Gå til innhold

Slutte med snus - elendig viljestyrke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tannkjøttet mitt begynner å bli helt ødelagt og jeg har bare snust i 4-5 år. Nå gjør det regelrett vondt å snuse. Likevel sliter jeg enormt med å slutte. 

Jeg har prøvd flere ganger å bare bestemme meg for at nå snuser jeg ikke lenger. Men jeg har en demon i hodet som tar helt over når jeg får cravings og klarer å finne på alle slags unnskyldinger for å ta bare én til. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Tannkjøttet mitt har liksom etset bort øverst der, så man nesten kan se tennene gjennom det tynne laget med tannkjøtt som er igjen. 

Jeg MÅ slutte. Hvordan kan jeg få bedre viljestyrke og faktisk holde meg til det?

Har en angstlidelse og ADHD og snusen har hjulpet å regulere dette på et eller annet snodig vis. Kanskje det gjør det ekstra vanskelig… 

Nei, nå kommer jeg bare med unnskyldninger igjen. Faen da.

Kan man få hjelp av lege til dette?

Anonymkode: 710b6...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få tabletter til å slutte å røyke av fastlegen, kanskje det samme er mulig for snus. 

Ellers finnes f. Eks Slutta appen så du ser helsegevinster og hvpr mye du har spart osv. som kan være motiverende. 

Også har du både nikotin tyggis, plaster ect og nikotinfri snus. 

Selv røyker jeg, og jeg kjenner på det samme som deg, det brukes i tillegg til selve avhengigheten til å kontrollere/dempe/"fikse" ting som f. Eks følelser (som er et av mine problemer). Også handler det for meg også om vaner og ritualer, og der kan f. Eks nikotinfri smus hjelpe til ved at du får alle dine ritualer ift til snusingen, men ikke nikotin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...