Gå til innhold

Vonde tanker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt med selvmordstanker nå, og vet ikke hva jeg kan gjøre. Legevakten her er elendig på psykisk uhelse.  Noen som hat noen råd? Har verken familie eller venner

Anonymkode: d3393...7b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv og kom deg ut i frisk luft. Gå deg en tur rundt et vann eller et sted der det er rolig. Det hjelper alltid når man sliter med sånt. :hug: Hvis ikke, ville jeg ringt 112 og fått en patrulje hjem til deg som kan prate litt med deg. 

Anonymkode: 059aa...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. Slet enormt med dette selv for noen år siden. Jeg gikk ut, fikk andre impulser. Om det så er å gå langs veien eller på ett senter, bare kom deg ut.

Evt ringer du 113 og ber om hjelp før du gjør noe dumt. Da kan det hende du blir lagt inn på psykiatrisk og får litt hjelp. De kan da vurdere deg og evt få deg på ett lengre opphold på feks DPS.

Skriv dagbok. Ikke nødvendigvis flere sider, men kanskje bare noen linjer om hva som gjør dagen vondt. Gjør dette hver dag: skrive dagbok og komme deg ut for å oppleve andre ting. Etterhvert vil du se at det lysner og livet blir enklere.

Kan også ringe fastlege og be om hastetime og «lykkepille» som kanskje kan hjelpe deg til å ikke være så deprimert.

Jeg har gjort alt dette og har vært frisk i 10 år.

Anonymkode: a7cf9...cc0

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen, Safiye

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...