AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Hei! Har siste tiden blitt bekymret for hjernesvulst, har angst for helsen, så gjør det sikkert verre. Har egentlig null symptomer. Men på morgenen innbiller jeg meg at jeg er morgenlkvalm(et av sympyomene svulst), og jeg opplever det også nesten hver morgen. Vanskelig og si om det er noe jeg virkelig har, eller bare er i hode. Det er spesifikt på morgen, ingenting utover dagen. Kan man virkelig oppleve slike symptomer grunnet frykt og angst? Anonymkode: 75ecf...191
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Ja, det kan man absolutt. Har opplevd det selv i lengre perioder og har også en venn som måtte kaste opp om morgenen fordi han var stresset. Uansett om det er psykisk eller ikke så kan du snakke med fastlegen om det. Anonymkode: 5f00d...f5d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det kan man absolutt. Har opplevd det selv i lengre perioder og har også en venn som måtte kaste opp om morgenen fordi han var stresset. Uansett om det er psykisk eller ikke så kan du snakke med fastlegen om det. Anonymkode: 5f00d...f5d Ahh, ok. Kan jeg spørre hvorfor han var stresset? Anonymkode: 75ecf...191
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei! Har siste tiden blitt bekymret for hjernesvulst, har angst for helsen, så gjør det sikkert verre. Har egentlig null symptomer. Men på morgenen innbiller jeg meg at jeg er morgenlkvalm(et av sympyomene svulst), og jeg opplever det også nesten hver morgen. Vanskelig og si om det er noe jeg virkelig har, eller bare er i hode. Det er spesifikt på morgen, ingenting utover dagen. Kan man virkelig oppleve slike symptomer grunnet frykt og angst? Anonymkode: 75ecf...191 Nå 15 min etter jeg våkner er alt borte. Men på morgen føler jeg på meg/er jeg kvalm? Fordi jeg har lest meg opp på google at morgenkvalme er ett symptom på hjernesvulst. Må jo være angst? Anonymkode: 75ecf...191
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 For vennen min tror jeg det var noe med skolen og eksamener og studielån, og så var kjæresten hans gravid. Jeg var redd for helsa mi. https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/angst/angst-og-angstlidelser/#symptombilde Men hva kom først? Leste du først om hjernesvulst og så fikk du kvalme etterpå? Hvorfor leste du om hjernesvulst i utgangspunktet hvis du ikke var kvalm? Men ta en legetime vel, så slipper du å tenke mer på det. Anonymkode: 5f00d...f5d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #7 Skrevet 21. mars 2022 Hvis du har helseangst så kan du jo tenke på deg all slags symptomer men når det er sagt så er det viktig å sjekke opp nye symptomer som vedvarer. Anonymkode: 64d2c...c08
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #8 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For vennen min tror jeg det var noe med skolen og eksamener og studielån, og så var kjæresten hans gravid. Jeg var redd for helsa mi. https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/angst/angst-og-angstlidelser/#symptombilde Men hva kom først? Leste du først om hjernesvulst og så fikk du kvalme etterpå? Hvorfor leste du om hjernesvulst i utgangspunktet hvis du ikke var kvalm? Men ta en legetime vel, så slipper du å tenke mer på det. Anonymkode: 5f00d...f5d Ja, kom etter at jeg uroet meg for hjernesvulst. Siden jeg hadde hodepine, så kom det opp på google. Og deretter ballet det på seg, hodepinnen er borte. Men den kvalmen jeg innbiller meg er der noen ganger ennå på morgenen, og da er det første jeg tenker på morgenkvalme i relasjon med hjernesvulst. Jeg har kraftig historie med helseangst, ifjor var jeg bekymret flere uker for als. Anonymkode: 75ecf...191
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #9 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis du har helseangst så kan du jo tenke på deg all slags symptomer men når det er sagt så er det viktig å sjekke opp nye symptomer som vedvarer. Anonymkode: 64d2c...c08 Selvom jeg har helsenagst, og alle mine nyoppdagede symptomer før har vært av angst? I sommer hadde jeg 2 mnd med leamus, som kom av frykt for als. Anonymkode: 75ecf...191
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 Har du fått noen behandling for helseangsten? Anonymkode: 5f00d...f5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå