Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser så mange tråder og hører fra venninner hvor slitsomt det er med baby, hvor mye husarbeid som må gjøres, de strekker ikke til, de er utmattet. Stilles det krav til mannen? Neida, han får sitte på mobilen mens mor stresser og styrer med ungene og husarbeid. Så klages det over hvor fortvilende babytiden og barn er. 

hva er galt med dere, damer? Hvorfor lar dere mennene slippe unna?

Anonymkode: bb257...c06

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er ressurssvake. 

Anonymkode: 5ff24...638

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her får mannen velge mellom å rydde, vaske og ordne, eller se etter babyen.

Anonymkode: 2f1ce...bc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lar dere mennene slippe unna?

Mannen er pengestrømmen.

Anonymkode: 39980...64c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mannen er pengestrømmen.

du vet at kvinner idag jobber ja?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid det nytter å si ifra eller mase. De færreste sånne menn skjerper seg plutselig bare fordi dama ber dem om det!

Så man må velge riktig mann i utgangspunktet. Dessverre blir også noen av de som tilsynelatende er hel ved til udugelige slasker etter at barnet er kommet.

Anonymkode: 0b3b1...857

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mannen (eksen) ble aggressiv og slo i veggen da jeg sa ifra. Så da lot jeg være.

Anonymkode: 71a57...7d3

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

I det minste tørr de stå opp for seg selv når det gjelder permisjon, der får ikke faren røre av felleskvoten. Når det er i boks så bare lar de ståa gå, de har jo KG å klage på. De skikkelig ressurssvake bruker termin-facebookgrupper, med eget fulle navn, til å få ut frustrasjonen også. Legger gjerne til litt klage på svigermor og søsteren til naboen til broren til mannen.

Anonymkode: 5838e...dd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Faren til mine barn var veldig flink, helt til barn nummer to kom. 

Han hjalp fortsatt til her og der, men hans behov sto alltid først, og var ikke måte på hvoe tungt alt var for han. Krevde jeg ting ble det dårlig stemning ved krangling, gikk å la seg eller stakk ut. Så da begynte jeg like greit å gjøre alt selv, uten å spørre etter hjelp. 

Deretter forlot jeg mannen, klarte meg enda bedre uten han.

Anonymkode: 7f985...049

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Deretter forlot jeg mannen, klarte meg enda bedre uten han.

Anonymkode: 7f985...049

Det ville jeg ha gjort, også. En ektemann som ikke stiller opp og tar sin fair share klarer jeg verken å respektere eller elske.

Og jeg jobber 100 % og tjener desidert mest, så det er i alle fall ingen grunn eller unnskyldning at "mannen er pengestrømmen".

Jeg kan faktisk ikke fordra kvinner som bare klager (som regel med rette!), men som ikke tar grep og bare fortsetter i en martyrrolle.

Anonymkode: 0240e...bca

• Liker 2
Skrevet

Fordi så fort mannen tar initiativ til å gjøre noe, det være seg vasking eller stell av baby, kommer kona løpende til for å korrigere, fordi mannen ikke gjør det på riktig måte. Les; hennes måte. Og da gir mannen opp og setter seg heller på mobilen...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot han ikke slippe unna men ga til slutt opp og forlot han. Var superglad de få gangene han tok initiativ til noe. La meg ikke oppi hvordan han stelte dem, hvilken mat han laget osv. Utfordringen var at han syntes alt med babyer var sååå kjedelig, han hadde ikke tålmodighet og var så sliten. Så han måtte få sove hele natta (på eget rom), han måtte få lov til å gå ut hver helg og ønsket helst ikke pappaperm da det var så kjedelig å være hjemme og ta ansvar. Jeg pakket og dro da yngste var et år. Og slo av telefonen den første helga han skulle ha de. Ble en bratt læringskurve for han da han plutselig sto der med to bleiebarn som han måtte gjøre alt for selv. Men det gikk bra etter hvert og han er en super pappa for de nå😊

Anonymkode: 371c8...a43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mannen er pengestrømmen.

Jeg tjener mer enn mannen min. Det er (i praksis) jeg som betaler for begges ulønnede permisjon 😉

Anonymkode: bda37...ee0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tjener mer enn mannen min. Det er (i praksis) jeg som betaler for begges ulønnede permisjon 😉

Ok 😉 Men bidrar han hjemme da?

Skrevet

Er jo de tilfeller hvor mannen ikke slipper til og om han slipper til så er det ikke bra nok det heller. 
Så tror ikke alle menn er udugelige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare her inne jeg leser om slikt. 

Pappa jobbet lange dager, kom så hjem og tok unna i huset. Og tok oss med ut innimellom i helgene slik at mamma fikk alenetid. 

Svigerfar var den som var hjemme først hver dag, tok i mot barn, lagde mat. 

Min mann setter seg aldri ned på sofaen om det er en oppgave som kan gjøres. Det er helt fjernt for meg å be han om noe, for han har akkurat like velfungernde øyne og hjerne som meg. 

Og har knapt hørt en venninne klager over mannen, med unntak av en og annen som sitter alene med "det tredje skiftet". 

Anonymkode: ddb7a...846

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leser så mange tråder og hører fra venninner hvor slitsomt det er med baby, hvor mye husarbeid som må gjøres, de strekker ikke til, de er utmattet. Stilles det krav til mannen? Neida, han får sitte på mobilen mens mor stresser og styrer med ungene og husarbeid. Så klages det over hvor fortvilende babytiden og barn er. 

hva er galt med dere, damer? Hvorfor lar dere mennene slippe unna?

Tror du skal ha i bakhodet at de kvinnene som tilbringer mye tid her og klager sin nød også er de kvinnene som ikke fikk det helt til i livet, mindre ressurssterke, de som ikke har drømmejobben fra åtte til fire, som ikke var attraktive og interessante nok for drømmemannen.

Et sted må disse kvinnene få utløp for sine frustrasjoner, og når alt kommer til alt. Like barn leker som oftest best. Ganske sikker på at mennene skulle ønske de hadde en annen kvinne. 

Anonymkode: d30f9...95a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Maleficenta said:

du vet at kvinner idag jobber ja?

Kvinner generelt ja, men jeg mente i mitt tilfelle. Driver ikke og kommenterer at alle kvinner er hjemmeværende 🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok 😉 Men bidrar han hjemme da?

Ja. Og det gjør såklart jeg og, selv om jeg er «pengestrømmen» i familien.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror du skal ha i bakhodet at de kvinnene som tilbringer mye tid her og klager sin nød også er de kvinnene som ikke fikk det helt til i livet, mindre ressurssterke, de som ikke har drømmejobben fra åtte til fire, som ikke var attraktive og interessante nok for drømmemannen.

Et sted må disse kvinnene få utløp for sine frustrasjoner, og når alt kommer til alt. Like barn leker som oftest best. Ganske sikker på at mennene skulle ønske de hadde en annen kvinne. 

Anonymkode: d30f9...95a

Jøss. Har du gjennomført brukerundersøkelse? Jeg kjenner flere ressurssterke, oppegående, velutdannede kvinner som dessverre har funnet seg menn som viser seg å være late og tror at deres høye lønn er en hvilepute.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...