AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #21 Del Skrevet 27. mars 2022 Tror forresten også det som står over mitt innlegg, om å ikke ha for høye ambisjoner i starten, er veldig sant. Være fornøyd om du får til en halvtime på mølla, det er veldig mye bedre enn ingenting. Anonymkode: 9f432...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 27. mars 2022 #22 Del Skrevet 27. mars 2022 Finn en venn å trene med eller bli med i em treningsgruppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #23 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette er jo et problem som jeg har inntrykk av at mange har, så ja, forventer teknikker eller tips fra folk som har slitt med det samme og kommet seg over det? Anonymkode: 41eb7...0d8 Det er latskap. Finnes ingen tips mot latskap annet enn dårlige unnskyldninger. Ta på deg treningsklærne og gå til treningssenteret. Repeter dettw to til tre ganger i uken. Anonymkode: 56607...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #24 Del Skrevet 27. mars 2022 Ett tips til er å skaffe seg aktivitetsklokke og appen PAI. Sett deg et ukentlig mål om X antall PAI. Så har du en grunn til å komme seg i fysisk aktivitet, enten det er gåtur, husarbeid, sykkeltur, osv. All aktivitet teller, du må ikke på treningssenter. Så øker du antall PAI etterhvert. Evt lage konkurranse med venner og familie om hvem som har mest PAI eller daglige skritt. Anonymkode: 9dcc7...eea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #25 Del Skrevet 27. mars 2022 Gå to ganger i uka på senteret og den tredje gangen kan du gå en rask tur på en time hjemmefra. Hvis du ikke har noe du må hjem til etter jobb, gå på trening rett fra jobb. Anonymkode: 3991b...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #26 Del Skrevet 27. mars 2022 For meg fungerer det å ikke ha for store ambisjoner. At ikke hver gang må være tidenes treningsøkt. Bare tenk at du skal på trening og så gjør du det du føler for når du kommer dit, om det er å sykle, gå på tredemøllen eller løfte vekter. Anonymkode: 2fb09...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 27. mars 2022 #27 Del Skrevet 27. mars 2022 For meg fungerer det best å bare gå, ikke tenke eller vurdere noe som helst. Bare ta på treningstøy og gå, fordi jeg skal, basta! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #28 Del Skrevet 27. mars 2022 Tren om morgenen eller på vei hjem fra jobb. Ikke gå innenfor dørstokken. Sikt på to dager i uken, og begynn å gå til og fra jobb de andre dagene. Finn deg en løperunde på 4-5 km. Ta tiden hver gang. Det er motiverende å bli raskere! Anonymkode: 44443...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #29 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg sliter veldig med å komme meg på trening. Tenker ofte at «i dag skal jeg trene» eller «jeg bør prøve å få til 3 økter denne uka», men svært ofte blir jeg bare sittende å scrolle på mobilen og hale ut tida i stedet, og så blir det ingen treningsøkt. Skulle f.eks. trene i går, men da var jeg «for sliten» etter jobb, og ble sittende i sofan mens tida gikk. Så skulle jeg trene i dag, men jeg kom meg aldri ut og nå er kl 21:45, og jeg tør ikke å gå på det ubemannede treningssenteret så sent. Jeg har kjøpt noen pt-timer og gått på dem. Fikk mange gode teknikktips og et program å følge, så det er ikke det at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre når jeg kommer dit. Jeg misliker fysisk aktivitet og synes det er vondt. Jeg føler meg utilpass, stygg og klein på treningssenteret. Jeg misliker å gjøre ting jeg ikke mestrer alene. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan komme over denne psykiske kneiken og komme meg til treningssenteret? -kvinne 29, lettere overvektig Anonymkode: 41eb7...0d8 Hei, har du noen ønsker eller mål for helsen din? Hvis du ønsker å gå ned i vekt, må du ikke gå på treningssenter. Du kan eventuelt ha et fokus på å telle kcals og gå lange turer. Eventuelt ta noen økter hjemme med egen kroppsvekt eller kjøpe noen manualer. Løpe, svømme og sykle krever heller ikke et senter. Jeg gikk opp 15 kg for noen år tilbake. Gjorde alle disse aktivitetene jeg nevnte, minus sykling. Raste med 12 kg på få måneder. Kom meg etterhvert på et treningssenter. Følte meg vel så da opplevde jeg ikke den såkalte dørstokkmila. Kanskje du bør finne ut nøyaktig hvorfor det er vanskelig å komme deg på treningssenteret. Det høres ut som en slags emosjonell dørstokkmil? Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 4438d...2ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Jones Skrevet 27. mars 2022 #30 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du velger jo selv. Jeg trener 10-12 ganger i uka, selv med tre små barn og full jobb. Til/fra jobb er jo der jeg stort sett har sjansen. Høres ut som om du har vondt i viljen, TS. Anonymkode: 1a77c...74b Ja, det er jo akkurat det som er poenget med innlegget til ts, mangel på motivasjon/vondt i vilja. Å høre på ditt selvskryt jo ganske bortkasta. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 28. mars 2022 #31 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 21.44): Jeg sliter veldig med å komme meg på trening. Tenker ofte at «i dag skal jeg trene» eller «jeg bør prøve å få til 3 økter denne uka», men svært ofte blir jeg bare sittende å scrolle på mobilen og hale ut tida i stedet, og så blir det ingen treningsøkt. Skulle f.eks. trene i går, men da var jeg «for sliten» etter jobb, og ble sittende i sofan mens tida gikk. Så skulle jeg trene i dag, men jeg kom meg aldri ut og nå er kl 21:45, og jeg tør ikke å gå på det ubemannede treningssenteret så sent. Jeg har kjøpt noen pt-timer og gått på dem. Fikk mange gode teknikktips og et program å følge, så det er ikke det at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre når jeg kommer dit. Jeg misliker fysisk aktivitet og synes det er vondt. Jeg føler meg utilpass, stygg og klein på treningssenteret. Jeg misliker å gjøre ting jeg ikke mestrer alene. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan komme over denne psykiske kneiken og komme meg til treningssenteret? -kvinne 29, lettere overvektig Anonymkode: 41eb7...0d8 Finn trening du liker. Prøv gruppetimer om de tilbyr det på senteret ditt, det kan være veldig morsomt, og kanskje du finner en treningskompis som kan hjelpe deg de dagene du virkelig ikke vil trene. Eller at du finner noe du liker å gjøre. Som sykelig overvektig med bmi på over 50 på det verste, forstår jeg godt følelsene av å være utilpass, stygg og klein, men uansett hvor mye du føler på det, så er folk flest opptatt med sine egne ting De er ikke der for å se på andre trene. Og min erfaring er at man, om det er synlig at man har en del ekstra på kroppen, kommer folk gjerne med positive tilbakemeldinger. Noe i hvertfall jeg har satt pris på. Min vei ut av latskapen var å bikke punktet at "nok er nok". Det har ikke funket å tvinge seg selv på trening nå og da, det har ikke gitt noe motivasjon eller lyst til å trene. Men da jeg bikket "nok er nok" gikk det fra å kunne telle antall besøk på senteret jeg var medlem på på to hender i løpet av 2-3 år. Etter at jeg kom i gang, ble det 33 besøk fra september og ut desember, med litt avbrudd pga skade og sykdom. Jeg tror treningsvilje er litt som å slutte å røyke. Du kan ville gjøre det, men finne unnskyldninger for å ikke komme i gang, eller virkelig VILLE og faktisk gjøre noe med det. Det er først når du VIL du finner driven som gjør at du klarer å fortsette, selv om du ikke har lyst. Jeg for min del trives ikke i egen kropp, men samtidig er latskap og vondt i viljen for sterk på mange områder, som gjør at det har vært det som har føltes som umulig å komme i gang. Men nå når jeg ER i gang, er det vanskelig å la vær, eller jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke får trent som jeg ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 28. mars 2022 #32 Del Skrevet 28. mars 2022 Jeg kommer meg heller ikke på treningssenter. Fordi jeg hater det. Det er ikke riktig type trening for meg. Jeg må gjøre noe jeg synes er fint. Så derfor går jeg hjem fra jobb i raskt tempo med musikk eller podcast på øret. Det tar meg 40 minutter og gjør meg svett fordi det er svak oppoverbakke nesten hele veien. Om vår, sommer og høst kan jeg løpe ute. Jeg vet jeg ikke trener nok styrke, så jeg prøver å jobbe med å få gjort noen øvelser hjemme, men det har jeg dørstokkmil på, fordi styrke er så kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 28. mars 2022 #33 Del Skrevet 28. mars 2022 Det er ikke noe hemmelig triks, man må bare være litt disiplinert og dra på treningene man har planlagt. Det fine er at etter å ha gjort dette i noen uker så blir det en vane til slutt og bare noe man gjør uten å vurdere frem og tilbake om man har så lyst eller ikke. Litt som å pusse tennene, det er jo sjelden jeg er veldig motivert til å stå der å pusse men jeg gjør det likevel fordi jeg vet jeg trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #34 Del Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 21.44): Jeg sliter veldig med å komme meg på trening. Tenker ofte at «i dag skal jeg trene» eller «jeg bør prøve å få til 3 økter denne uka», men svært ofte blir jeg bare sittende å scrolle på mobilen og hale ut tida i stedet, og så blir det ingen treningsøkt. Skulle f.eks. trene i går, men da var jeg «for sliten» etter jobb, og ble sittende i sofan mens tida gikk. Så skulle jeg trene i dag, men jeg kom meg aldri ut og nå er kl 21:45, og jeg tør ikke å gå på det ubemannede treningssenteret så sent. Jeg har kjøpt noen pt-timer og gått på dem. Fikk mange gode teknikktips og et program å følge, så det er ikke det at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre når jeg kommer dit. Jeg misliker fysisk aktivitet og synes det er vondt. Jeg føler meg utilpass, stygg og klein på treningssenteret. Jeg misliker å gjøre ting jeg ikke mestrer alene. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan komme over denne psykiske kneiken og komme meg til treningssenteret? -kvinne 29, lettere overvektig Anonymkode: 41eb7...0d8 jeg bruker små belønninger. F.eks hvis jeg drar på gymmen kan jeg se en film når jeg kommer hjem, bestille no digg mat, eller lignende. Av og til er det nok å vite at jeg kan downe en Powerrade etterpå. Du må tenke på hva som er best for deg long term og ikke short term hurdles. En annen ting som hjelper er å ikke ha et torturprogram. bare si til deg selv at du skal dra dit og det er det eneste målet ditt. Så når du først er der så kan du vurdere hvor mye energi du har. I mitt tilfelle er det alltid greit når jeg først er kommet ditt. Anonymkode: b3a04...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #35 Del Skrevet 28. mars 2022 Jeg melder meg på gruppetimer på nettet. Føler at det er forpliktende. Når jeg er sliten må jeg nærmest tvinge meg på trening, og jeg vet at trim gir energi. Anonymkode: 31b82...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #36 Del Skrevet 28. mars 2022 Noe sier meg at treningssenter ikke er noe for deg når du har så lite lyst. Hva med å finne deg treningsmetoder og aktiviteter som du faktisk har lyst til å gjøre? Anonymkode: 7501b...242 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 28. mars 2022 #37 Del Skrevet 28. mars 2022 Gå sammen med noen! Jeg og en veninne går sammen og da er det mye lettere å komme seg ut dørene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #38 Del Skrevet 1. april 2022 AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 21.44): Jeg sliter veldig med å komme meg på trening. Tenker ofte at «i dag skal jeg trene» eller «jeg bør prøve å få til 3 økter denne uka», men svært ofte blir jeg bare sittende å scrolle på mobilen og hale ut tida i stedet, og så blir det ingen treningsøkt. Skulle f.eks. trene i går, men da var jeg «for sliten» etter jobb, og ble sittende i sofan mens tida gikk. Så skulle jeg trene i dag, men jeg kom meg aldri ut og nå er kl 21:45, og jeg tør ikke å gå på det ubemannede treningssenteret så sent. Jeg har kjøpt noen pt-timer og gått på dem. Fikk mange gode teknikktips og et program å følge, så det er ikke det at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre når jeg kommer dit. Jeg misliker fysisk aktivitet og synes det er vondt. Jeg føler meg utilpass, stygg og klein på treningssenteret. Jeg misliker å gjøre ting jeg ikke mestrer alene. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan komme over denne psykiske kneiken og komme meg til treningssenteret? -kvinne 29, lettere overvektig Anonymkode: 41eb7...0d8 Hei. kvinne ganske overvektig 40 år. dørstokkmila er tung. men jeg bare bestemte meg i august 21 at jeg skal. jeg tok med treningstøy på jobb å skifter der, gikk rett på treningsstudio for å ikke sabotere meg selv. hadde altid en unnskyldning, manglende barnevakt osv osv. jwg sa fra se rundt meg hvilke dager jwg skulle trene, da ble det vanskeligere å sabotere seg selv. det er fortsatt like slitsomt, men kroppen fungerer mye bedre nå. Mindre smerter i ledd . Bare gode grunner til å fortsette. jeg er også ekstremt sjenert. Så jeg prøvde inngå tider jeg viste det var mye av den yngre garde der. nå er jeg litt tøffere og koser meg med treningen. ser ofte igjen de faste som trener der og gir oppmuntrende smil. Da blir set kitt mindre skummelt også. viktig å huske at alle er der dor å trene, de er ikke så opptatt av hva de rundt seg holder på med. Anonymkode: b1b2d...d57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Judy Grimes Skrevet 1. april 2022 #39 Del Skrevet 1. april 2022 On 3/26/2022 at 9:47 PM, AnonymBruker said: Jeg pleier å planlegge hvilke 3 dager jeg skal trene. F.eks tirsdag, torsdag og søndag. Så lager jeg dobbel middag dagen før trening, sånn at jeg kan varme opp middag etter trening. Vasker også håret etter trening. Dersom jeg dropper trening «ødelegger» det denne planen, og da er det mye høyere terskel for å droppe trening. Anonymkode: 9dcc7...eea Dette synes jeg er et veldig godt råd. En annen ting kan være å planlegge å trene etter jobb, og ta med seg treningsbagen på jobb. Hvis du dropper treningen da, har du bært på den bagen til og fra jobb uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #40 Del Skrevet 1. april 2022 Gruppetimer er det eneste som fungerer for meg. Hadde funka med vanlig trening om jeg fikk med samboer men han er enda dårligere enn meg på iniative, haha. Har svømmebasseng / treningssenter i ett så elsker å dra på basseng gruppetimer når jeg kan/får plass (de er ekstremt populære). Mye eldre folk der men man kan virkelig pushe seg å få god trening ut av det hvis man ønsker og ikke like mye negativ belastning sånn ellers. Veldig gøy for min del, og jeg kan bare svømme og slappe av etter timen. Sykt digg 🥰 Skulle ønske det ikke var så vanskelig å få plass på disse timene men de eldre sitter på dem som hauker 😂😅 (de har senior timer også men de tar ALT av basseng timer generelt) Anonymkode: fe6e5...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå