Gå til innhold

sur pga ikke tatt vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

trodde vi var ferdige med dette nå. Og hetset mot de uvaksinerte. tydeligvis ikke. søsteren min er sur for at jeg ikke har vaksinert meg.  Hører aldri noe fra henne lenger, og det virker som hun har droppet meg fordi jeg er uvaksinert. Jeg er den eneste i familien som ikke har hatt corona. Jeg lever alene og har ingen nærkontakter. så jeg er ikke akkurat noen smittebærer. 

åpnet også jobb mailen min som jeg ikke har åpnet på flere mnd. og der stod det at sjefen hadde fått i oppgave å sjekke om alle sine ansatte var vaksinert. og om noen ikke var så ville hun ha beskjed. det er 3 mnd siden. har ikke sagt noe. Jeg jobbet i tomme bygg når jeg jobber, og omgås ikke andre. 

Jeg er lei av dette. 

flere som spør meg om jeg er vaksinert. er møkklei. er ikke det en privat helseopplysning. Hvorfor skal jeg begynne vaksineringa nå ? når jeg har gått i 2 ,5 uten og viruset er mildt. orker ikke mens forstyrrelser nå. 

• Liker 6
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Skrevet
gira97 skrev (1 time siden):

trodde vi var ferdige med dette nå. Og hetset mot de uvaksinerte. tydeligvis ikke. søsteren min er sur for at jeg ikke har vaksinert meg.  Hører aldri noe fra henne lenger, og det virker som hun har droppet meg fordi jeg er uvaksinert. Jeg er den eneste i familien som ikke har hatt corona. Jeg lever alene og har ingen nærkontakter. så jeg er ikke akkurat noen smittebærer. 

åpnet også jobb mailen min som jeg ikke har åpnet på flere mnd. og der stod det at sjefen hadde fått i oppgave å sjekke om alle sine ansatte var vaksinert. og om noen ikke var så ville hun ha beskjed. det er 3 mnd siden. har ikke sagt noe. Jeg jobbet i tomme bygg når jeg jobber, og omgås ikke andre. 

Jeg er lei av dette. 

flere som spør meg om jeg er vaksinert. er møkklei. er ikke det en privat helseopplysning. Hvorfor skal jeg begynne vaksineringa nå ? når jeg har gått i 2 ,5 uten og viruset er mildt. orker ikke mens forstyrrelser nå. 

Din sjef har ikke krav på å vite. Selv på min jobb i helsevesenet har de ikke krav på det. De har spurt om en vil oppgi vaksinestatus. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
2 hours ago, gira97 said:

Jeg er lei av dette. 

Bare en liten rettelse: Omikron-varianten gir mildt forløp for de aller fleste som er vaksinerte.

Det er fremdeles folk som er innlagt på respirator, dette er i hovedsak eldre med underliggende tilstander og ikke fullt så gamle folk som er uvaksinerte.

Sjansen for at du får alvorlig forløp hvis du blir smittet er ikke høy, men den er mye stlrre enn den hadde vært hvis du hadde tatt vaksinen.

• Liker 1
Skrevet
gira97 skrev (2 timer siden):

Jeg er lei av dette. 

2,5 hva? År? Det er vel ganske nøyaktig to år siden Norge stengte ned første gangen, så ikke overdriv da ;)

Og er det ikke litt slapt å ikke åpne jobbmail på månedsvis? Du tenker ikke at du kan gå glipp av ting? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvorfor du ikke har tatt vaksinen TS? Hvilken grunn har du? 

Jeg har tatt alle tre. Og jeg har det helt greit med de som ikke har tatt de. Men jeg vil ikke ha de i hus. 

Fordi, jeg vil ikke ha noe ansvar for at den uvaksinerte blir dødssyk. 

Det gjelder om de er redd for sprøyter, trur på konspirasjoner, redd for bivirkningene eller hva det nå er grunnen deres er. Jeg vil bare ikke. Så jeg beskytter de som ikke evner eller vil beskytte seg selv. 

Jeg hadde ferie da jeg ble smitta. Jeg ble smitta på butikken. Jeg sprita meg og holdt avstand, men syk ble jeg. Så det skal ikke mye til. 

Det handler ikke om deg TS. Det handler om oss andre som ikke vil påføre uvaksinerte alvorlig sykdom og død. 

Å være lei av spørsmål er faktisk en filleting mot den bekymringa vi andre har for dette viruset. 

Forsto du dette nå TS? 

Endret av Igga
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er lei. Selv opplever jeg at så og si alle har "glemt" covid nå. Jeg og min nærmeste familie (og flertallet av min venner) er uvaksinerte. Vi fikk nesten alle covid, men ble ikke mer syk enn ved vanlig forkjølelse eller influensa- samme symptomer som de vaksinerte fikk. Stå på ditt, ts - ingen andre enn deg selv har noe med din vasksine-status å gjøre. 

• Liker 15
Skrevet
Blondiemamma skrev (55 minutter siden):

Jeg skjønner godt at du er lei. Selv opplever jeg at så og si alle har "glemt" covid nå. Jeg og min nærmeste familie (og flertallet av min venner) er uvaksinerte. Vi fikk nesten alle covid, men ble ikke mer syk enn ved vanlig forkjølelse eller influensa- samme symptomer som de vaksinerte fikk. Stå på ditt, ts - ingen andre enn deg selv har noe med din vasksine-status å gjøre. 

Helt enig. Ingen i min nærmeste familie er vaksinert heller, og nå den siste halvannen måneden har alle hatt det. Flere merket ikke noen ting og noen fikk noe småtteri. Jeg som pleier å reagere på infeksjoner hadde det helt latterlig lett. Veldig overraskende at det var så lite merkbart på alle oss uvaksinerte når man leser i andre tråder her inne at trippelvaksinerte har det tøft i lange tider.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Faren min maste på meg om at jeg måtte ta vaksinen helt til jeg spurte ham om hvordan risiko han følte jeg hadde som uvaksinert. Å jo da, jeg hadde såååå stor risiko og han skjønte ikke at jeg turte å la være å vaksinere meg. Så spurte jeg hva han følte om sin egen risiko som fullvaksinert. Han følte seg veldig trygg. Jeg fortalte ham og viste til offisielle data fra FHI at vi hadde like stor risiko. Enten løp vi begge en stor risiko eller så bør vi begge føle oss trygge. En uvaksinert i min aldersgruppe har like stor risiko for alvorlig sykdom som en i hans aldersgruppe fullvaksinert. Det stoppet maset hans, gitt. Han har ikke mast om det siden.

Jeg fikk covid og hadde mildere symptomer enn de fleste med 2 og 3 doser på min alder. For min del var det som en veldig mild forkjølelse. Så nå som jeg kan vise til det er det ingen som stiller spørsmålstegn med "hvordan jeg kunne tørre å være uvaksinert mot covid".

I fjor høst så trodde folk at enten var man vaksinert, eller så fikk man covid OG kom til å bli alvorlig syk. Nå tror de fleste at enten så er man vaksinert og får milde symptomer, eller så er man uvaksinert og døden nær når man får covid. Det ser ut til at folk ikke skjønner konseptet "redusere risiko for alvorlig sykdom" og tror at det er enten 100% eller 0%.

For de som spør om vaksinestatusen din, så er det helt OK å si at det er privat informasjon, eventuelt kan du spørre dem om annen privat helseinformasjon som hvilke diagnoser de har, hvilke medisiner de går på eller om de har hatt diaré i det siste.

Endret av Final Fantasy
  • Liker 10
  • Hjerte 2
Gjest misssixty
Skrevet
Igga skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke hvorfor du ikke har tatt vaksinen TS? Hvilken grunn har du? 

Jeg har tatt alle tre. Og jeg har det helt greit med de som ikke har tatt de. Men jeg vil ikke ha de i hus. 

Fordi, jeg vil ikke ha noe ansvar for at den uvaksinerte blir dødssyk. 

Det gjelder om de er redd for sprøyter, trur på konspirasjoner, redd for bivirkningene eller hva det nå er grunnen deres er. Jeg vil bare ikke. Så jeg beskytter de som ikke evner eller vil beskytte seg selv. 

Jeg hadde ferie da jeg ble smitta. Jeg ble smitta på butikken. Jeg sprita meg og holdt avstand, men syk ble jeg. Så det skal ikke mye til. 

Det handler ikke om deg TS. Det handler om oss andre som ikke vil påføre uvaksinerte alvorlig sykdom og død. 

Å være lei av spørsmål er faktisk en filleting mot den bekymringa vi andre har for dette viruset. 

Forsto du dette nå TS? 

Mennesker som deg....Så provoserende at jeg har ikke ord

Skrevet

Tråden stenges grunnet rommets retningslinjer. Tråden er også ryddet for brukerdebatt. 

Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...