ut som om du har vondt i viljen, TS. Anonymkode: 1a77c...74b Trene 10-12 ggr i uka, hva skal det være godt for? 🤔 Anonymkode: 0792c...779 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. april 2022 #43 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Måten jeg fikk trent jevnlig på før barn var å ha med treningstøyet på jobb, og en avtale med meg selv om at jeg ikke fikk lov til å droppe trening før klærne var på i garderoben. Plutselig trente jeg 4 ganger i uka 🤷♀️ Booket 2 saltimer (sykkel for min del, liker ikke koordinasjonsgreier) og tok 2 styrkeøkter med baseøvelser på egenhånd. Hadde ikke klart det uten musikk jeg liker. Og jeg valgte bort ting jeg ikke liker overhodet, som statiske apparater. Jeg likte best vektstang og kettlebells, så da ble de fleste øvelsene med det. Så likte jeg etterhvert styrke best og kjedet meg på spinning, så da ble det bare styrke. Men gjør det for eksempel 2 gg i uka måned 1, så 3. Glemmer ikke den ganga jeg gikk forbi ei i garderoben som jeg tenkte «jøss, hun hadde fin bakende og ben!» - stusset på at vi hadde så like klær, og så var det mitt eget speilbilde 🤣 Plutselig hadde jeg sprett i rumpa liksom 😅 Men altså: det var ikke målet med trening for meg. Endret 1. april 2022 av Fløff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. april 2022 #44 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trene 10-12 ggr i uka, hva skal det være godt for? 🤔 Anonymkode: 0792c...779 Ødelegge kroppen og vedlikeholde spiseforstyrrelse vil jeg anta 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 1. april 2022 #45 Del Skrevet 1. april 2022 Aldri sett deg ned. Skift direkte, få i deg pre work out og kom deg dit fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #46 Del Skrevet 3. april 2022 Ikke sett deg ned i sofaen etter jobb. Dra på trening først. Finn en treningsform du liker. Ikke gjør det for tungt eller avansert. Begynn lett og jobb deg gradvis oppover. Jeg kjenner meg igjen, men har ingen problemer med å komme meg på trening nå. Liker det faktisk. Anonymkode: a27db...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #47 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke sett deg ned i sofaen etter jobb. Dra på trening først. Finn en treningsform du liker. Ikke gjør det for tungt eller avansert. Begynn lett og jobb deg gradvis oppover. Jeg kjenner meg igjen, men har ingen problemer med å komme meg på trening nå. Liker det faktisk. Anonymkode: a27db...16d Og ja, preworkout! Hjelper masse på energien. Anonymkode: a27db...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 14. april 2022 #48 Del Skrevet 14. april 2022 "Tenker ofte at «i dag skal jeg trene» eller «jeg bør prøve å få til 3 økter denne uka», men svært ofte blir jeg bare sittende å scrolle på mobilen og hale ut tida i stedet, og så blir det ingen treningsøkt.": Lag en treningsplan for hele uka på søndagene. Forplikt deg til den. Ingen "indre forhandlinger" om du skal trene eller ikke med mindre du er blitt syk\ viktige ting oppstår - forhandlinger tapper deg for viljestyrke. Vær forberedt på å måtte gjøre endringer underveis. Fordelen med å ha egne dager du trener på, er at du frigjør masse FRITID! Du prokrastinerer ved å sitte på mobilen når du egentlig vet at du vil\ burde trene. Det skaper bare enda mer stress og tapper deg også for viljestyrke. "Jeg misliker fysisk aktivitet og synes det er vondt. Jeg føler meg utilpass, stygg og klein på treningssenteret. Jeg misliker å gjøre ting jeg ikke mestrer alene.": Jeg skjønner deg godt! Jeg synes også det var vanskelig og ubehagelig de første gangene jeg skulle trene alene på treningssenteret og jeg følte meg chubby og utilpass. Men husk at - som alt mulig annet - selvfølelsen og de "slemme" tankene sitter mellom ørene. Jeg var også overvektig da jeg begynte å trene, men jeg måtte lære å gi litt faen i hva andre eventuelt måtte mene og jeg tenkte "Jaja, kanskje jeg er chubby nå, men jeg kommer til å få bedre helse snart og bli strammere og slankere". Dessuten er alle opptatt av SEG og SITT og det dem skal gjøre. Det er verdt et forsøk. Det kommer nok til å gå mye bedre enn du tror. Lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #49 Del Skrevet 14. april 2022 Mitt råd er også å ta på treningsklær og i mitt tilfelle linser. Jeg bruker bare linser mens jeg trener, så kan ikke bare kaste bort et par. Hvis jeg spiser en banan også, er jeg ett steg nærmere dørstokken 😅 Anonymkode: 17000...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #50 Del Skrevet 15. april 2022 Du kommer ingen vei uten motivasjon, en mening og mål med treningen. Omså du kommer deg på trening, så faller man fort tilbake uten motivasjon. Man må virkelig ville det, og finne glede med å gjøre det. Sånn er det med det meste. Anonymkode: 8260d...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 15. april 2022 #51 Del Skrevet 15. april 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 13.05): Ett tips til er å skaffe seg aktivitetsklokke og appen PAI. Sett deg et ukentlig mål om X antall PAI. Så har du en grunn til å komme seg i fysisk aktivitet, enten det er gåtur, husarbeid, sykkeltur, osv. All aktivitet teller, du må ikke på treningssenter. Så øker du antall PAI etterhvert. Evt lage konkurranse med venner og familie om hvem som har mest PAI eller daglige skritt. Anonymkode: 9dcc7...eea Ville heller benyttet Memento U. PAI utfases visstnok i 2022, og snakker ikke lengre med Garmin, men Memento U gjør. Ellers fungerer de likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #52 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg tenker også litt på det økonomiske, at jeg vil få mest mulig ut av den månedsprisen. Regnet ut hva hver treningsøkt koster dersom jeg går så og så ofte😅 Men hva med å heller gå turer for deg? Lange turer med podcast på øret? Man må jo ikke på treningssenter for å trene. Jeg har ikke begynt på treningssenter før ganske nylig. Gikk ned i vekt med kosthold og turer først. Så kom ønsket om å trene mer. Anonymkode: 2b9cb...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #53 Del Skrevet 20. april 2022 Har ikke lest alle svarene, men her er det som har hjulpet meg: Det viktigste i starten er å innarbeide en rutine. Gå tre ganger i uke på treningssenter/tren hjemme. Det tar tre måneder å innarbeide en rutine sies det, så derfor gjelder det å være konsistent i tre måneder. I starten kan målet være å få på treningstøy, gå ti minutter på mølla, og så avslutte. Her er rutinen viktigere enn selve treningen. Den kommer etterhvert, men det er viktig å bli vant til å ha trening i programmet for uken. Hold knallhardt på planen, få inn rutinen. Etter noen uker blir det kanskje meningsløst å dra hjem etter ti minutter, så da blir selve treningen en større del av greia. En annen ting som har hjulpet meg, er å tenke at jeg ikke må være avhengig av motivasjon. Jeg trenger ikke å være motivert. Det er greit å mislike det. Det er ikke hobbyen min, og det er helt ok. Trening er noe jeg gjør ene og alene for helsen, på samme måte som andre ting. Jeg synes ikke det er veldig gøy å pusse tenner eller klippe plen heller, men jeg gjør det fordi det er lurt. Det er en oppgave jeg bare skal gjennomføre. Litt som en oppgave på jobb, som kanskje er litt kjedelig men det er en del av jobbeskrivelsen min og da må det bare gjøres. Jeg kan ikke sitte og vente på motivasjon. Nå er trening blitt en naturlig del av hverdagen min, etter at jeg i mange år trodde at jeg måtte finne treningsglede. Det har jeg rett og slett ikke, og finner nok kanskje ikke heller. Om den kommer, så er det sannsynligvis et resultat av at jeg faktisk trener, det er ikke en forutsetning for å starte. Anonymkode: 591ed...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kerrs Pink Skrevet 20. april 2022 #54 Del Skrevet 20. april 2022 Jeg meldte meg på et svindyrt livsstils-endringskurs, hadde ikke hjerte til å la være å gå, for det var så dyrt. Koster ikke mye i mnd nå lenger, men vanen ble innarbeidet. Trener 2-3 ggr pr uke nå og merker det godt når jeg ikke får trent, får vondter overalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå