Gå til innhold

Aktivitetsnivå

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å sykle til og fra jobb. Det blir til sammen ca. 25 km. Det er ett parti med moderat til svært bratt stigning/nedoverbakke (til/fra), og ellers ganske flatt. Ellers er jeg ganske lite i bevegelse, men noen skritt blir det.

Hvor på aktivitetsnivå-skalaen vil dere putte dette?

Anonymkode: ad97c...413

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har begynt å sykle til og fra jobb. Det blir til sammen ca. 25 km. Det er ett parti med moderat til svært bratt stigning/nedoverbakke (til/fra), og ellers ganske flatt. Ellers er jeg ganske lite i bevegelse, men noen skritt blir det.

Hvor på aktivitetsnivå-skalaen vil dere putte dette?

Klapp deg selv på skuldra, bra jobba! Det som betyr noe er jo hvor mye du trente før du begynte med syklingen. Du er aktiv!

Anonymkode: 7cadc...0f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Klapp deg selv på skuldra, bra jobba! Det som betyr noe er jo hvor mye du trente før du begynte med syklingen. Du er aktiv!

Anonymkode: 7cadc...0f1

Takk for svar :) TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo utrolig bra! Har syklet til jobben selv et par ganger. Det er bare 3,5 km hver vei og jeg ble helt utslitt. Jeg vil si du er veldig høyt oppe på aktivitetsnivå-skalaen. Du må jo være i super form? Hehe😄

Anonymkode: 9a6df...2dd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du ellers er veldig stillesittende vil jeg si det er et moderat aktivitetsnivå. Kanskje moderat+, men det kommer an på hvor lang de bakkene er. Ikke et høyt nivå, hvis man skal bruke de tabellene for utregning av daglig kcal-behov. 

Det er bra nok. :) og MYE bedre enn å heller ta buss!

Endret av Purple_Pixiedust
Gjest brødskalle
Skrevet

Kommer an på hva du vil oppnå. Om du gir full gass i bakken så er det vel ok aktivitet for dagen. Med mindre du spiser ekstremt dårlig og mye. Mtp helse. Jeg ville nok lagt inn noen pushups på kvelden i tillegg om du har 0 aktivitet uten syklinga. Du kan evt ta så mange pushups du klarer 3 ganger i uka. Viktig å la musklene jobbe litt innimellom. Så er det også mye mer praktisk når du må bære tunge ting 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...