Gå til innhold

Vil så gjerne ha et barn til

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datteren vår fyller 1 år neste måned, og jeg lengter så etter et barn til at jeg har helt vondt i magen... Det begynte med at jeg trodde jeg var gravid for noen uker siden (noe jeg ikke var), og jeg begynte å drømme og planlegge hvordan det ville bli....

når jeg tenker logisk tenker jeg at vi bør vente litt, jeg vil jo gjerne ha god tid til jenta mi og følge hennes oppvekst best mulig.... desuten startet jeg i høst på en 3årig utdanning... Planen var da å bli gravid neste høst, slik at jeg går gravid 2 skoleår men kan fullføre.. så et års pause før jeg tar siste året..... Hvis jeg blir gravid nå kan jeg ikke fortsette på skolen til høsten.....

Uff jeg vet egentlig ikke hva jeg vil lenger... det med fornuft og følelser er ikke lett.. Mannen min sier at han har lyst på flere barn, men synes det kan være lurt å vente litt pga utd. min... Men jeg har så lyst på et barn til nå....

Måtte bare få det ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns mannen din høres fornuftig ut jeg da :)

Gjest skindeep
Skrevet

Uff jeg vet egentlig ikke hva jeg vil lenger...

Da foreslår jeg at du venter litt til, til du er mer sikker :)

Det er jo bare et år til du planlegger neste barn, og det året går fort! Og viss mannen din vil vente litt til, så synest jeg du skal høre på han!

Jeg og vil så gjerne ha et barn til, men vi bør helst vente til jeg får mer fast jobb.

For selv så mye jeg ønsker et barn til, så ønsker jeg også at vi har en god økonomi.

Skrevet

Hør på mannen din, du! Kom godt igang med skolen og se hvor mye arbeid det er før du legger opp til et barn til på rappen. 1-åringer er utrolig sjarmerende, det er en farlig alder på den måten at man glemmer hvor stressende det var når de var mindre! Kanskje småen har godt av å få være enebarn et år til også - til å komme igang med barnehage, få ha en mamma som ikke er sliten både av skole og graviditet osv. Det er godt å ha en hverdag og noen rutiner etablert før man trår til med nestemann.

Og ja, selv var jeg også utrolig babysyk på den tiden, men klarte å vente litt.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har jo tenkt å vente noen måneder, for vi må være enige når vi planlegger og så lenge han sier vent får jeg bare pent vente da ;)

Men har så lyst på en til nå.... Selv om jeg vet det kanskje er dumt å få barn så tett.. desuten er jeg ikke sikker på om vi vil ha flere enn to, så da er jo hele baby- stadiet over hvis vi får en til nå... Men om jeg venter et år så kan jeg nyte småbarns alderen lenger... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...