Gå til innhold

Kusiner ikke bedt i bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 hours ago, kim.001 said:

det var litt rart. hadde bare latt vær å dratt visst ikke mine unger ble invitert. det er jo respektløst å ikke invitere kusinene men å la fetterene ha med kj sine.

Jeg hadde syns det var så sær grunn for å ikke komme at jeg hadde ledd litt bak ryggen din

Anonymkode: 78a29...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min tanke i slike situasjoner er alltid: Ønsker man egentlig å være den som bli bedt av plikt, og som "tar opp plassen" til en mer ønsket gjest?

Jeg har vært i den situasjonen.  Min fetter skulle gifte seg.  Han har svært liten familie, så selv om vi har hatt minimalt med kontakt, ble jeg og mannen bedt (min mor og far og søsken med partner også).  Brudeparet, spesielt bruden, var veldig unge, og jeg fikk bestemt inntrykk av at det var brudeparets foreldre som bestemte.  Bruden var skikkelig sur på oss fordi hun gikk glipp av 6 venner som gjester fordi vi "tok" de plassene.  (Vi seks utgjorde hele brudgommens familie, bortsett fra hans foreldre, men likevel).

Det var ingen god følelse å ha som gjest.

Anonymkode: f4bbd...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (På 24.3.2022 den 16.32):

Kusinene skal komme foran disse kjærestene ja, men jeg vil råde deg til å ikke lage noen sak av det.

Er helt uenig med deg. I bryllup blir man invitert med partner, dersom man har det. 

Anonymkode: 727c5...087

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er helt uenig med deg. I bryllup blir man invitert med partner, dersom man har det. 

Anonymkode: 727c5...087

Vel, partnere kommer og går, familien består.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (11 timer siden):

Vel, partnere kommer og går, familien består.

Det er ikke sikkert. Disse partnere bil jo muligens være partnere livet ut. Og familie man ikke har noen kontakt med, er jo helt irrelevant uansett. 

Anonymkode: dd7bc...8a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skjønner deg faktisk. Selv ville jeg droppet å invitere partnere. For meg er det viktigere å ha plass til venner/familie. 

Anonymkode: e0e5d...665

Dette går jo ikke nødvendigvis på plass, men at bruden har kontakt med noen søskenbarn og ikke andre. Vi hadde masse plass, men ba ikke alle tanter, onkler og søskenbarn likevel. Alle andre ble bedt med partnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sikkert. Disse partnere bil jo muligens være partnere livet ut. Og familie man ikke har noen kontakt med, er jo helt irrelevant uansett. 

Si ikke det, ved eventuelt arveoppgjør er det veldig greit å ha en fin dialog med ens søskenbarn f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 20.59):

Jeg skjønner deg faktisk. Selv ville jeg droppet å invitere partnere. For meg er det viktigere å ha plass til venner/familie. 

Anonymkode: e0e5d...665

Og jeg ville ikke invitert kusiner jeg ikke har sett omtrent siden vi var barn. Ikke alle av oss har kjemi heller, og er så ulike. De få gangene vi møtes tilfeldig utveksler vi bare høflige fraser. Mens par av mine fettere ville blitt invitert. Vi har alltid hatt nær kontakt. 

Anonymkode: 0073e...58a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, skulle trodd du var tanta mi. Da vi giftet oss var alle så fornærma vi ikke inviterte den og den og den. Vi gadd rett og slett ikke invitere folk vi ikke snakker med til vanlig. Jeg har stor familie, 30 søskenbarn, 10+ tanter og onkler, 6 søsken, the list goes on. Vi gadd rett og slett ikke bruker penger på så mye mennesker på en dag som skulle handle OM OSS BRUDEPARET. 

Vi droppa alle som prøvde å ha en formening om VÅR DAG. Endte med 10 gester + forlovere. Kunne ikke drømt om et bedre bryllup ❤️ Alle kjente alle godt - ingen klein plikt samtale med Tante Vigdis eller dattra til dattra til tanta jeg ikke har sett siden -94. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
O.G. skrev (På 3.4.2022 den 11.35):

Si ikke det, ved eventuelt arveoppgjør er det veldig greit å ha en fin dialog med ens søskenbarn f.eks.

Hvorfor? Mine søskenbarn har ingenting med noe arveoppgjør jeg kommer til å være en del av. Partnere kan forsvinne ja, men hvis man har mer glede av de nå enn familien bør man prioritere de. Det er tydelig at familien er «forsvunnet» allerede når de ikke har kontakt. Det er aldri gøy å være pliktgjest. 

Anonymkode: 4e342...143

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty

Kjenner en av døtrene dine brudgommen? Minner meg om en episode av Friends 🤣

At hun har vært mer sammen med sine fettere er jo svaret. Kanskje de det pga aldersforskjell også?! La det gå. Ikke verdens undergang.

Endret av hellokitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 21.58):

Jeg hadde syns det var så sær grunn for å ikke komme at jeg hadde ledd litt bak ryggen din

hadde ledd av den tåpelige invitasjonene, går ann å ha respekt for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2022 den 0.10):

Min tanke i slike situasjoner er alltid: Ønsker man egentlig å være den som bli bedt av plikt, og som "tar opp plassen" til en mer ønsket gjest?

Jeg har vært i den situasjonen.  Min fetter skulle gifte seg.  Han har svært liten familie, så selv om vi har hatt minimalt med kontakt, ble jeg og mannen bedt (min mor og far og søsken med partner også).  Brudeparet, spesielt bruden, var veldig unge, og jeg fikk bestemt inntrykk av at det var brudeparets foreldre som bestemte.  Bruden var skikkelig sur på oss fordi hun gikk glipp av 6 venner som gjester fordi vi "tok" de plassene.  (Vi seks utgjorde hele brudgommens familie, bortsett fra hans foreldre, men likevel).

Det var ingen god følelse å ha som gjest.

Anonymkode: f4bbd...497

Det forteller mye om den bruden! Når dere først var invitert, kun seks stykker som utgjorde hele brudgommens familie, så burde hun og brudgommen gjøre alt for at dere skulle få en hyggelig feiring! Vennene kan de møte etterpå, selv om jeg ikke helt skjønner at det skulle utgjøre så mye å be seks venner i tillegg.

Å være sur på innbudte gjester er helt lavmål.

Anonymkode: c9262...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, kim.001 said:

hadde ledd av den tåpelige invitasjonene, går ann å ha respekt for andre.

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 10.46):

Jeg er ikke enig at det er egoistisk, det er skikk og bruk. Da får de heller la være å invitere meg da.

Du har ikke mye peiling på skikk og bruk. Det er overhodet ikke noen tradisjon for å invitere kjærester med i bryllup.

Anonymkode: bacf4...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har ikke mye peiling på skikk og bruk. Det er overhodet ikke noen tradisjon for å invitere kjærester med i bryllup.

Anonymkode: bacf4...a8c

Jeg har ganske god peiling på skikk og bruk. Når jeg snakker om å invitere kjærester er det underforstått seriøse forhold, hvor man er gift eller samboere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
O.G. skrev (På 26.3.2022 den 6.40):

Kusiner er ikke slekt, de er familie, men du har rett, man er ikke pliktig å invitere dem.

Ehhhh… Er du ikke i slekt med kusina di? 😂 Slektskap er jo blodsbånd, som du jo har med kusiner via felles besteforeldre. 

Familie er både slekt OG de som er inngiftet, som tante, onkel, mannen din osv. 

Anonymkode: 681b2...e22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...