Gå til innhold

Mari Kroghus program

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har prøvd det, mye god mat. Men jeg sluttet etter 2 år, opplevde i større og større grad dårlig samvittighet ift mat og jeg tenkte på mat nesten hele min våkne tid, hva som var lov å spise og til hvilken tid jeg hadde lov å spise det. Det første året gikk jeg ned 5 kg, men så gikk jeg opp 6 kg igjen som jeg ikke får av igjen. 

Det var mye god mat, men selv om det ble reklamert med at det var raskt å lage så brukte jeg enormt mye tid på kjøkkenet. 

Nå spiser jeg vanlig mat, bare mindre mengder og trives bedre med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde ikke å få dårlig samvittighet, gikk ned 15 kg med dette for 3 år siden og har holdt meg der siden. Synes oppskriftene er supre, og når man kommer inn i det tar det ikke så mye tid. 🤷‍♀️

Liker godt forklaringene på hvorfor man skal spise den maten, og at det ikke er noe evig mas om kcal-telling. Det er bare skikkelig mat og fokus på gode råvarer. Jeg har lært masse, og det er ekstra fint fordi hele familien har fått bedre helse av det nye kostholdet. Mannen min gikk ned 10 kg og mistet den pappa-magen han klagde over, og ungene er mye mindre grinete og syke enn før. Hjelper å ha stabilt blodsukker og bedre næringsstatus. ❤

Anonymkode: 2996c...2d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

(Og hva er egentlig "vanlig mat"? Når rundt halvparten av det som selges i norske butikker er ultraprosessert søppel som gjør oss feite og syke og avhengige?)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Danseskjørt skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd det, mye god mat. Men jeg sluttet etter 2 år, opplevde i større og større grad dårlig samvittighet ift mat og jeg tenkte på mat nesten hele min våkne tid, hva som var lov å spise og til hvilken tid jeg hadde lov å spise det. Det første året gikk jeg ned 5 kg, men så gikk jeg opp 6 kg igjen som jeg ikke får av igjen. 

Det var mye god mat, men selv om det ble reklamert med at det var raskt å lage så brukte jeg enormt mye tid på kjøkkenet. 

Nå spiser jeg vanlig mat, bare mindre mengder og trives bedre med det. 

Takk for svar. Jeg ønsker ikke alltid å tenke på mat. Vil bare få en slags kickstart. Hva er typisk mat man ikke kan spise der?

Anonymkode: f1ee3...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg opplevde ikke å få dårlig samvittighet, gikk ned 15 kg med dette for 3 år siden og har holdt meg der siden. Synes oppskriftene er supre, og når man kommer inn i det tar det ikke så mye tid. 🤷‍♀️

Liker godt forklaringene på hvorfor man skal spise den maten, og at det ikke er noe evig mas om kcal-telling. Det er bare skikkelig mat og fokus på gode råvarer. Jeg har lært masse, og det er ekstra fint fordi hele familien har fått bedre helse av det nye kostholdet. Mannen min gikk ned 10 kg og mistet den pappa-magen han klagde over, og ungene er mye mindre grinete og syke enn før. Hjelper å ha stabilt blodsukker og bedre næringsstatus. ❤

Lever du fortsatt på de oppskriftene hun har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Jeg ønsker ikke alltid å tenke på mat. Vil bare få en slags kickstart. Hva er typisk mat man ikke kan spise der?

Blant annet butikkbrød, og å drikke melk er fy-fy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Danseskjørt skrev (59 minutter siden):

Blant annet butikkbrød, og å drikke melk er fy-fy. 

Melk er ikke noe utfordring. Hva med rundstykker og knekkebrød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Melk er ikke noe utfordring. Hva med rundstykker og knekkebrød. 

Kun rugsprø er «godkjent» og maks 3 stk  om dagen. Jeg orker ikke slike regler😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg meldte meg på for noen uker siden, var ikke klar over at det egentlig er et lavkarbo-prosjekt med mye fett og proteiner. Tåler ikke så mye fett pga galleproblemer.

Men oppskriftene og ideutvekslingen på fb er gode, det deles inspirerende bilder og oppskrifter. Jeg har moderert det til det jeg tåler, altså mindre fett enn det som er i oppskriftene. Baker knekkebrød og brytebrød, spiser mye mer av proteinrike pålegg, spiser mye mer grønnsaker, nesten ikke potet, pasta og ris. Sjokoladefråtsing er borte. Nattfaster.

Jeg har nesten ikke gått ned i vekt (1,5 kg), men trener mye styrketrening nå, så merker at kroppen har forandret seg. Har som mål å gå ned fem kilo innen sommeren, men det skyldes nok min økte bevissthet rundt kost og trening.

Anonymkode: 6ee99...994

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg blir veldig skeptisk til en side der alle førstebokstavene i ord er store. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvist skrev (1 time siden):

Kjenner at jeg blir veldig skeptisk til en side der alle førstebokstavene i ord er store. 

Syns også det er litt aggressiv markedsføring. Store blinkende bokstaver «BETAL HER», under hvert avsnitt. 

Anonymkode: 0af1a...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tvist skrev (2 timer siden):

Det lokker ikke helt med amerikanisering av markedsføringen. Har lagt merke til henne før, derfor jeg nå vurderer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg meldte meg på for noen uker siden, var ikke klar over at det egentlig er et lavkarbo-prosjekt med mye fett og proteiner. Tåler ikke så mye fett pga galleproblemer.

Men oppskriftene og ideutvekslingen på fb er gode, det deles inspirerende bilder og oppskrifter. Jeg har moderert det til det jeg tåler, altså mindre fett enn det som er i oppskriftene. Baker knekkebrød og brytebrød, spiser mye mer av proteinrike pålegg, spiser mye mer grønnsaker, nesten ikke potet, pasta og ris. Sjokoladefråtsing er borte. Nattfaster.

Jeg har nesten ikke gått ned i vekt (1,5 kg), men trener mye styrketrening nå, så merker at kroppen har forandret seg. Har som mål å gå ned fem kilo innen sommeren, men det skyldes nok min økte bevissthet rundt kost og trening.

Anonymkode: 6ee99...994

Takk for svar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er også noe som skurrer når de legger ut handlelister der det står at du trenger 62 egg i uka. Altså, egg er det sunneste du kan spise, men alt med måte. Føler ikke 62 egg i uka er sunt..... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er også noe som skurrer når de legger ut handlelister der det står at du trenger 62 egg i uka. Altså, egg er det sunneste du kan spise, men alt med måte. Føler ikke 62 egg i uka er sunt..... 

Er det i programmet? (Jeg liker egg, men klarer ikke se for meg hvordan jeg skal få i meg 62 stk i uka). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det i programmet? (Jeg liker egg, men klarer ikke se for meg hvordan jeg skal få i meg 62 stk i uka). 

Ja, det er med egg i smoothie, omelett/lunsj, av og til speilegg som tilbehør til middag (f.eks. til pytt i panne), mellommåltid/kveldsmat.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, det er med egg i smoothie, omelett/lunsj, av og til speilegg som tilbehør til middag (f.eks. til pytt i panne), mellommåltid/kveldsmat.. 

Ok. Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lavkarbo. Og det trenger du ikke betale for, er bare å Google lavkarbo oppskrifter, samme greia. 

Skulle ønske jeg visste det før jeg betalte.. Det funker, men for et kjipt liv. Må tenke over alt en spiser hele tiden, og erstatte alt med noe kjipere. Og FOR en aggressiv markedsføring!

Anonymkode: 50a73...10f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 16.06):

Syns også det er litt aggressiv markedsføring. Store blinkende bokstaver «BETAL HER», under hvert avsnitt. 

Enig, det er unødvendig og gir et dårlig inntrykk . Men hvis man ser forbi all staffasjen, så er det faktisk et bra opplegg🙂 Jeg gikk ned ca 9 kg i fjor vår og har holdt vekta uten problemer etter det, selv om jeg spiser mer karbohydrater nå

AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 22.10):

Man MÅ ikke spise så mye egg, det er kun hvis man følger dagsmenyene slavisk, noe som heller ikke er nødvendig. Pluss at flere oppskriftene er beregnet for flere personer. Tror aldri jeg spiste mer enn maks 4 egg pr dag, fordelt på 1/2 porsjon smoothie og en halv omelett.

AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 1.46):

Det er lavkarbo. Og det trenger du ikke betale for, er bare å Google lavkarbo oppskrifter, samme greia. 

Skulle ønske jeg visste det før jeg betalte.. Det funker, men for et kjipt liv. Må tenke over alt en spiser hele tiden, og erstatte alt med noe kjipere. Og FOR en aggressiv markedsføring!

Anonymkode: 50a73...10f

For min del syntes jeg det var verdt å betale de 400 kronene for å få et ferdig opplegg som samtidig var fleksibelt. Jeg opplevde heller ikke kostholdet som "kjipt" - heller tvert i mot! Syntes jeg kunne spise masse god mat, og det ferdige opplegget gjorde det unødvendig å tenke så mye🙂 Det handler jo mye om preferanser, jeg syntes f.eks. at GR var kjipt den gangen jeg prøvde det - bare lettprodukter, knekkebrød og fullstendig smakløs mat. Men lavkarbo passer ikke for alle, det heller. Ellers enig i at markedsføringen er blitt voldsomt aggressiv, mye verre enn i fjor.

Endret av Roci
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...