AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #101 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg spiser masse melkesjokolade og vanlige middager i moderat mengde. Går også tur med hunden 4 ganger i døgnet. Jeg spiser ALDRI: Fet mat / julemat / saus / dressing Brød Potetgull Brus med sukker Kaker / kjeks Anonymkode: 28e4b...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 11. april 2022 #102 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 10.28): Dere som er slanke, hvordan er spisevanene deres? Teller dere kalorier? Hva slags matvarer spiser dere mest av? Må dere tenke på vekt og mat hele tiden? Anonymkode: 5e8e8...e76 Rører meg mye så kan jeg spise hva jeg vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #103 Del Skrevet 11. april 2022 I følge legen min er kostholdet mitt hverken spesielt sunt eller spesielt usunt, men "midt på treet". Teller aldri kalorier og opererer etter: "spis når du er sulten", stans når du er mett". Spiser alt fra selleri til sjokolade, men overspiser aldri på noen mat. Tenker kun på mat når jeg er sulten og aldri på vekt, men veier meg engang i blant. Vanligvis er vekten akkurat den samme, av og til går jeg litt opp eller ned. Da spiser jeg litt mer eller litt mindre enn periode, da jeg ønsker holde stabil vekt. Anonymkode: 0d638...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #104 Del Skrevet 11. april 2022 Alltid vært tynn/slank (nå i 40-årene). Koser meg med sjokolade (ofte) og fast-food (innimellom). Tenker ikke på mat eller teller kalorier. Er aktiv men trener som ikke (er mye utendørs). Jeg er ganske "standardisert" i matveien, og spiser som regel det samme til frokost, lunsj og varierer mellom de samme middagsrettene i hverdagen. Jeg spiser omtrent ikke kjøtt (har aldri likt kjøtt). Hverdagsmaten består av brød, ost, egg, nøtter, mye grønnsaker, pasta, linser, bønner og tilbehør. Elsker poteter. Jeg er heller ikke redd for å være sulten, og orker ikke å være stappmett. Jeg må spise når jeg er sulten, og ikke etter klokka. Jo færre måltider jo bedre, orker ikke småspising. Jeg spiser sjeldent på kvelden, middag før kl 18 er ofte dagens siste måltid. Egentlig ikke så interessert i mat, men liker jo et godt måltid. Men spiser for å ha energi til å gjøre de tingene jeg egentlig vil gjøre (og det er ikke å lage mat). Anonymkode: 833ab...40a 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #105 Del Skrevet 11. april 2022 Nei, jeg teller ikke kalorier 😛 veier rundt 50 kg og er 168 høy, så ifølge BMI er jeg undervektig men folk blir stadig overrassket over hvor mye jeg kan spise. Jeg spiser ikke frokost, så den nærmeste «dietten» som beskriver mitt spisemønster er 16:8-faste eller hva de kaller det 😂 absolutt ikke for å holde meg slank, men fordi jeg ikke blir sulten før klokken 11 og sjeldent spiser etter klokken 19. Spiser da en god brunsj, ett mellommåltid og en stor porsjon middag, og alltid dessert, nøtter eller frukt til kvelds 😛 teller som sagt ikke kalorier til vanlig, men har tatt noen «stikkprøver» for å se at jeg får i meg nok kalorier (veier osv. for å være helt nøyaktig) og da ligger jeg på i underkant av 2000 kalorier, som kan virke mye for en liten person som har stillesittende livsstil 😛 men jeg har vært denne vekten hele mitt voksne liv (29 år og ett barn). Så har vel bare høy forbrenning, da Anonymkode: 654f4...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #106 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alltid vært tynn/slank (nå i 40-årene). Koser meg med sjokolade (ofte) og fast-food (innimellom). Tenker ikke på mat eller teller kalorier. Er aktiv men trener som ikke (er mye utendørs). Jeg er ganske "standardisert" i matveien, og spiser som regel det samme til frokost, lunsj og varierer mellom de samme middagsrettene i hverdagen. Jeg spiser omtrent ikke kjøtt (har aldri likt kjøtt). Hverdagsmaten består av brød, ost, egg, nøtter, mye grønnsaker, pasta, linser, bønner og tilbehør. Elsker poteter. Jeg er heller ikke redd for å være sulten, og orker ikke å være stappmett. Jeg må spise når jeg er sulten, og ikke etter klokka. Jo færre måltider jo bedre, orker ikke småspising. Jeg spiser sjeldent på kvelden, middag før kl 18 er ofte dagens siste måltid. Egentlig ikke så interessert i mat, men liker jo et godt måltid. Men spiser for å ha energi til å gjøre de tingene jeg egentlig vil gjøre (og det er ikke å lage mat). Anonymkode: 833ab...40a Du høres ut som meg. Er heller ingen gourmet, men spiser tradisjonell hverdagsmat; brød, vanlig pålegg, men mye grønnsaker og poteter. Og det med å ikke være redd for å være sulten kjenner jeg meg igjen i. Noen ganger når jeg er på farten så kjenner jeg at sultfølelsen kommer, men i stedet for å kjøpe noe på veien, så venter jeg til jeg skal sette meg ned til neste måltid. Selv om det ikke er før 4 timer til. Sultfølelse vokser ikke og blir uholdbar, men den kommer i bølger. Velger å alltid ri første bølge ut og ikke bruke unødvendige penger på kioskmat. Kvinne 42 år. BMI rundt 20. Anonymkode: 3af04...7a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #107 Del Skrevet 12. april 2022 Spiser hva jeg vil og til jeg er mett, men søtsuget er ikke så stort. Lar det gå en god stund mellom måltider og småspiser sjeldent. Minst mulig ultraprossesert. Holder vekta helt fint med helmelk, fullfetts yoghurt og seterrømme feks. Spiser kake i selskap, litt chips på lørdagskvelden og om jeg får akutt lyst på sjokolade så unner jeg meg det. Har ikke helt troen på alle disse lettproduktene, noe erstatter jo fettet som er tatt ut og det tilsettes ugunstige stoffer. Ja til råvarer slik naturen lagte de 😊 Anonymkode: f7f45...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 14. april 2022 #108 Del Skrevet 14. april 2022 Jeg ser på hver matvares kaloriinnhold og velger deretter. Brød, gryn, ris har høyt kaloriinnhold så spiser lite av det. Ost har også masse kalorier så spiser sjelden det. Ferdigmat som pizza har spiser jeg veldig sjelden. Spiser mye fisk, kylling, grønnsaker, litt frukt og magre meieriprodukter som rømme med ti prosent fett og lett yoghurt. Skal jeg i besøk eller ut og spise dropper jeg alle regler selvsagt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #109 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 10.59): Spiser hva jeg vil og til jeg er mett, men søtsuget er ikke så stort. Lar det gå en god stund mellom måltider og småspiser sjeldent. Minst mulig ultraprossesert. Holder vekta helt fint med helmelk, fullfetts yoghurt og seterrømme feks. Spiser kake i selskap, litt chips på lørdagskvelden og om jeg får akutt lyst på sjokolade så unner jeg meg det. Har ikke helt troen på alle disse lettproduktene, noe erstatter jo fettet som er tatt ut og det tilsettes ugunstige stoffer. Ja til råvarer slik naturen lagte de 😊 Anonymkode: f7f45...465 Hva tilsettes lettmelken og lettrømmen når fettet er tatt bort tror du, tror du? Anonymkode: 9f7c6...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #110 Del Skrevet 14. april 2022 Spiser akkurat det jeg har lyst på, men liker ikke søtsaker, snacks og brus. Drikker heller ikke alkohol. Anonymkode: 9e6db...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #111 Del Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tilsettes lettmelken og lettrømmen når fettet er tatt bort tror du, tror du? Anonymkode: 9f7c6...ccf Ja.. det lurer jeg også på! Anonymkode: e4cb0...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå