Gå til innhold

Flybillett på Eurobonuskort


Gjest Melk

Anbefalte innlegg

Jeg bestile en flybillett til utlandet, og damen ba meg opplyse om Eurobonusnummeret mitt. På kvitteringen jeg fikk står det at billetten er lagret på dette kortet og at det er en elektronisk billett.

Hvordan fungerer dette i praksis? Jeg trenger mao ikke vente på å få billett i posten? Hav gjør jeg når jeg kommer på flyplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha med Eurobonuskortet (og legitimasjon) til flyplassen, og så går du i skranken og snakker med dem der, så skriver de ut ombordstigningskort til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Når de måtte funke.... :forvirret:

Regner med at Melk reiser fra Gardermoen, og der er det så mange automater at noen av dem virker alltids. Kan ikke huske sist jeg stod i innsjekkingskø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånne autmoater har jeg brukt med hell flere ganger. OK, så jeg bare stikker inn kortet der og sjekker inn "som vanlig" når man gjør det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
Ja, sånne autmoater har jeg brukt med hell flere ganger. OK, så jeg bare stikker inn kortet der og sjekker inn "som vanlig" når man gjør det selv?

Yepp. Eneste ekstra er at du får spørsmål om du har med pass og trykker ja på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_yahoo_*
Yepp. Eneste ekstra er at du får spørsmål om du har med pass og trykker ja på det.

Det spørsmålet om pass får du uansett når du sjekker inn på automatene og skal reise utenlands da, uavhengig av om det er med bonuskort, kredittkort eller reservasjonsnummer. Innenlands får du det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Det spørsmålet om pass får du uansett når du sjekker inn på automatene og skal reise utenlands da, uavhengig av om det er med bonuskort, kredittkort eller reservasjonsnummer. Innenlands får du det ikke.

Selvfølgelig får du ikke det spørsmålet innenlands

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får du ikke det spørsmålet innenlands

:forvirret: Vel, nå var ikke det poenget heller da! Hovedpoenget var at du fremstilte det som det var et spørsmål som kom kun når du brukte bonuskortet, og ikke ved andre måter å sjekke inn på automatene på!

Men nå diskuterer vi en filleting her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
:forvirret:  Vel, nå var ikke det poenget heller da! Hovedpoenget var at du fremstilte det som det var et spørsmål som kom kun når du brukte bonuskortet, og ikke ved andre måter å sjekke inn på automatene på!

Men nå diskuterer vi en filleting her da...

Poenget mitt var at det som skiller atomat-innsjekking innenlands og utenlands er at du får spørsmål om pass når du reiser utenlands, siden jeg oppfattet Melk dithen at hun kun hadde bruk automatene innenlands tidligere. Er du som hang deg opp i dette. Jeg har ikke nevnt noe sted at dette ikke gjelder når en sjekker inn på automat med andre typer billetter. Svarte kun på Melk sitt spørsmål, som gjaldt bonuskort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...