Gå til innhold

slitter med kviser i voksen alder!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! jeg er en 30 år dame som slitter med kviser/akne. jeg ble behandlet med isotretning før 5 år siden og ble behandlet med anibiotika to ganger på de to siste årene men kvisene kommer tilbake hele tide. jeg stresser og klarer ikke  gå tilbyen på grunn sv de kvisene på ansikte. Er det noen her som har erfaring med akne behandling og kan anbefale meg til?

Anonymkode: 2499f...d25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å anbefale noe når man ikke vet akkurat hvilke forskjellige hudproblemer du har, for det er jo egentlig ganske individuelt hva som funker. Men har du vært hos hudlege? 

Pass på at huden får nok fukt i hvert fall, for det blir bare verre hvis man lar den tørke ut, selv om man er oljete. Hvis du får stram hud etter å ha renset huden, så har du sikkert dehydrert hud, og da kan man få kviser av det. 

Anonymkode: 116d4...0ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Litt vanskelig å anbefale noe når man ikke vet akkurat hvilke forskjellige hudproblemer du har, for det er jo egentlig ganske individuelt hva som funker. Men har du vært hos hudlege? 

Pass på at huden får nok fukt i hvert fall, for det blir bare verre hvis man lar den tørke ut, selv om man er oljete. Hvis du får stram hud etter å ha renset huden, så har du sikkert dehydrert hud, og da kan man få kviser av det. 

Anonymkode: 116d4...0ff

Takk for svar!

ja jeg har vært hos hudlege 3 ganger og ble behandlet 3x men jeg fikk tilbake etter noen månder.  jeg vil  gå til hudsykepleier for å få oppfølgning men jeg er ikke kjent i oslo (nylig flytta til oslo) og kjenner ikke hvilken hudklinikk er bedre å gå!

Anonymkode: 2499f...d25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde cystisk akne og måtte ta to Roaccutane-kurer før jeg ble kvitt det for godt. Hadde seks år med ren hud imellom, men så kom det tilbake. Nå er det ni år siden den andre kuren og jeg har fortsatt helt fin hud. Mulig du trenger en kur til. Jeg ville snakket med hudlege. 

Anonymkode: e068d...c29

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Svaret over kunne vært meg. Jeg måtte også på 2 ISO-kurer. Første gang som 21-åring. Så begynte jeg å få cystisk acne igjen etter 4 år. Gjennomgikk en ny kur og har vært omtrent kvisefri etterpå (bank i bordet, etter 8 år nå) Kan få sånne små hormonelle nupper innimellom, men aldri de vonde underjordiske faenskapene jeg slet med tidligere. 

Har dessverre fått mye arr fordi jeg var ekstremt plaget før kurene. Undersøker laserbehandling. 

Anonymkode: 082f6...500

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...