AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #1 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg lurer på, skulle bensinprisen gå opp til 30-40 kr så blir det for dyrt å holde og kjøre bil. Kunne tenkt meg å skaffe en hest med kjerre. Det blir mye billigere. Men tillater man hest ute i trafikken? Før i tiden hadde man jo både biler og hester i trafikken. Jeg har også reist enkelte steder i øst-Europa hvor jeg så hest og kjerre ute i trafikken. Anonymkode: ead64...150 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #2 Del Skrevet 24. mars 2022 Sitat Det blir mye billigere. Åpenbart at du ikke har hatt hest før. Du tenker at oppstalling, høy, kraftfor/vitaminer/mineraler, utstyr, hovslager og sko, markkur, vaksiner, kostnader til resie frem og tilbake hver dag, veterinærsjekk og utgifter ved skade eller sykdom, og forsikring er billigere? Jeg var ute med rundt 6000 i måneden i gjennomsnitt, hvis jeg summerer opp alle utgifter. Og jeg hadde ikke spesielt dyrt hestehold. Anonymkode: feca1...f3d 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #3 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åpenbart at du ikke har hatt hest før. Du tenker at oppstalling, høy, kraftfor/vitaminer/mineraler, utstyr, hovslager og sko, markkur, vaksiner, kostnader til resie frem og tilbake hver dag, veterinærsjekk og utgifter ved skade eller sykdom, og forsikring er billigere? Jeg var ute med rundt 6000 i måneden i gjennomsnitt, hvis jeg summerer opp alle utgifter. Og jeg hadde ikke spesielt dyrt hestehold. Anonymkode: feca1...f3d Småbruk m/jord har jeg allerede. Anonymkode: ead64...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #4 Del Skrevet 24. mars 2022 Om du kjører 12k i året og har bensinbil vil det tilsi 150 kr ekstra i mnd om bensinprisen er 22 kr literen. Det klarer du. Hørte på P4 hvordan de hadde regnet det ut. En hest vil bli minst 5k i mnd uavhengig om du har småbruk eller ikke. Pluss at du må ha to, da de ikke skal stå alene Anonymkode: 9d617...53e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Del Skrevet 24. mars 2022 Selv med eget småbruk skal du kjøre fryktelig mye før det blir billigere å ha hest Dessuten er den som en eldre el-bil, den har begrenset rekkevidde mellom hver lading Anonymkode: caa9b...911 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Småbruk m/jord har jeg allerede. Anonymkode: ead64...150 Da kan du fjerne stalleie, men doble alle andre utgifter, siden man må ha minimum to hester sammen. I tillegg kan du legge til utgifter for strøm og flis. Mat må de og ha, uansett hvor du har de. Dersom man tenker å produsere høy selv, så er heller ikke hverken utstyr eller produksjonskostnader til det gratis. Anonymkode: feca1...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 24. mars 2022 #7 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg har både bil og hest, mangler dog kjerre. Bensinprisen skal nok stige ganske mye før det er aktuelt å parkere bilen og bruke hesten til å komme seg rundt med i stede for 🙃 Ser for meg kaoset den hadde prestert å lage om jeg bant den opp i et parkeringshus og forlot den der stakkars 😂 Spørs om ikke forsikringskaoset den hadde laget hadde vært på størrelse stort nok til å finansiere bilholdet mitt i ganske mange år. Men når det er sagt: Hest og kjerre er regnet som kjøretøy og det er fult lovlig (men ikke særlig smart) og ut i trafikken med dem. Spørs om ikke du hadde blitt ganske upopulær om du kommer travende med hest i 80 sona på vei til butikken TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg ville heller vurdert en god elsykkel og eventuelt en sykkelvogn. Den kan erstatte bilen på mange strekk, og krever mindre vedlikehold enn en hest. Anonymkode: 97e49...a92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #9 Del Skrevet 24. mars 2022 KG i et nøtteskall: 1. Troll kommer med hårreisende påstand 2. Folk går fem på og enten 2a. Offer seg noe j***** 2b. Motbeviser saklig 3. The troll doubles down Fortsett ved 2a og 2b. Anonymkode: 0a8a5...492 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 25. mars 2022 #10 Del Skrevet 25. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): KG i et nøtteskall: 1. Troll kommer med hårreisende påstand 2. Folk går fem på og enten 2a. Offer seg noe j***** 2b. Motbeviser saklig 3. The troll doubles down Fortsett ved 2a og 2b. Anonymkode: 0a8a5...492 Eller folk tror ikke på det, men synes det er en morsom problemstilling. Og diskuterer for diskusjonens skyld. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. juni 2022 #11 Del Skrevet 27. juni 2022 Onkel betaler 100 000,- på sin travhest i året hver sin smak i disse 13 årene har han betalt 1 300 000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå