Gå til innhold

Blærekatarr hos små barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en mistanke om at min datter på 14 mnd har blærekatarr. Hun drikker mye, men lite kommer ut igjen, og det som er, lukter helt ille. Hun hadde feber på torsdag, og siden lørdag morgen har hun hylt og fått hysteriske anfall nesten hele tiden (noe som slettes ikke er vanlig for henne).

Hva gjør man? Går man til lege med sånne små (hvordan får de tatt urinprøve av bleiebarn?), eller håper man bare at det går over snart? Har lest at appelsinjus skal være bra, men bør hun ikke få medisin?

Litt usikker her, innspill ønskes!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen! Ring dit for å høre hvordan du tar urinprøve av små jenter. Vi tok prøve av gutten vår og da fikk vi sånne poser som skulle teipes rundt tissen hans og være der natta over. Men hvordan de gjør det med jenter vet jeg ikke.

Symptomene du skriver passer ganske godt med symptomene på UVI.

Og det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse og det er vondt. Det er så vondt at det er ubeskrivelig.

Skrevet

Hei.

Du får poser (får kjøpt det på apoteket), som du taper på. Som skal samle opp litt urin det kan tas prøve av.

Ring legen din og hør hva han/hun mener.

Skrevet

Takk for svar.

Ringte til legekontoret og fikk beskjed om å kjøpe sånne poser. Men nå lurer jeg på; hvilken vei skal de sitte? :sjenert: Prøvde sånn at posen vender nedover mellom bena først, men fikk bare noen dråper, resten kom utafor. Har satt den på andre veien nå, får håpe det er riktig.... (Ikke lett å få til siden hun ikke tåler at jeg kommer i nærheten av underlivet hennes for tiden.)

Er urinveisinfeksjon smertefullt for sånne små? Er det virkelig smerter som gjør at hun blir helt krakilsk med ujevne mellomrom? Har så vondt av henne, og ingenting jeg gjør, hjelper. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...