AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Skrevet 26. mars 2022 Å kalle seg selv binær, eller intetkjønn eller lignende, er for meg helt tullete. Det er jo tydelig at de som ikke føler seg som mann eller dame, er åpenbart de med kompleksene. Om en er mann eller dame sier bare om du kan få barn, om tissen din går innover eller utover og om det er større sjanse for enkelte sykdommer o.l. Folk kan være så guttejente eller jentete man bare vil. Du kan føle deg som hva du vil, men du er ikke uten et kjønn! Og ikke faen om jeg skal si «dem» eller «de» i stedet for han eller hun. Dette er ikke en tråd med hets for transer, men tanken om å ikke være et kjønn. Du trenger ikke føle deg som noe som helst kjønn, men du er fortsatt mann eller kvinne. Hvis du tror at du ikke kan være jente fordi du ikke liker rosa, og du er ikke en gutt fordi du ikke liker lastebil, nei da er det du som lever med komplekser om hvordan et kjønn «bør være». Anonymkode: f4a81...2d3 22
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å kalle seg selv binær, eller intetkjønn eller lignende, er for meg helt tullete. Det er jo tydelig at de som ikke føler seg som mann eller dame, er åpenbart de med kompleksene. Om en er mann eller dame sier bare om du kan få barn, om tissen din går innover eller utover og om det er større sjanse for enkelte sykdommer o.l. Folk kan være så guttejente eller jentete man bare vil. Du kan føle deg som hva du vil, men du er ikke uten et kjønn! Og ikke faen om jeg skal si «dem» eller «de» i stedet for han eller hun. Dette er ikke en tråd med hets for transer, men tanken om å ikke være et kjønn. Du trenger ikke føle deg som noe som helst kjønn, men du er fortsatt mann eller kvinne. Hvis du tror at du ikke kan være jente fordi du ikke liker rosa, og du er ikke en gutt fordi du ikke liker lastebil, nei da er det du som lever med komplekser om hvordan et kjønn «bør være». Anonymkode: f4a81...2d3 Jeg tror det er LITT mer komplekst enn at de ikke liker rosa eller lastebiler😑 At du synes det er tullete får ikke noe til å gå vekk. De to tingene kan eksistere samtidig. Heldigvis. God helg! Anonymkode: c13b2...cf4 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror det er LITT mer komplekst enn at de ikke liker rosa eller lastebiler😑 At du synes det er tullete får ikke noe til å gå vekk. De to tingene kan eksistere samtidig. Heldigvis. God helg! Anonymkode: c13b2...cf4 Selvfølgelig, men det er jo de som definerer at «jenter er sånn» og «gutter er sånn». Og siden jeg ikke er noen av delene så må jeg være ikke-binær da? Ja det synes jeg er veldig tullete God helg ja Anonymkode: f4a81...2d3 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Skrevet 26. mars 2022 Du surrer litt med begrepene i det første innlegget ditt og holdningene dine tyder også på at du ikke helt forstår temaet. Når man ikke helt har forstått hva noe går ut på er det fort gjort at man blir provosert. Dette er egentlig ikke provoserende når man forstår det. Foreslår at du leser deg opp før du diskuterer videre, det er godt ment fra min side. HI gir ikke så mye mening slik det står nå. Anonymkode: 56232...1e3 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #5 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du surrer litt med begrepene i det første innlegget ditt og holdningene dine tyder også på at du ikke helt forstår temaet. Når man ikke helt har forstått hva noe går ut på er det fort gjort at man blir provosert. Dette er egentlig ikke provoserende når man forstår det. Foreslår at du leser deg opp før du diskuterer videre, det er godt ment fra min side. HI gir ikke så mye mening slik det står nå. Anonymkode: 56232...1e3 Ja jeg glemte å skrive «ikke-binær» Anonymkode: f4a81...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #6 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å kalle seg selv binær, eller intetkjønn eller lignende, er for meg helt tullete. Det er jo tydelig at de som ikke føler seg som mann eller dame, er åpenbart de med kompleksene. Om en er mann eller dame sier bare om du kan få barn, om tissen din går innover eller utover og om det er større sjanse for enkelte sykdommer o.l. Folk kan være så guttejente eller jentete man bare vil. Du kan føle deg som hva du vil, men du er ikke uten et kjønn! Og ikke faen om jeg skal si «dem» eller «de» i stedet for han eller hun. Dette er ikke en tråd med hets for transer, men tanken om å ikke være et kjønn. Du trenger ikke føle deg som noe som helst kjønn, men du er fortsatt mann eller kvinne. Hvis du tror at du ikke kan være jente fordi du ikke liker rosa, og du er ikke en gutt fordi du ikke liker lastebil, nei da er det du som lever med komplekser om hvordan et kjønn «bør være». Anonymkode: f4a81...2d3 Enig. Valgfrie pronomen er primadonnanykker. Og alle har et kjønn. Uansett om man er homofil, kler seg trans eller whatever sprø ideer man har så har alle et kjønn. Anonymkode: 882bf...df6 11
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #7 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å kalle seg selv binær, eller intetkjønn eller lignende, er for meg helt tullete. Det er jo tydelig at de som ikke føler seg som mann eller dame, er åpenbart de med kompleksene. Om en er mann eller dame sier bare om du kan få barn, om tissen din går innover eller utover og om det er større sjanse for enkelte sykdommer o.l. Folk kan være så guttejente eller jentete man bare vil. Du kan føle deg som hva du vil, men du er ikke uten et kjønn! Og ikke faen om jeg skal si «dem» eller «de» i stedet for han eller hun. Dette er ikke en tråd med hets for transer, men tanken om å ikke være et kjønn. Du trenger ikke føle deg som noe som helst kjønn, men du er fortsatt mann eller kvinne. Hvis du tror at du ikke kan være jente fordi du ikke liker rosa, og du er ikke en gutt fordi du ikke liker lastebil, nei da er det du som lever med komplekser om hvordan et kjønn «bør være». Anonymkode: f4a81...2d3 Enig Anonymkode: b3af5...13c 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #8 Skrevet 26. mars 2022 Enig med at det er tøysete. Enkelte gjør hva som helst for å liksom være spesielle. Gjesp! Anonymkode: c8996...87b 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #9 Skrevet 27. mars 2022 Jeg er helt enig. Har aldri skjønt det der. Man er jo det kjønnet man er, ikke de/dem. (Høres også veldig gammeldags ut med De/Dem…) Anonymkode: e2104...e47 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #10 Skrevet 27. mars 2022 Helt enig, virker så dumt. Enten er du biologisk kvinne eller mann. Med unntak av de som er født tvekjønnet og det er jo en misdannelse. Skjønner ikke at de skal gjøre alt så vanskelig. Ikke en gang biologisk kjønn skal være enkelt lenger. Er blitt så viktig å være spesiell og rar. Anonymkode: 1182f...2b2 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #11 Skrevet 27. mars 2022 Jeg er så enig!!! Jeg ser gravide kvinner som ser på seg selv som ikke-binær. Får fnatt. Jeg har ingen problemer med det å skifte kjønn, men vær mann eller kvinne, vær så snill. Akuratt som med mennesker som har vært gift i 27 år, siden de var 17 liksom, men kaller seg bifil. Yeah right. Anonymkode: 78044...772 5
Blomsterpotta Skrevet 27. mars 2022 #12 Skrevet 27. mars 2022 Kjønnshysteri er bare tull. Har du vagina er du dame, har du penis er du gutt. 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #13 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akuratt som med mennesker som har vært gift i 27 år, siden de var 17 liksom, men kaller seg bifil. Yeah right. Anonymkode: 78044...772 Hæ? For det første så gifter ingen seg når man er 17, for det andre kan man være bifil om man er gift med samme person i 27 år. Anonymkode: 30bfe...ebc 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #14 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig, virker så dumt. Enten er du biologisk kvinne eller mann. Med unntak av de som er født tvekjønnet og det er jo en misdannelse. Skjønner ikke at de skal gjøre alt så vanskelig. Ikke en gang biologisk kjønn skal være enkelt lenger. Er blitt så viktig å være spesiell og rar. Anonymkode: 1182f...2b2 Det er helt riktig. Det har blitt kjempeviktig å være spesiell og rar. Kle seg ut i rare klær og farge håret lilla og påberope seg å hverken være kvinne eller mann, og attpåtil forlange å bli tiltalt på spesielle måter og at alle må legge om det norske språket kun for disse få. Skjønner at vi vanlige damer med naturlig hårfarge, som kaller oss «kvinne» og «mor», må være omtrent det mest uhippe som finnes for tiden. Vi er kjempekjedelige og definitivt ikke spennende nok og fortjener derfor lite oppmerksomhet. Anonymkode: 9dbb7...bd0 5
Gjest theTitanic Skrevet 27. mars 2022 #15 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er så enig!!! Jeg ser gravide kvinner som ser på seg selv som ikke-binær. Får fnatt. Jeg har ingen problemer med det å skifte kjønn, men vær mann eller kvinne, vær så snill. Akuratt som med mennesker som har vært gift i 27 år, siden de var 17 liksom, men kaller seg bifil. Yeah right. Anonymkode: 78044...772 Hold your horses! Å være bifil betyr at man kan forelske seg i og tiltrekkes av begge kjønn. Det er ingenting i ordet bifil som indikerer manglende evne til å kunne være monogam. Det er ikke sånn at bifile må ligge jevnlig rundt for å ikke være hyklere.
Gjest theTitanic Skrevet 27. mars 2022 #16 Skrevet 27. mars 2022 Å være ikke- binær får ikke blitt riktig. Man er det ene eller det andre. Man kan føle at man har feil kjønn, man kan ønske å kle seg som en transe, man kan være homofil. Det går ikke å ikke ha noe kjønn. Alle har et kjønn, eller føler seg som et kjønn. Ingen er intetkjønn. Egennavn, flertallsbetegnelser eller substantiver får aldri blitt et personlig pronomen. Hver enkelt av oss kan ikke bare finne på å endre språk og grammatikk etter forgodtbefinnende. Og i så måte, hvorfor skal ikke jeg da som heterofil kunne velge meg mitt personlige pronomen? Skal kun ikke- binære ha det privilegiet? Dette er diskriminerende. Fra i dag foretrekker jeg å ha mitt personlige pronomen som Dronning Euforia. Ikke foretrekker ; forlanger. For det er jo det ikke- binære gjør; de forlanger.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #17 Skrevet 28. mars 2022 Ja, det er sexistisk og. Er vi "cis-folk" bare roboter som blindt følger og føler oss komfortable med kjønnsroller og stereotypier mens ikke-binære er komplette mennesker med både maskuline og feminine trekk? Newsflash, ingen identifiserer seg 100% med en kjønnsrolle, og klesstil, personlighet, seksualitet osv har ingenting med kjønn å gjøre! Man er biologisk det man ble født som og utover det er vi alle unike. Anonymkode: 2fa64...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #18 Skrevet 28. mars 2022 Glemte å nevne at jeg nekter å bli kalt «cis-kvinne». Er ei helt vanlig dame, heterofil sådan. Ønsker å bli kalt «kvinne» og «mor» og ber om at det respekteres. Anonymkode: 9dbb7...bd0 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #19 Skrevet 28. mars 2022 Hva er cis-kvinne? Hørt det flere ganger, men skjønner ikke hva det betyr. Anonymkode: 1182f...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #20 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er cis-kvinne? Hørt det flere ganger, men skjønner ikke hva det betyr. Anonymkode: 1182f...2b2 En kvinne som ikke er transkjønnet, aka en kvinne som er født med kvinneorganer. Anonymkode: 2fa64...2e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå