Gå til innhold

Booty builder-apparat vs. vanlig hip thrust

bolla92

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i øvelsen hip thrust. Nå har treningssenteret mitt fått et booty builder-apparat. Vil man få like godt utbytte med denne? Fordeler/ulemper? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, så og si. 

Det kan hende det er et par ekstra støttemuskler du bruker når du trener med fri vektstang, men brorparten av vekta går uansett på rumpe og lår, så det er det du vil kjenne uansett. Selv foretrekker jeg vektstang, senteret mitt har en hip thrust-stasjon med paddet vektstang og paddet ryggstøtte og den er veldig grei å bruke. Hvis alternativet er rygg mot hard benk og upaddet stang, hadde jeg lett valgt BB. Er for gammel til å ikke tenke komfort 😅

Anonymkode: 9a366...0ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 3/23/2022 den 14.59):

Ja, så og si. 

Det kan hende det er et par ekstra støttemuskler du bruker når du trener med fri vektstang, men brorparten av vekta går uansett på rumpe og lår, så det er det du vil kjenne uansett. Selv foretrekker jeg vektstang, senteret mitt har en hip thrust-stasjon med paddet vektstang og paddet ryggstøtte og den er veldig grei å bruke. Hvis alternativet er rygg mot hard benk og upaddet stang, hadde jeg lett valgt BB. Er for gammel til å ikke tenke komfort 😅

Anonymkode: 9a366...0ec

Tusen takk for svar! Jeg har brukt den noen ganger nå, og elsker den. Mye bedre komfort, og deilig å slippe å bruke masse tid på å lesse på og av vekter! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...