AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #41 Skrevet 1. april 2022 Døtrene mine fikk stort selskap, bunad, bunadsølv og 20000 hver. Jeg har spart siden de var ca 5år på egen konto som var satt av til konfirmasjonsutgifter. Anonymkode: e09ad...2e5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #42 Skrevet 1. april 2022 Forundret.. skrev (På 3/24/2022 den 11.06): Hvorfor gir dere ikke bunad til guttene? Fordi han er 165 høy og veien 50 kg. Jeg håper inderlig han skal vokse ganske mye både i høyden og i bredden før han er ferdig utvokst. Herrebunader er vanskeligere å sy inn/ut/opp/ned. Gutten min får 10 000 i konfirmasjonen, jenta mi får bunad. Litt spesielt i vår familie kanskje for gutten har fått mest i pengeverdi pga idrett han driver med, så han er helt innforstått med at han får penger og søsteren får bunad, som er mye dyrere. Avklart på forhånd og ingen sure miner og det er ikke urettferdig. Anonymkode: 05326...8dd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #43 Skrevet 1. april 2022 Klær, selskap og noen tusenlapper fra hver forelder (er skilt). Er ikke tilhenger av overdrevne gaver. Anonymkode: 51a39...4e9
Gjest ti10 Skrevet 1. april 2022 #44 Skrevet 1. april 2022 Forundret.. skrev (På 24.3.2022 den 11.26): Det er som oftest ikke jentene heller. Nei, men det er enklere å ta høyde for noe fortsatt vekst med en damebunad enn en herrebunad.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #45 Skrevet 1. april 2022 Ser variasjonene er store! Førstemann ut hos oss så det setter liksom standarden. Selskap og klær får han selvsagt, og det blir nok en liten pengegave fra oss foreldre også. Vet de får en god del fra besteforeldre. Ser mange gjør forskjell på gutter og jenter... jenten fikk bunad, mens gutten penger... Vi kommer nok til å tenke at bunad er klær på lik linje som dress (om enn veldig mye dyrere) og gi samme gave utenom. Så skal sønnen få tilbud om bunad på et senere tidspunkt når han er utvokst. Anonymkode: 645d4...808
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå