regnbuebarn Skrevet 24. mars 2022 #21 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har ett lite barn på 13 mnd som skal ha samvær med far noen timer i uka. Dette fungerer egentlig helt fint, bortsett fra de dagene barnet ikke er i form. Han går i bhg og blir jo smittet av alt som går i bhg. De dagene holder jeg han hjemme. Jeg hadde ikke orket å reise ut med omgangssjuke, forkjølelse, bare en generell dårlig dag. Nå krever far at avtale skal holdes uansett formen til barnet. Dette gjør meg så vondt i hjertet og jeg har nektet hittil. Barnefar en en som lett tar en sykedag bare han har knekt en negl. Hva er vanlig? Sender dere barna til far når barna er syke? Nå skal det sies st barnet ikke overnatter hos far ennå, så samværet er maks 2 timer ett par ganger i uka. Anonymkode: 6709a...88d Da er det vanlig at samværet flyttes til barnet er friskt.
Gjest Suzanne Skrevet 24. mars 2022 #22 Skrevet 24. mars 2022 Suzanne skrev (7 minutter siden): Det står respekt av at du stiller det spørsmålet her. Veldig fint at dere har en samværsavtale, og fint at du er opptatt av å holde den. Far er like viktig for barnet som det mor er. Min mening. Har vært i samme situasjon selv: Hvis barnet er ordentlig syk, da mener jeg feber eller omgangssyke, utgår samvær med forelder 2. Det vil gjelde uansett hvem som har barnet. Små barn tåler fint å være ute selv om de er forkjøla. De er mer robuste enn oss. Små barn har ingen problemer med å "farte" frem og tilbake. Det er vi foreldre som synes det er slitsomt. Mitt råd er å holde på den gjeldende samværsavtalen dere har så langt det er mulig. Lykke til. Hadde ikke lest de andre kommentarer, så jeg trekke tilbake litt av rosen jeg ga deg. Jeg vokste også opp uten en far. Mor nektet samvær. Jeg savnet alltid å ha en far. Da jeg ble ungdom, bestemte jeg selv at jeg ville være sammen med pappa også. Han er den viktigste personen i mitt liv. Har hatet min mor for at hun fratok oss barna muligheten til å værr sammen med far. Trodde ærlig talt mødre hadde sluttet å sabotere så mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå