AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #1 Skrevet 22. mars 2022 Hei folkens! Jeg er i en litt kjip situasjon. Fastlegen jeg har hatt er en meget vrang person. Han får mye dårlig omtale på legelisten og alt som står der stemmer. Brukt denne legen i 4 år kun pga. nær beliggenhet til jobb. Jeg hadde en time for en stund tilbake som jeg ringte inn og avbestilte fordi jeg var i corona isolasjon. Sekretæren sier da « da skriver jeg har at han ringer deg istedenfor» hørte ikke noe fra han. Nå har han sendt ikke møtt genyr til inkasso. Jeg ringte inn i går for å få ordnet denne feilen. Sekretæren leser fra journalen notatet hun hadde skrevet den dagen jeg ringe inn for å gi beskjed om at jeg ikke kan komme og ba meg skrive til han på pasientsky. Får tilbake en lang remse om at jeg ikke møtte opp og at det er 24 timers avbestilling. At han er en frekk unnasluntrer jeg vet har mistet deler av lisensen sin tidligere har jeg vært klar over, men nå driver han med svindel også. Hvordan gå frem videre? Jeg har veldig lite lyst til å betale for ett gebyr som ikke er min feil, men hans! I tillegg sendte jeg reseptforespørsel på en medisin han skriver ut til meg og nå nekter han å skrive ut denne til alt er betalt. noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 5f48f...ef6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Hvis du avbestilte samme dag som timen var, så må du selvsagt betale for den. Eneste jeg reagerer på er at du ikke fikk telefontime som avtalt. Anonymkode: 844fb...ccd 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du avbestilte samme dag som timen var, så må du selvsagt betale for den. Eneste jeg reagerer på er at du ikke fikk telefontime som avtalt. Anonymkode: 844fb...ccd Jeg ringte inne dagen før Anonymkode: 5f48f...ef6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Ts her. Jeg ser det kommer litt utydelig frem men jeg eingte inn dagen i forveien for å si at jeg ikke kan komme til timen neste dag. Anonymkode: 5f48f...ef6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Jeg ser det kommer litt utydelig frem men jeg eingte inn dagen i forveien for å si at jeg ikke kan komme til timen neste dag. Anonymkode: 5f48f...ef6 Var det mer eller mindre enn 24 timer igjen? Anonymkode: 6e731...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Jeg ser det kommer litt utydelig frem men jeg eingte inn dagen i forveien for å si at jeg ikke kan komme til timen neste dag. Anonymkode: 5f48f...ef6 Dagen før betyr ikke automatisk 24 timer... Og har du utestående betalinger har han rett til å holde tilbake behandlinger. Sært, men lovlig. Anonymkode: 2d3b4...5d9 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Jeg trodde legene var villige til å se bort fra 24-timersregelen for avbestilling akkurat i tilfeller med corona, fordi man jo ikke får lov til å møte opp på legekontoret i isolasjon. Selv var jeg nok noen minutter under 24 timer da jeg avlyste av samme grunn, og de ble bare glade fordi jeg fulgte reglene,og ila ikke gebyr. Anonymkode: d3641...eef
Delfin82 Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Jeg hadde også time hos legen og havnet i karantene. Min lege ønsket ikke at jeg skulle komme inn og betalte selvsagt ikke noe gebyr da det var strenge regler for å komme til lege med corona. Spiller jo liten rolle om det var 25 timer til timen eller 4 timer til timen. Man viste jo aldri når smitteteamet ringte.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Delfin82 skrev (1 time siden): Jeg hadde også time hos legen og havnet i karantene. Min lege ønsket ikke at jeg skulle komme inn og betalte selvsagt ikke noe gebyr da det var strenge regler for å komme til lege med corona. Spiller jo liten rolle om det var 25 timer til timen eller 4 timer til timen. Man viste jo aldri når smitteteamet ringte. Siden du sier karantene regner jeg med at dette ikke er nå nylig. Det er forskjell på da korona førte til et hav av restriksjoner og nå. Anonymkode: 2d3b4...5d9
Delfin82 Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Siden du sier karantene regner jeg med at dette ikke er nå nylig. Det er forskjell på da korona førte til et hav av restriksjoner og nå. Anonymkode: 2d3b4...5d9 Hun skrev at det var en stund tilbake i tid. Så da regnet jeg bare med at det var mens vi fortsatt hadde restriksjoner Så jeg svarte ut fra det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 Hvorfor reagerer du først nå, når ikke møtt-gebyret blir sendt til inkasso? Anonymkode: 950c8...624 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #12 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor reagerer du først nå, når ikke møtt-gebyret blir sendt til inkasso? Anonymkode: 950c8...624 noen firma sender første faktura på Mail, som ofte havner i søppel posten dessverre som folk ikke ser. Og når de da får fakturaen i posten er det annen gangs varsel dessverre. Anonymkode: 6585e...e2e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #13 Skrevet 23. mars 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du avbestilte samme dag som timen var, så må du selvsagt betale for den. Eneste jeg reagerer på er at du ikke fikk telefontime som avtalt. Anonymkode: 844fb...ccd Det har vært unntak for corona. Jeg antar de fortsatt er snille på det, for de vil da ikke ha folk med corona inn fordi de ikke har råd til å betale timen og gebyr? Anonymkode: 5390b...acc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå