AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Hei! Er i en liten knipe... Er vikar i barnehage og har fått tilbud om fast ansettelse i en annen barnehage. Sjefen jeg har nå har vært forferdelig mot meg de siste årene og jeg har jobbet der som vikar i 5 år uten at hun vil ansette meg fast. Nå har jeg endelig fått tilbud et annet sted, med fast ansettelse! Den nåværende arbeidsplassen er langt unna (1,5time, pleier å bo hos mamma når jeg jobber) og vil virkelig ikke dra dit og møte den gamle sjefen igjen, etter hvordan hun behandlet meg. Så kan jeg si opp på mail? Eller er det ikke lov/gyldig oppsigelse? Må jeg dra innom der og levere et ark fysisk? Eller sende det i posten til hun? Noen som vet hvordan reglene på oppsigelse er? Prøvde å finne ut av det på google men fant så mye forskjellig der... Anonymkode: 89423...846
Mezzosoprena Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Jeg hadde glatt sagt opp via mail - men jeg hadde skrevet et eget dokument og lagt ved i mailen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Du kan fint sende den på mail Anonymkode: 2cb71...c92 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Det er vanlig å si opp via mail. Om man har et godt forhold til lederen sin, er det vanlig å si ifra på forhånd at det kommer en oppsigelse. Har du faste vikartimer i kontrakten din, eller er du bare tilkallingsvikar? Hvis det siste er tilfellet, har egentlig ikke oppsigelsestiden noe å si, da du står fritt til å takke nei til vikartimer når de spør. Anonymkode: b217c...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Klikket meg inn for å si at slikt ringer man om dersom man er voksen, for så å sende en mail som bekrefter samtalen. Men etter å ha lest HI: Send en mail, med god samvittighet. Anonymkode: 80920...a84 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 Teatrica skrev (22 minutter siden): Jeg hadde glatt sagt opp via mail - men jeg hadde skrevet et eget dokument og lagt ved i mailen. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kan fint sende den på mail Anonymkode: 2cb71...c92 Takk for svar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er vanlig å si opp via mail. Om man har et godt forhold til lederen sin, er det vanlig å si ifra på forhånd at det kommer en oppsigelse. Har du faste vikartimer i kontrakten din, eller er du bare tilkallingsvikar? Hvis det siste er tilfellet, har egentlig ikke oppsigelsestiden noe å si, da du står fritt til å takke nei til vikartimer når de spør. Anonymkode: b217c...0ac Er i utgangspunktet bare tilkallingsvikar, men har jo jobbet 100% hele veien, da de har hatt et så stort behov for vikar, men nå nylig har de ikke hatt noe særlig behov og jeg har gått ned i lønn betraktelig pga dette, så måtte finne noe nytt fort. Takk for utfyllende svar! AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Klikket meg inn for å si at slikt ringer man om dersom man er voksen, for så å sende en mail som bekrefter samtalen. Men etter å ha lest HI: Send en mail, med god samvittighet. Anonymkode: 80920...a84 Takker for svar, det skal jeg gjøre Anonymkode: 89423...846
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Teatrica skrev (26 minutter siden): Jeg hadde glatt sagt opp via mail - men jeg hadde skrevet et eget dokument og lagt ved i mailen. Skulle til å si det samme. Gratulerer med fast jobb et anna sted, ts! 🤩 Anonymkode: c08e8...34e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle til å si det samme. Gratulerer med fast jobb et anna sted, ts! 🤩 Anonymkode: c08e8...34e Tusen takk! 😄 Anonymkode: 89423...846
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Hvis du bare er tilkallingsvikar, trenger du jo egentlig ikke si opp i det hele tatt, bare si nei til nye vakter. Å si opp jobben er vel egentlig bare noe man trenger å gjøre når man har fast jobb, evt. vil si opp et vikariat før det går ut.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Klikket meg inn for å si at slikt ringer man om dersom man er voksen, for så å sende en mail som bekrefter samtalen. Men etter å ha lest HI: Send en mail, med god samvittighet. Anonymkode: 80920...a84 Det er nok bare en forventning fra folk over 50. Anonymkode: f79a3...efd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Om du har et fast vikariat på en bestemt % må du si opp. Om du kun er tilkallingsvikar kan du som nevnt over bare slutte å ta vakter, du trenger ikke levere levere en offisiell oppsigelse. Anonymkode: c2e21...90a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok bare en forventning fra folk over 50. Anonymkode: f79a3...efd Jeg er 30. Men utdannet nok til å vite at viktige ting, det ringer man om Anonymkode: 80920...a84 2
SnuskeLuska Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Om du bare er tilkallingsvikar og ikke har en kontrakt eller avtale om faste vakter trenger du ikke sende inn oppsigelse, men du kan jo være raus og sende en kort mail om at du har fått fast ansettelse et annet sted og ikke lenger er tilgjengelig for vikariater så de slipper å kontakte deg. Grattis med fast jobb!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 Anonymus Notarius skrev (14 minutter siden): Hvis du bare er tilkallingsvikar, trenger du jo egentlig ikke si opp i det hele tatt, bare si nei til nye vakter. Å si opp jobben er vel egentlig bare noe man trenger å gjøre når man har fast jobb, evt. vil si opp et vikariat før det går ut. Okei, men har kontrakt frem til Oktober, så tenkte det kanskje var nødvendig likevel? Har nå hvert fall sendt den allerede, spent på hva jeg får i svar 🙈 Anonymkode: 89423...846
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei, men har kontrakt frem til Oktober, så tenkte det kanskje var nødvendig likevel? Har nå hvert fall sendt den allerede, spent på hva jeg får i svar 🙈 Anonymkode: 89423...846 Ja, hvis du har kontrakt fram i tid, må du nok det. Men det er helt greit å bare gjøre det på mail.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 SnuskeLuska skrev (Akkurat nå): Om du bare er tilkallingsvikar og ikke har en kontrakt eller avtale om faste vakter trenger du ikke sende inn oppsigelse, men du kan jo være raus og sende en kort mail om at du har fått fast ansettelse et annet sted og ikke lenger er tilgjengelig for vikariater så de slipper å kontakte deg. Grattis med fast jobb! Har kontrakt som går ut i Oktober, men ingen fast % i kontrakten. Men de har ikke hatt behov for meg de siste månedene. Har sendt en mail nå, og venter spent på svar. Tusen takk! 😀 Anonymkode: 89423...846 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Skrevet 22. mars 2022 Send mail du. Greit å avslutte ansettelsesforholdet skriftlig. Det gjør jeg alltid. Anonymkode: 1807f...c45 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Send mail du. Greit å avslutte ansettelsesforholdet skriftlig. Det gjør jeg alltid. Anonymkode: 1807f...c45 Har sendt en mail, er spent på om jeg får svar. Har jeg krav på å få svar fra de? 🤷♀️ Anonymkode: 89423...846
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #19 Skrevet 22. mars 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 30. Men utdannet nok til å vite at viktige ting, det ringer man om Anonymkode: 80920...a84 Dette har ingenting med høyere utdanning å gjøre, som for øvrig er såpass vanlig nå at det ikke er noe å skryte av. Det er du som ikke henger med i tiden. Anonymkode: f79a3...efd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Skrevet 22. mars 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har sendt en mail, er spent på om jeg får svar. Har jeg krav på å få svar fra de? 🤷♀️ Anonymkode: 89423...846 Jeg hadde bedt om en bekreftelse på at oppsigelsen var mottatt og lest. Anonymkode: f79a3...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå