AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Hvor lenge syns du d er greit med å ha dyr på kendel? Skal på reise og bekymrer meg litt mtp mine katter som skal på kendel. Hva er d lengste du/ dere var borte? Anonymkode: a3a46...0b4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Det lengste jeg har vært vekke fra kattene mine er en helg. Og da var samboer hjemme så de led ingen nød. Vi reiser aldri vekk samtidig. Det lengste jeg kunne ha strukket meg til hvis jeg MÅTTE er 1 uke, men jeg vil ikke være så lenge vekke fra de. Jeg hadde heller aldri hatt de på kennel da den ene katten min er redd og jeg vet at han ikke hadde trivdes, så jeg hadde prøvd å betale noen for å bo i leiligheten. Evt til nød fått noen til å stikke innom for kos/mat/lek hver dag. Anonymkode: 2fef5...f8e
Gjest Gliffy Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 Vi har brukt trustedhousesitters.com og det lengste vi har vært borte er nesten 3 uker. Men da bor jo kattene hjemme da, så det blir jo ikke helt det samme. Tror ikke jeg hadde klart å ha de så lenge på kennel.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #4 Skrevet 22. mars 2022 Kunne strekt meg til en uke, hvis jeg virkelig ikke hadde hatt noen andre alternativer. Kan aldri se for meg at min pus hadde trivdes der, så vi dropper heller ferie om vi ikke har pass til pus. Anonymkode: 73e3b...251
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #5 Skrevet 22. mars 2022 Det heter vel ikke kendel? Har aldri hatt dyr på kennel, får noen til å passe de. Anonymkode: 9bffa...6ad
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 max ett døgn, hvis det er fullstendig krise... Anonymkode: 3115e...93b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): max ett døgn, hvis det er fullstendig krise... Anonymkode: 3115e...93b Det er jo bare bullshit. Mener du virkelig, i løpet av 20+ år så har du aldri vært borte i mer enn et døgn, selv med kattepass? Anonymkode: 00b2f...a25 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #8 Skrevet 22. mars 2022 Har to. Og pass hjemme en time om dagen. De kjeder seg jo litt., men har det helt fint. Så kan helt fint være borte to ukers tid innimellom. Hadde tidligere en som elsket kennel, og fint kunne være der lenge. Men nestemann hatet andre katter, så da ble løsningen en pusevenn hjemme. Anonymkode: 8aab9...603
Tvist Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Kennel er greit for mine katter. Men det er fordi jeg har funnet et sted der de kan gå rundt og ikke sitter i bur hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo bare bullshit. Mener du virkelig, i løpet av 20+ år så har du aldri vært borte i mer enn et døgn, selv med kattepass? Anonymkode: 00b2f...a25 Har man kattepass så trenger man jo ikke kennelen Anonymkode: 73e3b...251
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo bare bullshit. Mener du virkelig, i løpet av 20+ år så har du aldri vært borte i mer enn et døgn, selv med kattepass? Anonymkode: 00b2f...a25 Nå var spørsmålet kennel og ikke kattepass, så da må lese hva du svare på før du beskylder andre på bullshit? Anonymkode: 586f6...a38
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #12 Skrevet 23. mars 2022 Ser at mange nevner kattepass. Mitt spørsmål var kennel og ikke pass i hjemmet. Fint om noen kan svare på det jeg spør om. Anonymkode: a3a46...0b4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #13 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ser at mange nevner kattepass. Mitt spørsmål var kennel og ikke pass i hjemmet. Fint om noen kan svare på det jeg spør om. Anonymkode: a3a46...0b4 Men kan du ikke få noen du kjenner til å stikke innom en gang om dagen? Bytte stue noen kvelder, altså se litt TV på din TV for å holde kattene med selskap? Det gjør jeg og så gjør jeg det for venner og familie også. Anonymkode: e7d89...162
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #14 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at mange nevner kattepass. Mitt spørsmål var kennel og ikke pass i hjemmet. Fint om noen kan svare på det jeg spør om. Anonymkode: a3a46...0b4 Hvorfor så frekk? Jeg svarte over.... At det kommer an på dyret, og at første min kunne være der på ubestemt tid. Andre hatet det, derfor var selv et døgn uaktuelt, da jeg ikke utsetter dyrene mine for ting som plager dem. Anonymkode: 8aab9...603 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #15 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor så frekk? Jeg svarte over.... At det kommer an på dyret, og at første min kunne være der på ubestemt tid. Andre hatet det, derfor var selv et døgn uaktuelt, da jeg ikke utsetter dyrene mine for ting som plager dem. Anonymkode: 8aab9...603 Jeg nevnte ikke deg. Mente de som svarte at de hadde pass i hjemmet. Anonymkode: a3a46...0b4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #16 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 15.37): Hvor lenge syns du d er greit med å ha dyr på kendel? Skal på reise og bekymrer meg litt mtp mine katter som skal på kendel. Hva er d lengste du/ dere var borte? Anonymkode: a3a46...0b4 Dyr lever i nuet og så lenge behovene er dekte, de er trygge og har det bra, så har de det bra. De fleste vil finne seg godt til rette på en kennel. Enkelte dyr med dårlig mentalitet, dårlig redselhåndering og angstlidelser vil nok ikke trives. Men er de rimelig normalt spikret sammen så går det bra. Er som med folk det. Anonymkode: 72294...3c3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #17 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dyr lever i nuet og så lenge behovene er dekte, de er trygge og har det bra, så har de det bra. De fleste vil finne seg godt til rette på en kennel. Enkelte dyr med dårlig mentalitet, dårlig redselhåndering og angstlidelser vil nok ikke trives. Men er de rimelig normalt spikret sammen så går det bra. Er som med folk det. Anonymkode: 72294...3c3 Det er feil. Katter blir veldig fort stresset og tåler faktisk veldig dårlig endringer. Det er ikke uten grunn at det finnes veiledere for hva man skal gjøre bare hvis man skal flytte med en katt, da de er veldig nøye på territoriet. Det er til og med katter som blir stresset av at man ommøblerer litt. Stress er en av de største årsakene til UVI for eksempel som kan være ganske farlig for en katt, så det er ikke «bare bare».. og mange katter er veldig knyttet til eieren sin og synes slikt er skummelt. «Lever i nuet», joda det gjør de, men de føler, tenker og kan huske tilbake i tid. De kan til og med drømme om ting som har skjedd før, ikke uten grunn at man ser at mishandlede dyr «flinsher» og er redde, for de husker, så «lever i nuet» blir jo en ekstrem forenkling av et levende individ. Det er nok flere der ute med katter med separasjonsangst enn man tror. Jeg satt opp mobilen til filming en dag jeg bare skulle ut med bosset for å se hva kattene gjorde, jeg ble litt sjokkert for den aller mest utadvendte avslappende katten ble helt ifra seg og mjauet i 10 minutter ved døren før han begynte å vandre frem og tilbake. Gikk til innkjøp av kamera og jobbet med det og nå går det helt fint. Noen få katter kan kanskje veldig fort slå seg til ro og mange vil slå seg til ro til slutt og tåler fint en uke to på kennel, men det det er ikke bare «et fåtall redde» katter som får problemer. Stress er veldig vanskelig å lese hos katt så det er ikke så rart at mange tror de fleste katter klarer seg fint. Jeg har veldig godt inntrykk av mange kenneler da, de fleste er veldig godt tilrettelagt og har dyktige ansatte og den ene katten min hadde sikkert slått seg til ro til slutt, men uansett hvilke kennel du bruker så er det en overgang for pus og man risikerer at katten virkelig mistrives og at det slår ut i hårtap/markering/atferdsproblemer/sykdommer/UVI osv, men det vet man jo ikke, så viktig å tenke seg godt om å virkelig kjenne sin egen katt. Anonymkode: 2fef5...f8e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå