Gjest Gjest_Cirkeline_* Skrevet 31. oktober 2005 #1 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg skulle til å bake sjokoladekake, men mangler ett egg iflg oppskriften. Fra før skal det være to egg og to ts bakepulver. Kan jeg erstatte egget med litt mer bakepulver? I tilfelle; noen som har greie på hvor mye ett egg tilsvarer "i bakepulver"? På forhånd takk for svar!
Gjest Very Victoria Skrevet 31. oktober 2005 #2 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg ville heller lånt et egg av naboen hvis mulig.
Gjest Catwoman Skrevet 1. november 2005 #4 Skrevet 1. november 2005 for mye bakepulver setter en stram smak på kaken. Og det er ikke godt
Gjest Skauta Skrevet 1. november 2005 #5 Skrevet 1. november 2005 Jeg ville heller lånt et egg av naboen hvis mulig. ← Vil du ikke komme på min dør og låne egg, mamacita?
Gjest Gjest_Cirkeline_* Skrevet 1. november 2005 #6 Skrevet 1. november 2005 Skauta: Kan du ikke være så snill å i det minste holde deg vekk fra mat-trådene? Du er søren meg verre enn salige Guran, om du ikke er reinkarnasjonen av han, da. Og til alle andre intetsigende svar her; Sjokoladekaken ble bakt med 1 egg og 4 ts bakepulver (og kefir), ingen usmak og kaken ble bra. Forresten, takk Catwoman for godt og saklig svar. To teskjeer bakepulver ekstra var tydeligvis under grensen for når det begynner å smake vondt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå