AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Del Skrevet 22. mars 2022 Dere som er slanke, hvordan er spisevanene deres? Teller dere kalorier? Hva slags matvarer spiser dere mest av? Må dere tenke på vekt og mat hele tiden? Anonymkode: 5e8e8...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Del Skrevet 22. mars 2022 Ja, tenker over det hele tiden.. Men vil heller ha en sunn livsstil og være tynn.. i perioder hvor jeg «slurver», føler jeg meg ikke bra, da er jeg mer lat, mer tungt mentalt og føler meg ikke vel, så er heldigvis ikke ofte de dårlig periodene er. Og det går aldri så langt at jeg legger betydelig på meg.. Har ligger på BMI 20 hele livet.. 35 år nå.. frokost: Havregryn (40 gram) kokt på skummet melk med litt salt lunsj: 2 brødskiver med skinke eller leverpostei mellommåltid: kaffelatte på lettmelk middag: feks 1 kyllingfilet, 100 gram ris (etter den er kokt) og ubegrenset kokt grønnsaker , og soya sauce Kvelds: 2 knekkebrød og nei, jeg kan ikke spise hva jeg vil… er vi bursdag , så spiser mannen min 2-3 kakestykker, jeg tar et veldig lite stykke. Er vi på reise kjøper mannen min en baconpølse på veien, mens jeg har med matpakke.. så det er de små valgene hele tiden som er avgjørende i det lange løp 😁 Anonymkode: 3c25e...903 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Del Skrevet 22. mars 2022 Spiser akkurat det jeg vil og er egentlig ikke særlig sunn. Men jeg spiser ikke store mengder, og det er nok der det ligger. Teller ikke kalorier og tenker heller ikke på mat og vekt hele tiden. Anonymkode: c336f...03b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiser akkurat det jeg vil og er egentlig ikke særlig sunn. Men jeg spiser ikke store mengder, og det er nok der det ligger. Teller ikke kalorier og tenker heller ikke på mat og vekt hele tiden. Anonymkode: c336f...03b Ja, men er det et bevisst valg eller ubevisst at du spiser lite? Blir du bare fort mett? Anonymkode: 5e8e8...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Del Skrevet 22. mars 2022 Spiser mye men sjeldent. Spiser ingenting før jeg er oppriktig sulten, stort sett i tre-tiden, og da spiser jeg meg stappmett på bra mat, som kjøtt, fisk, grønnsaker, bær. Minimerer korn, bønner og linser, og unngår sukker. Prøver å kutte ut meieriprodukter men er ikke helt der enda. Anonymkode: fca1b...3d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men er det et bevisst valg eller ubevisst at du spiser lite? Blir du bare fort mett? Anonymkode: 5e8e8...e76 Det var nok et bevisst valg jeg tok før da jeg var yngre og jeg synes at jeg var feit selv om jeg ikke var det i det hele tatt. Men nå blir jeg naturlig fort mett og tenker ikke noe mer over det. Anonymkode: c336f...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aninemine Skrevet 22. mars 2022 #7 Del Skrevet 22. mars 2022 Spiser alt mulig, men ikke i store mengder. Liker ikke følelsen av å være veldig mett/ overmett, så stopper alltid å spise etter én porsjon, ett kakestykke osv. Trener sjelden, men er aktiv i hverdagen; sykler, går, tar alltid trapp framfor heis osv. Det enkle er virkelig det beste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 22. mars 2022 #8 Del Skrevet 22. mars 2022 (endret) Vet knapt hva en kalori er. Spiser passe variert. Tenker aldri på vekt eller mat. Har beskjeden matlyst gjennom dagen, men kan spise veldig mye om jeg virkelig får noe jeg liker. Er mest sulten på kvelden. Null matlyst om morgenen. Til frokost spiser jeg et par små skjeer med frokostblanding. Det må jeg tvinge i meg. Lunsj kan være middagsrester eller 1-2 brødskiver med ost/salat. I blant egg eller avocado. Samme til kveldsmat (rester eller brødskiver) eller gjerne noe knekkebrød. Lager store porsjoner med mat i helgene så jeg kan spise rester utover uka. Det går i diverse gryter, gjerne bønner, linser, grønnsaker, kjøttdeig, pølser, pasta/nudler, bulgur, ris, indisk, thai, italiensk, meksikansk...Så blir det gjerne et eller annet med tunfisk for å få i meg fisk og iblant takeaway sushi. Endret 22. mars 2022 av ElectricScum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Del Skrevet 22. mars 2022 spiser etter klokka og ikke mer enn jeg trenger, det vil si at jeg slutter før jeg egentlig er mett siden det tar tid før kroppen kjenner at man er ferdig å spise liksom. Samtidig forsøker jeg ta smarte valg. Anonymkode: 5d549...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dere som er slanke, hvordan er spisevanene deres? Teller dere kalorier? Hva slags matvarer spiser dere mest av? Må dere tenke på vekt og mat hele tiden? Anonymkode: 5e8e8...e76 Spiser det jeg har lyst på. Spiser pizza, iskrem nesten hver dag, noen ganger grønt, fisk for å få litt sunt, nudler, bananer. Nei aldri hatt lett for å legge på meg. Anonymkode: d0acb...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aninemine Skrevet 22. mars 2022 #11 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var nok et bevisst valg jeg tok før da jeg var yngre og jeg synes at jeg var feit selv om jeg ikke var det i det hele tatt. Men nå blir jeg naturlig fort mett og tenker ikke noe mer over det. Anonymkode: c336f...03b Nettopp, samme her, har vent meg til å ikke spise så mye, men nok. Tror mange har vent kroppen til å spise mer enn den egentlig trenger for å føle seg mette 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Del Skrevet 22. mars 2022 Nei, tenker ikke på mat, teller ikke kalorier etc. Har vært tynn hele livet. Har bare alltid vært småspist, har ikke brydd meg om boller og brus liksom. Spiser mat som holder meg mett når jeg spiser og har alltid hatt 4 måltider til dagen. Alltid vært aktiv hundeeier, og rastløs person som er mye i bevegelse. Har alltid bare spist meg passe mett, hater å føle meg tung i magen. Anonymkode: 4aea1...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Del Skrevet 22. mars 2022 Tenker aldrin over kalorier eller hva jeg spiser. Spiser ikke ting jeg ikke liker bare fordi det er sunt. Kjøper ikke lettprodukter om de ikke smaker bedre enn ikke-lett. Men har hverdagsmat i hverdager og junk i helger. Det er bare sånn jeg vokste opp og så har jeg fortsatt med det. Spiser tre måltider om dagen. Snacker på frukt. Og så går jeg meg en tur med lydbok på øret hver dag for å få frisk luft. Anonymkode: 30915...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Del Skrevet 22. mars 2022 Jeg var undervektig til jeg var 32 og ble gravid første gang. Kunne spise det jeg ville. Tenkte ikke kalorier i det hele tatt. Spiste ikke nødvendigvis sunt, ble mye raske karbohydrater. Jobbet ved siden av et konditori, så lunsjen kom stort sett derfra og jeg valgt ikke akkurat det sunneste de hadde. Middagen var ofte raske/lettvinte løsninger eller take away, da jeg var mye alene i ukedagene. Jeg trente ikke, men var greit aktiv, gikk lange turer flere ganger i uka. Anonymkode: 4abbb...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Del Skrevet 22. mars 2022 Jeg tenker aldri på mat og vekt, derfor har jeg dårlige spisevaner og spiser altfor lite. Jeg hopper over måltider, glemmer å spise, gidder ikke å spise hvis jeg må gjøre en innsats (gå på butikken eller i kantina på jobb, bruke tid på det liksom?). Ofte når jeg spiser spiser jeg bare litt, til jeg ikke er sulten lengre, ikke til jeg er stapp mett. Så blir jeg jo også fort mett, fordi jeg er så sulten når jeg først spiser (til middag for eksempel, hvis det er dagens første måltid). Jeg plages ikke av å være sulten, jeg merker det ikke. Spiser som regel vanlig middag og litt til kvelds (hvis ikke sover jeg dårlig). Forsøker å spise enten frokost eller lunsj, og i helger begge deler/fire måltider. Anonymkode: 940a8...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Del Skrevet 22. mars 2022 Tenker ikke over det. Spiser til jeg er komfortabel mett. Har mer apetitt når jeg er mer aktiv eller fryser, kroppen styrer behovet for energi selv. Prøver å spise variert for å ikke få mangelsykdommer osv. Tenker på mengden sukker jeg får i meg, men det er mest pga tenner. Anonymkode: 9b953...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Del Skrevet 22. mars 2022 Teller ikke kalorier. Gjorde det et par uker når jeg skulle ned i vekt i fjor, men orket ikke styre med det. Har hatt stabil vekt i straks ett år nå, og var alltid tynn før også (kiloene kom pga skade). Jeg spiser det samme til frokost og lunsj, knekkebrød med diverse pålegg. Til middag varierer jeg, men iblant er det halvfabrikata eller ferdigmåltider, og iblant lagd fra bunnen. Jeg spiser etter hvor sulten jeg er. Er jeg veldig sulten til frokost spiser jeg mer enn vanlig, samme til middag. Men det som er viktig er å slutte å spise når du ikke er sulten lengre eller du begynner å føle deg mett, ikke spis til du er stappmett. Det trenger du ikke. Kunne spist mer variert, men pga helse har jeg noen begrensninger. Tenker absolutt ikke på mat og vekt nei. Syns det var slitsomt å måtte gjøre det mens jeg gikk ned, og var glad når jeg kunne la vær. Anonymkode: beae2...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #18 Del Skrevet 22. mars 2022 Endret vaner for en del år siden. Trener yoga og spiser ikke så mye. Spise helst sunt, rene varer. Frukt, bær, grønnsaker, urter og krydder, også "vanlige" matvarer som melk og kjøttdeig innimellom. Bruker gjerne periodefaste 8/16. Ettersom kroppen blir sunn, er det som den ønsker å fortsette å være sunn og lett. Teller ikke kalorier, men prioriterer næringsinnhold i form av vitaminer og mineraler. Rett og slett at maten er næringsrik. Unngår kunstig søtning. Anonymkode: 413ee...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 22. mars 2022 #19 Del Skrevet 22. mars 2022 Jobber med å spise sunt og mindre ferdigmat. Har gått på lav fodmap diett en lang periode tidligere så er blitt mye flinkere til å lage mat fra bunnen av. Blir fort mett så teller aldri kalorier. Forsøker å spise jevnlig men syns det er vanskelig. Legger på meg i perioder, og har nå gått opp til bmi på 21. Lar kroppen være der den vil nå og skal se hvordan den forandrer seg når jeg får økt aktivitetsnivået. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #20 Del Skrevet 22. mars 2022 Jeg har aldri vært tynn før nå det siste året. Før tenkte jeg hele tiden på hva jeg spiste, og endte med å bare fyse og fokusere på det som ikke var sunt. Nå tenker jeg ikke så mye over det, og holder meg stort sett til mat som holder meg mett lenger - som 1 skive grovbrød (med smør og pålegg) til frokost, to grove knekkebrød til lunsj, laks/kylling/fiskeburger med så mye grønnsaker jeg orker til middag, osv. Er ikke redd for fett som smør, olje, avokado og slikt. Holder meg til den dietten i ukedagene, og koser meg mer med litt usunt i helgene, men det ender med at jeg ikke har så lyst på så mye av det usunne i helgene heller. Mye drittmat får meg til å føle meg uggen heller enn bra slik som før, så hvis jeg får lyst på noe, så tenker jeg bare på den følelsen, og så går det over. Så får vi se om det holder seg slik, eller om jeg kommer til å gå opp igjen. Anonymkode: 75dae...546 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå