AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #1 Del Skrevet 26. mars 2022 Hei, jeg skal starte på trinn 4 i klasse B, og lurer på hva som foregår der? Hvordan er langkjøringen feks, og planlegging og kjøring i variert miljø osv. Sliter med sosial angst, så er ekstra vanskelig pga det 😅 Anonymkode: 5b431...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Del Skrevet 26. mars 2022 Helt grei, tar mye tid. Anbefaler god nok søvn dagen før, for man skal jo kjøre lenge, og det krever fokus. Kjør som du pleier. Anonymkode: 6d4a7...077 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Del Skrevet 26. mars 2022 Langkjøring er både landevei og bykjøring. Samme er siste planleggings delen. Langkjøring forteller kjørelærer deg hvor du skal kjøre. Kjører i ca 1 time, liten pause for å skrive på arket, forså videre. 3 timer kjøring. Planlegging er også rundt 3 timer, men du skal planlegge runden selv. Du får vite hvor du skal mot eller innom, og planlegge deretter. Veldig enkle men lange dager. Husk drikke og gjerne noe enkel mat som feks brødskive som er raskt å spise. Men ingenting å grue deg til, har du komment til del 4 så kan du å kjøre så det er bare en del lengre turer 😊 Anonymkode: e753a...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #4 Del Skrevet 26. mars 2022 Du får utdelt ruten til kartkjøringen på forhånd, om mulig så kjør den med noen først! Dagen kjøreturen er skal elevene bruke en time på planlegging av turen på skolen før de skal ut og kjøre. Turen tar vel rundt to timer. Så skal dere evaluere turen sammen med en av lærerne i klasserommet. Når jeg var på denne dagen måtte vi i tillegg se en veldig tragisk og trist film om ruskjøring og påfølgende dødsfall pga dette... Langkjøring gjøres enten på rundgang sammen med andre elever på vei til glattkjøringen eller så gjøres den alene med lærer. Lærer forteller hvor du skal kjøre, så du trenger ikke å planlegge ruten på forhånd. Du får lov å ta pauser, både mat- og strekkepåbeina-pauser, så ha med mat og drikke😊 Anonymkode: 9f2a8...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du får utdelt ruten til kartkjøringen på forhånd, om mulig så kjør den med noen først! Dagen kjøreturen er skal elevene bruke en time på planlegging av turen på skolen før de skal ut og kjøre. Turen tar vel rundt to timer. Så skal dere evaluere turen sammen med en av lærerne i klasserommet. Når jeg var på denne dagen måtte vi i tillegg se en veldig tragisk og trist film om ruskjøring og påfølgende dødsfall pga dette... Langkjøring gjøres enten på rundgang sammen med andre elever på vei til glattkjøringen eller så gjøres den alene med lærer. Lærer forteller hvor du skal kjøre, så du trenger ikke å planlegge ruten på forhånd. Du får lov å ta pauser, både mat- og strekkepåbeina-pauser, så ha med mat og drikke😊 Anonymkode: 9f2a8...5fe Ser det varierer litt da, for der jeg tok var glattkjøring såpass kort at det var vanlig kjøretime til glattkjøring. Lang kjøring var alene i 3 timer, med korte pauser. Planleggingsturen (den siste) fikk jeg beskjed 2 dager før om hvor vi skulle mot men jeg skulle lage ruta. Ingen time med planlegging sammen med andre før så var helt egen jobbing. Men det var ganske enkelt. Den tok ca 3 timer kjøring, med korte pauser. Ts:husk på siste at du må ikke skrive som en pgs med alle svinger osv, men bare skiltnavn og hva slags vei det er (feks e18, e6 osv) i tilfelle skiltingen viser bare nr. Og bruk google maps flittig om du ikke kan kjøre den i forkant så du er forbredt på hva som kommer. Sjekk vegvesenet veikart om veiarbeid osv. Anonymkode: e753a...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Del Skrevet 27. mars 2022 Løses ulikt fra skole til skole. Samboer og jeg tok lappen samtidig på to forskjellige skoler, og det var mye som var ulikt. Del 1 i klasserom: På skolen hans satt de bare og hørte på kjørelærer prate, mens på skolen min fikk vi i tillegg utdelt et hefte med oppgaver vi skulle løse i grupper. Langkjøring: Han fikk velge mellom flere ferdige ruter og kjørte den han hadde mest lyst til å kjøre. Ingen oppgaver underveis, kun kjøring. Jeg fikk ikke velge rute og måtte løse oppgaver underveis (eks. mens jeg kjørte fra A til B skulle jeg prøve å legge merke til ulike ting som varsler om risiko, og når vi kom frem til B skulle jeg løse noen oppgaver på ark knytta til det). Planlegging: Han fikk utdelt en liste over steder han skulle bruke for å planlegge ruta på forhånd, men kjørte han feil, hadde feil i ruta eller slet med å finne fram, fikk han hjelp av kjørelæreren. Jeg fikk på forhånd beskjed om at jeg skulle kjøre forbi/gjennom to spesifikke steder i Oslo, og fikk ingen hjelp underveis om jeg hadde kjørt feil eller sånt. Her måtte jeg også løse noen oppgaver etter turen, men de fikk jeg gjøre hjemme. Siste del i klasserom: Han satt igjen og bare hørte på kjørelæreren prate, mens vi løste igjen oppgaver i grupper i tillegg til å høre på prat. Anonymkode: af2eb...edd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå