Gå til innhold

Mannlige kollegaer som blunker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De er hyggelig med deg, men du er i krenkealderen, så du synes ikke noe om det. Men et tips er, smil og vær hyggelig tilbake. 

Anonymkode: df220...d13

Hva legger du i det?

Anonymkode: 9931e...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Blunkingen kommer gjerne når de f.eks sier «jeg har lagt til rette for denne avtalen slik at du kan dra den i havn *blunk*», det oppleves ikke som en kompliment eller et signal på at vi er likeverdige…

ts

Anonymkode: 9931e...e1b

Okei, det høres jo nedlatende ut ja. 

Anonymkode: 7c7d9...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen mannegriser 😱

Meld i fra, skriv et varsel, kontakt hms. Stor klem til deg, tenk at en kollega sier han skal fikse noe for deg, du må ha det helt jevlig på jobb. At du ikke er sykemeldt!

Anonymkode: 5d387...276

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

For noen mannegriser 😱

Meld i fra, skriv et varsel, kontakt hms. Stor klem til deg, tenk at en kollega sier han skal fikse noe for deg, du må ha det helt jevlig på jobb. At du ikke er sykemeldt!

Anonymkode: 5d387...276

Opplever ikke å ha det jævlig på jobb. At den ene som jeg har en god tone med blunker er greit, men stusser når flere henger seg på. 

Anonymkode: 9931e...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerrs Pink

Kanskje derfor de henger seg på? Men helt seriøst så burde du ta tak i det når de sier de tingene du har nevnt. 

Det med hytta og avtalen er jo HELT på bærtur. Sånn skal en ikke finne seg i. Du må tenke ut noe lurt å si neste gang.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 13.48):

Opplever ikke å ha det jævlig på jobb. At den ene som jeg har en god tone med blunker er greit, men stusser når flere henger seg på. 

Anonymkode: 9931e...e1b

Vedkommende var ironisk. 

Anonymkode: 463a3...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kerrs Pink skrev (På 25.3.2022 den 15.14):

Kanskje derfor de henger seg på? Men helt seriøst så burde du ta tak i det når de sier de tingene du har nevnt. 

Det med hytta og avtalen er jo HELT på bærtur. Sånn skal en ikke finne seg i. Du må tenke ut noe lurt å si neste gang.. 

 

Tar gjerne i mot tips om noe litt passiv aggressivt å svare med neste gang. «Har du rusk i øyet» ol funker ikke. 

Anonymkode: 9931e...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerrs Pink

Jeg er ikke så flink til det.. men kanskje rulle med øynene tilbake hvis du vil dra det ned til bhg nivå..eller blunke tilbake og si takk skal du ha din gamle flørt/gris/gubbe/bestefar - sett inn d som passer.

Kan du ikke si fra mer direkte? Hør, kutt ut den blunkinga, det e kreksli. ? 

Hvis ikke rusk i øyet vil fungere må du jo være direkte med de mener jeg. Eller hur?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerrs Pink skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke så flink til det.. men kanskje rulle med øynene tilbake hvis du vil dra det ned til bhg nivå..eller blunke tilbake og si takk skal du ha din gamle flørt/gris/gubbe/bestefar - sett inn d som passer.

Kan du ikke si fra mer direkte? Hør, kutt ut den blunkinga, det e kreksli. ? 

Hvis ikke rusk i øyet vil fungere må du jo være direkte med de mener jeg. Eller hur?

 

For direkte vil skade kollega relasjonene tenker jeg, tar jeg det på tomannshånd så er jeg redd det er jeg som vil bli latterliggjort. 
En litt mer indirekte måte å gi de en liten smekk på lanken som kanskje fikk de til å tenke seg om hadde vært bedre.  

Anonymkode: 9931e...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2022 den 18.02):

For direkte vil skade kollega relasjonene tenker jeg, tar jeg det på tomannshånd så er jeg redd det er jeg som vil bli latterliggjort. 
En litt mer indirekte måte å gi de en liten smekk på lanken som kanskje fikk de til å tenke seg om hadde vært bedre.  

Anonymkode: 9931e...e1b

Du er i slutten av 30-åra, og dette er måten du komuniserer på? Skjerpings! Jeg tror kanskje selv jeg hadde behandlet deg litt nedlatende, når det er den formen for kommunikasjon du ønsker å benytte deg av. Hvorfor ikke bare la det gå, eller si i fra at du opplever det ubehagelig? Skjerpings! Du vil ha en passiv agressiv tilnærming til noe som DU opplever som et problem. Det lukter femteklasse her! 

Anonymkode: 0009d...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du er i slutten av 30-åra, og dette er måten du komuniserer på? Skjerpings! Jeg tror kanskje selv jeg hadde behandlet deg litt nedlatende, når det er den formen for kommunikasjon du ønsker å benytte deg av. Hvorfor ikke bare la det gå, eller si i fra at du opplever det ubehagelig? Skjerpings! Du vil ha en passiv agressiv tilnærming til noe som DU opplever som et problem. Det lukter femteklasse her! 

Anonymkode: 0009d...fbf

Håper du også får en fin dag! 

Anonymkode: 9931e...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Håper du også får en fin dag! 

Anonymkode: 9931e...e1b

Jepp. Passiv aggressiv de luxe.

Anonymkode: d3b88...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 22.10):

Er ikke det litt rar oppførsel mot relativt mye yngre kvinner? Blir litt som å si «lille deg»? Eller?

ts

Anonymkode: 9931e...e1b

Jo jeg er enig og det er uakseptabelt. Ta det opp med tillitsvalgt på jobben din 

Anonymkode: a4006...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.3.2022 den 13.48):

Opplever ikke å ha det jævlig på jobb. At den ene som jeg har en god tone med blunker er greit, men stusser når flere henger seg på. 

Anonymkode: 9931e...e1b

At du ikke tok ironien her, tyder på at det kanskje er du som ikke er så god til å lese sosiale koder, TS.

Blunking er som oftest en måte å si «bare tulla», akkurat slik som i eksempelet ditt om avtalen. Hadde han ikke blunket så kunne du jo oppfattet han bokstavelig, og da ville det vært litt nedlatende. At han blunket da han sa det viste at han ikke mente det, han bare fleipet.

Så bare slapp av, vær hyggelig tilbake og prøv å ikke tolke alt her i livet i verste mening.

Anonymkode: d3b88...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

At du ikke tok ironien her, tyder på at det kanskje er du som ikke er så god til å lese sosiale koder, TS.

Blunking er som oftest en måte å si «bare tulla», akkurat slik som i eksempelet ditt om avtalen. Hadde han ikke blunket så kunne du jo oppfattet han bokstavelig, og da ville det vært litt nedlatende. At han blunket da han sa det viste at han ikke mente det, han bare fleipet.

Så bare slapp av, vær hyggelig tilbake og prøv å ikke tolke alt her i livet i verste mening.

Anonymkode: d3b88...ade

Eller at det er du som ikke er så god på å formulere deg ironisk? Jeg forsøkte bare å svare hyggelig på et litt stakkarslig innlegg. 

Når det gjelder avtalen så gjorde faktisk alt forarbeidet, mens jeg fikk ta signeringene og cred både internt i firmaet og i media. Mulig han fleipet om sin egen oppfatning av egen rolle i forhold til avtalen. Eller at han prøver å være sjarmerende. 
Ellers er det ganske vanlig at de erfarne hjelpe de på tur opp i firmaet vårt, f.eks med slike avtaler. 
Det er flott, men jeg vil ikke sees på som «lille deg». 
 

ts

Anonymkode: 9931e...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jo jeg er enig og det er uakseptabelt. Ta det opp med tillitsvalgt på jobben din 

Anonymkode: a4006...6a6

Takk, men opplever det ikke som problematisk slik at det må håndteres.  Skulle likevel gjerne ha kontret det med snert slik at det en gang for alle er klart at det ikke er noen «lille meg».

For å kontre det med den rette snerten må jeg helst være ganske sikker på hva de tenker når de blunker. 
 

ts

Anonymkode: 9931e...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

At du ikke tok ironien her, tyder på at det kanskje er du som ikke er så god til å lese sosiale koder, TS.

Blunking er som oftest en måte å si «bare tulla», akkurat slik som i eksempelet ditt om avtalen. Hadde han ikke blunket så kunne du jo oppfattet han bokstavelig, og da ville det vært litt nedlatende. At han blunket da han sa det viste at han ikke mente det, han bare fleipet.

Så bare slapp av, vær hyggelig tilbake og prøv å ikke tolke alt her i livet i verste mening.

Anonymkode: d3b88...ade

Du er en sånn blunker høres det ut som.... Slutt å vær så nedlatende mot ts 

Anonymkode: a4006...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, men opplever det ikke som problematisk slik at det må håndteres.  Skulle likevel gjerne ha kontret det med snert slik at det en gang for alle er klart at det ikke er noen «lille meg».

For å kontre det med den rette snerten må jeg helst være ganske sikker på hva de tenker når de blunker. 
 

ts

Anonymkode: 9931e...e1b

Samme om de mener lille deg eller sug kukken min eller ha en fin dag eller bare har tics. Når det gjør at du syns det er ubehagelig så må du ta det opp. Jeg hadde nok sagt noe som "du driver du å blunker til alle damer du snakker med eller er det bare her på arbeidsplassen?🙄" med litt tullete tone da hadde de blitt flaue og rodd seg vekk og sluttet og kanskje du hadde fått en forklaring på hva de la i det også 

Anonymkode: a4006...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Eller at det er du som ikke er så god på å formulere deg ironisk? Jeg forsøkte bare å svare hyggelig på et litt stakkarslig innlegg. 

Når det gjelder avtalen så gjorde faktisk alt forarbeidet, mens jeg fikk ta signeringene og cred både internt i firmaet og i media. Mulig han fleipet om sin egen oppfatning av egen rolle i forhold til avtalen. Eller at han prøver å være sjarmerende. 
Ellers er det ganske vanlig at de erfarne hjelpe de på tur opp i firmaet vårt, f.eks med slike avtaler. 
Det er flott, men jeg vil ikke sees på som «lille deg». 
 

ts

Anonymkode: 9931e...e1b

Når har jeg forsøkt å formulere meg ironisk? 
Du er i slutten av 30-årene, ikke 19, så jeg tviler faktisk på at noen tenker «lille deg». Sååååå ung er du ikke.
Hadde disse mennene blunket samtidig som de kom med en litt slibrig bemerkning så kunne jeg forstått at det plaget deg, men dette høres jo veldig uskyldig ut. Det vittige her er jo at du synes det er heeeelt i orden at den ene (kjekke?) blunker mye, men ikke at de andre (mindre kjekke?) blunker litt. Så det er ikke blunkingen som er problemet, det er hvem som gjør det.

Du får vel bare si i fra da - « veldig så mye blunking det er er på kontoret for tiden!» - sagt med et smil blir ingen sure for det. Dette burde en voksen kvinne klare å håndtere fint.

Anonymkode: d3b88...ade

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når har jeg forsøkt å formulere meg ironisk? 
Du er i slutten av 30-årene, ikke 19, så jeg tviler faktisk på at noen tenker «lille deg». Sååååå ung er du ikke.
Hadde disse mennene blunket samtidig som de kom med en litt slibrig bemerkning så kunne jeg forstått at det plaget deg, men dette høres jo veldig uskyldig ut. Det vittige her er jo at du synes det er heeeelt i orden at den ene (kjekke?) blunker mye, men ikke at de andre (mindre kjekke?) blunker litt. Så det er ikke blunkingen som er problemet, det er hvem som gjør det.

Du får vel bare si i fra da - « veldig så mye blunking det er er på kontoret for tiden!» - sagt med et smil blir ingen sure for det. Dette burde en voksen kvinne klare å håndtere fint.

Anonymkode: d3b88...ade

Så mye hersketeknikker i ett og samme innlegg skal man lete lenger etter 🙄 foreslår at du holder deg ute av tråden fra nå 

Anonymkode: a4006...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...