AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #81 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 10.28): Dere som er slanke, hvordan er spisevanene deres? Teller dere kalorier? Hva slags matvarer spiser dere mest av? Må dere tenke på vekt og mat hele tiden? Anonymkode: 5e8e8...e76 Har vært tynn hele livet. Men begynte å få alderstilegg for 5 år siden da jeg passerte 40. Jeg spiste når jeg var sulten. Og spiste mye. Har aldri telt en eneste kalori. Og spist både godteri og potetgull som jeg hatt lyst på selv. Begynte buksa å bli trang reduserte jeg litt på snop og mengde mat. Siden jeg kan spise et par store porsjoner. Fet mat gjør meg mett veldig lenge. Og klarer knapt å spise på 2-3 dager etter ribba på julaften feks. Bare noe lett fordøyelig småtteri som feks god morgen yoghurt ol Anonymkode: 56ec3...76d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #82 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så du spiser ekstrem lavkarbo i ukedagene og skeier ut i helgen? Hvordan funker det, føler du deg bra? Anonymkode: 5e8e8...e76 Ja det er slik jeg gjør det. I helgene spiser jeg rundstykker til frokost, kanskje en bolle på kafe, god mat til middag MED karbs og godteri på kvelden. Har spist sånn i 12 år nå, så for meg er det helt naturlig. Jeg føler meg veldig bra. Har mye energi. Merker det veldig godt hvis jeg slurver med kostholdet på hverdager. Feks dersom jeg plutselig spiser en baguett til lunsj, så fungerer jeg ikke resten av arbeidsdagen. Får også fort betennelse i skuldre og nakke når jeg ikke er påpasselig med kosten. Og for ikke å snakke om hvor oppblåst jeg blir! Anonymkode: e03ea...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #83 Del Skrevet 27. mars 2022 Signerer på det å ikke tenke så mye på mat, og mindre porsjoner, og blir mett fort. Er 42 år, og har hatt samme vekt siden videregående (bortsett fra da jeg var gravid). Er ikke frokostmenneske, så har faktisk bare drukket kaffe i dag, ikke vært sulten. Men nå har jeg måkket snø, så må spise ettellerannet snart. Lunch er gjerne 2 skiver med random pålegg, vann eller juice til. Middag spiser jeg alltid en hel tallerken med hva enn vi har, prøver å tenke halve tallerkenen grønnsaker. Kan såise is til dessert hvis vi har. Spiser kanskje en frukt om jeg er sulten innimellom. Kveldsmat er gjerne 2 skiver igjen, og en kopp te eller kakao. Er dårlig på å drikke melk, så kanskje en yoghurt eller kakao da. Spiser godteri og snacks og gjerne en alkoholenhet fredagskvelden, da spiser jeg ikke kveldsmat. En liten skål smågodt, potetgull (deler skålen med mann og barn). Er 157 høy og veier 48 kg. Anonymkode: 71913...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #84 Del Skrevet 27. mars 2022 Meg over...teller aldri kalorier, men prøver å tenke godt sammensatte måltider, og alle næringstoffer. Tar tran i måneder med R i navnet. Anonymkode: 71913...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #85 Del Skrevet 27. mars 2022 Undervektige av genetiske årsaker. Spiser hva jeg vil når jeg vil. Nå nærmer jeg meg 40 år forbrenningen har ikke snudd enda. Anonymkode: 5016f...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #86 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er slik jeg gjør det. I helgene spiser jeg rundstykker til frokost, kanskje en bolle på kafe, god mat til middag MED karbs og godteri på kvelden. Har spist sånn i 12 år nå, så for meg er det helt naturlig. Jeg føler meg veldig bra. Har mye energi. Merker det veldig godt hvis jeg slurver med kostholdet på hverdager. Feks dersom jeg plutselig spiser en baguett til lunsj, så fungerer jeg ikke resten av arbeidsdagen. Får også fort betennelse i skuldre og nakke når jeg ikke er påpasselig med kosten. Og for ikke å snakke om hvor oppblåst jeg blir! Anonymkode: e03ea...fe2 Interessant. Trodde liksom man måtte enten holde seg lavkarbo eller ikke. Men det går helt fint å bytte frem og tilbake sånn altså? Kult. Anonymkode: 5e8e8...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 27. mars 2022 #87 Del Skrevet 27. mars 2022 Jeg er nå overvektig og syns det er interessant å lese slanke menneskers vaner her. Jeg har lagt på meg flere kilo ifbm overgangsalder, men det er ikke hele forklaringen. Jeg spiser for mye til middag: spiser ofte for fort slik at jeg ikke rekker å kjenne at jeg egentlig er mett før jeg har spist for mye. Jeg glemmer aldri å spise slik jeg ser noen skriver. Og hvis jeg spiser middag sent på kvelden så jeg er stappmett når jeg legger meg, så blir jeg EKSTRA sulten neste morgen. Da kan det rumle skikkelig i magen av sult, mens jeg til vanlig bare er så frokostsulten at en Skyr er nok. Kan ikke ha godteri liggende i hus uten å tenke på det helt til det er spist opp 🙄. Det å hoppe over et måltid bare fordi jeg har spist en is eller et kakestykke er nesten utenkelig. Jeg jobber for å ta tak i ting og gå ned i vekt. Trenger å gå ned 12-15 kg, så det er mye. Men jeg føler at årsakene til overvekten er så sammensatte at det er vanskelig å få gjort noe med alt. Men såklart NOE kan jeg gjøre noe med! Overgangsalder og en svært vond og stressende situasjon på jobb som har vedvart over tid gjør at nattesøvnen er elendig og stressfølelsen i kroppen høy. Det er et dårlig utgangspunkt for en normal vekt. Jeg må komme mer i kontakt med min kropps signaler på sult- og metthetsfølelse, og skape mer ro rundt måltidene mine. Frokost og lunsj går fint, men det er middagsporsjonering og kveldstimene som er den største utfordringen for meg. Drikker verken brus eller energidrikk, men er jo som "larven aldri mett' når det kommer til saltsnacks og søtt!!! Det var bra å lese det meste av det dere tynne skriver her. Selv om for meg er ikke shake eller kaloritelling aktuelt, så var det likevel mye å ta til seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 27. mars 2022 #88 Del Skrevet 27. mars 2022 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #89 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Interessant. Trodde liksom man måtte enten holde seg lavkarbo eller ikke. Men det går helt fint å bytte frem og tilbake sånn altså? Kult. Anonymkode: 5e8e8...e76 Altså det handler jo bare om pluss og minus. En kalorifattig uke er jo ikke bortkasta bare fordi man spiser godteri i helgene. Man har fortsatt vært i kaloriunderskudd 5 av 7 dager. Hvis det er ketose du tenker på så har det aldri vært målet. Anonymkode: e03ea...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 27. mars 2022 #90 Del Skrevet 27. mars 2022 Eneri skrev (8 timer siden): Jeg er nå overvektig og syns det er interessant å lese slanke menneskers vaner her. Jeg har lagt på meg flere kilo ifbm overgangsalder, men det er ikke hele forklaringen. Jeg spiser for mye til middag: spiser ofte for fort slik at jeg ikke rekker å kjenne at jeg egentlig er mett før jeg har spist for mye. Jeg glemmer aldri å spise slik jeg ser noen skriver. Og hvis jeg spiser middag sent på kvelden så jeg er stappmett når jeg legger meg, så blir jeg EKSTRA sulten neste morgen. Da kan det rumle skikkelig i magen av sult, mens jeg til vanlig bare er så frokostsulten at en Skyr er nok. Kan ikke ha godteri liggende i hus uten å tenke på det helt til det er spist opp 🙄. Det å hoppe over et måltid bare fordi jeg har spist en is eller et kakestykke er nesten utenkelig. Jeg jobber for å ta tak i ting og gå ned i vekt. Trenger å gå ned 12-15 kg, så det er mye. Men jeg føler at årsakene til overvekten er så sammensatte at det er vanskelig å få gjort noe med alt. Men såklart NOE kan jeg gjøre noe med! Overgangsalder og en svært vond og stressende situasjon på jobb som har vedvart over tid gjør at nattesøvnen er elendig og stressfølelsen i kroppen høy. Det er et dårlig utgangspunkt for en normal vekt. Jeg må komme mer i kontakt med min kropps signaler på sult- og metthetsfølelse, og skape mer ro rundt måltidene mine. Frokost og lunsj går fint, men det er middagsporsjonering og kveldstimene som er den største utfordringen for meg. Drikker verken brus eller energidrikk, men er jo som "larven aldri mett' når det kommer til saltsnacks og søtt!!! Det var bra å lese det meste av det dere tynne skriver her. Selv om for meg er ikke shake eller kaloritelling aktuelt, så var det likevel mye å ta til seg. Huff...kanskje mye ville løst seg selv for deg om du gjorde noe med jobbsituasjonen først? Stress er gift...❤ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #91 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 10.28): Dere som er slanke, hvordan er spisevanene deres? Teller dere kalorier? Hva slags matvarer spiser dere mest av? Må dere tenke på vekt og mat hele tiden? Anonymkode: 5e8e8...e76 3-4 måltid per dag. Mest kjøtt og grønnsaker. Spiser d samme hver dag så jeg slipper å stresse med det. Blir ganske feit av frukt, bananer, pasta, ris og poteter. Men jeg må ha noe av det så jeg ikke får forstoppelse. Jeg driter i vekten egentlig. Speilet er en fin referanse. Og som alle andre ting så tar progresjon tid. Jeg liker å skippe frokosten så jeg begynner sjeldent å spise før 15-tiden. Det funker bra for meg. Drikker vann og kaffe og sparkling for å holde meg gående. Anonymkode: 89918...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #92 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 10.28): Dere som er slanke, hvordan er spisevanene deres? Teller dere kalorier? Hva slags matvarer spiser dere mest av? Må dere tenke på vekt og mat hele tiden? Anonymkode: 5e8e8...e76 jeg tror dette handler mye om genetikk også. Selv har jeg hatt stoffskifte som har vært høyt, men ikke så høyt at jeg ble medisinert. Forbrenninga har vært enorm og jeg har virkelig vært en storspiser men alltid vært slank - helt til jeg bikka 40 og forbrenninga avtok litt. har lagt på meg noen kg siden men er vel ikke mer enn 5 kg mer enn jeg ønsker. jeg har iaf aldri telt kalorier eller avstått fra ting jeg har lyst på. men jeg har fra naturens side mer lyst på ordentlig mat enn snop og liker ikke søtsaker noe særlig, så er jo heldig der.. Anonymkode: 4c442...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #93 Del Skrevet 10. april 2022 Her kommer hva en tynn person spiser i selskap med buffet: ( eksempel fra i dag) -2 ss ris -Liten øse viltgryte -2 ss broccoli og baconsalat -1 ss druesalat -2 skiver fenalår -1 glass mozell brus -1 kopp kaffe -1 stykke (ca 3 cm) ostekake -1 lite stykke (ca 1,5 cm) firkløverkake Masse god mat, men jeg ble veldig fort mett. Hadde bunad på, og kjente det ble ubehagelig stramt😅. så passelig mengde for meg. Mann og tenåringsbarn tok nok dobbelt så mye middag i første runde, og tok 2 runder. Men de er høye, jeg er 157. Anonymkode: 71913...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #94 Del Skrevet 10. april 2022 Jeg tenker på mat «hele» tiden. Er lut lei det. Er bare 158 høy og synes jeg må spise mindre enn mine venninner gjør. Selv om jeg er mer aktiv enn de fleste av dem. Om jeg skal stole på min aktivitetsklokke med pulsmåler, må jeg opp i 14-15 000 skritt daglig for å forbrenne 2000 kalorier pr. døgn. Jeg har ikke tid til så mye alltid, så det blir kaloritelling noen dager i uka. Untatt på lørdager. Jeg var jo-jo slanker i over 20 år. Anonymkode: 61b49...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #95 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg kommer fra en overvektig familie, men er selv tynn fordi jeg hele tiden passer meg og kjemper mot min ganske grådige appetitt. Det betyr likevel ikke at jeg tenker på mat og vekt hele tiden, bare at jeg ikke kan slippe meg helt løs. Det går for det meste helt fint, for meg kjenner med meg selv at det er langt viktigere for meg å være tynn enn å kunne spise akkurat det jeg vil når jeg vil. Jeg får spise alt mulig nå også, jeg må bare fordele det litt mer utover. Hvis jeg har gått opp et par kilo og vil ned igjen, teller jeg noen ganger kalorier, men stort sett ikke. Jeg spiser relativt sunt. Null kjøtt, men en del fisk og meieriprodukter. Matvarer det går ekstra mye av hos meg: havregrøt med melk, egg, cottage cheese, brie, knekkebrød, hjemmebakte rundstykker, hermetisk fisk av forskjellig slag, frukt, massevis med grønnsaker til så å si alle måltider, kikerter, peanøttsmør. Anonymkode: 9f7c6...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #96 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 9.28): Dere som er slanke, hvordan er spisevanene deres? Teller dere kalorier? Hva slags matvarer spiser dere mest av? Må dere tenke på vekt og mat hele tiden? Anonymkode: 5e8e8...e76 En typisk dag i matveien: Frokost: Havregrøt med nøtter og bær Lunsj: Speltlomper med proteinrikt pålegg og grønnsaker Middag: Protein med grønnsaker Kveldsmat: Cottage cheese bowl Nei, jeg teller ikke kalorier. Spiser heller i moderasjon (praktiserer porsjonskontroll). Spiser mye ren, hel og næringsrik mat. Lever etter 80\20-regelen, koser meg med måte. Ja, tenker mye på mat og vekt. Anonymkode: b1472...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #97 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En typisk dag i matveien: Frokost: Havregrøt med nøtter og bær Lunsj: Speltlomper med proteinrikt pålegg og grønnsaker Middag: Protein med grønnsaker Kveldsmat: Cottage cheese bowl Nei, jeg teller ikke kalorier. Spiser heller i moderasjon (praktiserer porsjonskontroll). Spiser mye ren, hel og næringsrik mat. Lever etter 80\20-regelen, koser meg med måte. Ja, tenker mye på mat og vekt. Anonymkode: b1472...bff Hva er 80/20-regelen? Anonymkode: 5e8e8...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #98 Del Skrevet 11. april 2022 Spiser relativt usunt. Akkurat det jeg vil. Masse sjokolade, godteri og potetgull. Drikker bare brus og saft med sukker. Mengden er nok nøkkelen. Når jeg er mett så er jeg mett og da stopper jeg å spise. Anonymkode: da892...b3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #99 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er 80/20-regelen? Anonymkode: 5e8e8...e76 Anonymkode: b1472...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #100 Del Skrevet 11. april 2022 Sjokolade til alle måltider. Middag innimellom (men er småspist). Teller ikke kalorier. Gjorde det før, endte bare opp med å bli styggtynn for så å spise enda mer enn før av desperasjon på mat. Anonymkode: 28e4b...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå