Gå til innhold

Forslag til frisk og god kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har - mot bedre vitende - sagt ja til å bake et par kaker til et fødselsdagsselskap. Jeg skal bake en sjokoladekake, men jeg trenger forslag til en annen kake som er frisk og god. Det kan ikke være ostekake, da de ikke har laktosefri kremost på dagligvarebutikkene her jeg bor.  Helst ikke bløtkake heller, da noen andre skal ta med det. Takknemlig for alle forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pavlova eller en nøttebunn (hasselnøtter eller mandler) med krem kan gjøres friskt med masse gode frukt og bær og/eller en sitroncurd. Sitroncurd kan egentlig brukes til å gjøre det aller meste friskt (rullekake, muffins etc.). Eller så er juicekake eller en formkake med appelsin eller sitron gode alternativer. Har ikke oppskriftene her, men alt det er enkelt å finne på google :) 

• Liker 2
Skrevet

Key lime pai 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Lemonies? Seig konsistens som brownies, men med syrligsøt smak av sitron i stedet for sjokolade. Finnes mange ulike oppskrifter, bare å google. Jeg bakte en gang en som var pyntet med melisglasur laget med sitronsaft, det forsterket friskheten :)

Anonymkode: 13336...e51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En syrlig sitronkake med sånne poppeyseed (eller hva de nå heter) og skikkelig søt-syrlig og god glasur over! Spiste det i går og det var sååå godt!

Anonymkode: b6db4...6df

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange fine forslag :) 

AnonymBruker
Skrevet

Roci skrev (11 minutter siden):

Jeg har - mot bedre vitende - sagt ja til å bake et par kaker til et fødselsdagsselskap. Jeg skal bake en sjokoladekake, men jeg trenger forslag til en annen kake som er frisk og god. Det kan ikke være ostekake, da de ikke har laktosefri kremost på dagligvarebutikkene her jeg bor.  Helst ikke bløtkake heller, da noen andre skal ta med det. Takknemlig for alle forslag :)

Hva med å lage rå ostekake?

https://www.kinsarvik.no/oppskrifter/bringebaer-ostekake/

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/raw-blabaerkake-vegansk

Anonymkode: 3fdbe...a2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spennende, jeg har aldri forsøkt å lage "ostekake" med cashewnøtter! Vet ikke om det blir denne gangen, men jeg lagrer uansett oppskriftene til en senere anledning. Takk :) 

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (1 minutt siden):

Spennende, jeg har aldri forsøkt å lage "ostekake" med cashewnøtter! Vet ikke om det blir denne gangen, men jeg lagrer uansett oppskriftene til en senere anledning. Takk :) 

Det anbefales virkelig å prøve ut en dag og så er det ganske geniale med tanke på allergier :) 

Anonymkode: 3fdbe...a2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eplekake, krydderkake, marmorkake

Anonymkode: ff3d0...e6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitronterte 😍

Anonymkode: 51fde...320

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...