AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Skrevet 24. mars 2022 Jeg er på utkikk etter en gaming pc og har sett noen aktuelle på Komplett.no. Men jeg lurer på om det er smart å vente med kjøp? Har hørt av flere at prisene på skjermkort og prosessorer er veldig høy for tiden. Det haster ikke med ny datamaskinen da. Anonymkode: 27a86...0f9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Skrevet 24. mars 2022 Vil tro det lønner seg å vente litt siden prisene har begynt å gå nedover, dessuten så vil prisene på 3000 serien skjermkort fra Nvidia gå ned når de lanserer 4000 serien. Nvidia har uttalt at de fortsetter produksjonen av 3000 samtidig med 4000 serien. Anonymkode: 4511f...a64 1
Iterion Skrevet 24. mars 2022 #3 Skrevet 24. mars 2022 Er på utkikk etter det samme selv, men har avventa enn så lenge. Etterspørselen på gpuer er fortsatt ganske så høy og ser ikke at det kommer til å falle drastisk enn så lenge. Mulig prisene kommer til å krasje litt når Nvidia 4000 series kommer ut og DDR5 RAM blir mer standard, tipper du fort kan få DDR4 til en rimeligere penge da. Men er vanskelig å si hvor mye.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Skrevet 24. mars 2022 Hva slags spill spiller dere som har svart i denne tråden? Jeg spiller stort sett spill innenfor 4X sjangeren, RTS, colony sim og spill som Nioh 2/Elden Ring ol. Jeg spiller ikke MMPORG eller co-op. Spill som Fortnite, DOTA osv. er ikke innenfor min interesse. Slikt sett trenger jeg ikke det beste av det beste. Men som dere skriver så er det nok fornuftig å vente til prisene går ned. Akkurat nå har jeg i7-7700K CPU, GeForce GTX 1080 og 32GB DDR4 RAM. Anonymkode: 27a86...0f9
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #5 Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva slags spill spiller dere som har svart i denne tråden? Jeg spiller stort sett spill innenfor 4X sjangeren, RTS, colony sim og spill som Nioh 2/Elden Ring ol. Jeg spiller ikke MMPORG eller co-op. Spill som Fortnite, DOTA osv. er ikke innenfor min interesse. Slikt sett trenger jeg ikke det beste av det beste. Men som dere skriver så er det nok fornuftig å vente til prisene går ned. Akkurat nå har jeg i7-7700K CPU, GeForce GTX 1080 og 32GB DDR4 RAM. Anonymkode: 27a86...0f9 For tiden så prøver jeg å spille igjennom Mass Effect spillene, eller så går det en del i Sea of Thieves, Snowrunner, Holdfast Nations at War og Kingdom Come Deliverance. Nå har jeg i9-9900K, GTX 1080 ti og 32GB 3000MHz DDR 4 RAM og alt er overklokket, siden jeg spiller i 4K så var planen å oppgradere til RTX 3080 ti men prisene er alt for stive enda. Hadde sjansen til å kjøpe et Strix RTX 3080 ti til MSRP etter lanseringen, angrer som en hund nå på at jeg ikke slo til. Anonymkode: 4511f...a64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå