AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Jeg har fått tilbud om samtaler hos en psykiatrisk sykepleier, da jeg sliter med angst og vedkommende er veldig flink på det. Hva er det jeg kan forvente? Har hatt min første time der og jeg føler ingenting, kanskje fordi det bare er første time, vet ikke. Er det noen her inne som går i en slik behandling og kan fortelle litt, om det hjelper, hva som helst? Føler dere at dere er blitt bedre med en sånn tilbud? Anonymkode: 8a619...710
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Min erfaring er at det hjelper med tiden. Særlig hvis du greier å ta til deg rådene du får. Det er vel ikke realistisk å tro at en samtale skal kurere noe. Men du får støtte, tilbakemeldinger og råd mens du jobber deg gjennom det vanskelige. Anonymkode: 96904...47b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 Du skriver at du har hatt en time hos psykolog, Var dette en kartleggingstime kanskje? Man får gjerne ikke effekt etter bare en time, det må nok flere timer til. I tillegg så har kjemien mellom behandler og pasient endel å si. Jeg mener at du må gi det mer tid. Anonymkode: 3a702...54c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #4 Skrevet 23. mars 2022 Når det kommer til psykiatrisk sykepleier, som er alt jeg har fått tilbud om, så føler jeg i grunnen at de jeg har gått til ikke ha allverdens kunnskap. De har virket usikre selv, og det blir mye pjatt. Anonymkode: 7f119...657
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #5 Skrevet 23. mars 2022 Hei! Jeg jobber som psykiatrisk sykepleier i psykisk helse i kommunen. Det finnes mange dyktige mennesker i disse jobbene, med god kompetanse og mye kunnskap. Første timen handler mest om å bli litt kjent slik at man kan danne seg et bilde av hvem du er som person og hva som kan fungere for deg. Alle er forskjellige, så man må tilpasse opplegg etter hver enkelt. Etterhvert utarbeider man en behandlingsplan som inneholder dine utfordringer, mål og tiltak. Mange går inn med innstillingen om at terapeuten skal «fikse» dem, så det er viktig å huske på at man selv må gjøre jobben, men at terapeuten er en god støttespiller som kan veilede deg dit du vil. Det er jo mellom samtalene forandringen skjer Lykke til! Anonymkode: 0a2c1...754 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #6 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 11.27): Jeg har fått tilbud om samtaler hos en psykiatrisk sykepleier, da jeg sliter med angst og vedkommende er veldig flink på det. Hva er det jeg kan forvente? Har hatt min første time der og jeg føler ingenting, kanskje fordi det bare er første time, vet ikke. Er det noen her inne som går i en slik behandling og kan fortelle litt, om det hjelper, hva som helst? Føler dere at dere er blitt bedre med en sånn tilbud? Anonymkode: 8a619...710 Hva var forventningen din? At samtaler alene skal fikse angsten din? At behandler kan si ting som får angsten din til å forsvinne? Å gå i behandling er en prosess, hvor det er du selv som må gjøre mesteparten av jobben. ❤️ Tenk på behandler mer som en veileder? Samtalene mer som coaching-møter? Anonymkode: 944cc...f5f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #7 Skrevet 23. mars 2022 Psykiatrisk sykepleier/psykisk helse hadde jeg gitt blaffen i om jeg var deg. Hadde ei i mange år som gjorde dagene mine bare verre med de "rådene" hun kom med til meg. Hun hadde dager hvor hun muntret meg opp og uka etter var hun i pissehumør og sa at alt jeg sa var feil osv....jeg gadd ikke mer. Klarer meg bedre på egenhånd. Det gjør nok du også. Anonymkode: 99117...5b1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #8 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Psykiatrisk sykepleier/psykisk helse hadde jeg gitt blaffen i om jeg var deg. Hadde ei i mange år som gjorde dagene mine bare verre med de "rådene" hun kom med til meg. Hun hadde dager hvor hun muntret meg opp og uka etter var hun i pissehumør og sa at alt jeg sa var feil osv....jeg gadd ikke mer. Klarer meg bedre på egenhånd. Det gjør nok du også. Anonymkode: 99117...5b1 Akkurat sånn jeg og føler det. Virker oppmuntrende noen ganger, flere ganger unnvikende og sur. Begynner mer å snakke om seg selv Anonymkode: 7f119...657
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #9 Skrevet 23. mars 2022 Jeg har over tid nå gått til psykologspesialist (privat), psykiater med flere tiårs fartstid (DPS), psykomotorisk (privat) og det kommunale tilbudet. Når jeg sier over tid, så mener jeg år. Eksempelvis har jeg vært i DPS-systemet i 13 år, kommunen i ni år, osv. Og for å være ærlig, det er det kommunale tilbudet som gir meg og mine utfordringer best støtte. Jeg sliter med langvarige problemer, så ingenting er løst i løpet av en samtale, eller et år med samtaler for den saks skyld, og det faste kontaktpunktet i kommunen er gull verdt for meg. Det er der jeg er tryggest, og det er der de strekker seg virkelig langt for å hjelpe. Jeg går vel og merke til en som har flere videreutdanninger innen psykiatri, som nå har en tittel jeg ikke engang husker, men likevel ikke er "behandler", men derimot tilbyr støttesamtaler. Likevel vil jeg igjen påstå at det er kommunen som har over tid gitt meg best behandling. Anonymkode: a4042...611 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #10 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har over tid nå gått til psykologspesialist (privat), psykiater med flere tiårs fartstid (DPS), psykomotorisk (privat) og det kommunale tilbudet. Når jeg sier over tid, så mener jeg år. Eksempelvis har jeg vært i DPS-systemet i 13 år, kommunen i ni år, osv. Og for å være ærlig, det er det kommunale tilbudet som gir meg og mine utfordringer best støtte. Jeg sliter med langvarige problemer, så ingenting er løst i løpet av en samtale, eller et år med samtaler for den saks skyld, og det faste kontaktpunktet i kommunen er gull verdt for meg. Det er der jeg er tryggest, og det er der de strekker seg virkelig langt for å hjelpe. Jeg går vel og merke til en som har flere videreutdanninger innen psykiatri, som nå har en tittel jeg ikke engang husker, men likevel ikke er "behandler", men derimot tilbyr støttesamtaler. Likevel vil jeg igjen påstå at det er kommunen som har over tid gitt meg best behandling. Anonymkode: a4042...611 Du har vært heldig og møtt riktige folk. Det finnes mange folk i disse yrkene som aldri burde fått lov til å få utdanne seg innen noe av dette da de ikke har det som trengs (empati blant annet). De får deg til å føle deg utrygg og møter deg med lite respekt og forståelse. Gir deg råd om hva du kan gjøre og kan prøve å gjøre...gjør du det, så får du høre uka etter at det var dumt å gjøre.... Anonymkode: 99117...5b1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå