Gå til innhold

Kusiner ikke bedt i bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 hours ago, O.G. said:

Kusiner er ikke slekt, de er familie, men du har rett, man er ikke pliktig å invitere dem.

Mener du seriøst at man skal invitere alle søskenbarn og onkler og tanter?

Pappa har 8 onkler/tanter + ektefeller og sist jeg sjekket over 100 søskenbarn. Det hadde vært veldig rart å invitere alle de i bryllup. 

Anonymkode: 78a29...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde reagert mer på å bli invitert uten mannen min enn å ikke bli invitert selv om andre søskenbarn hadde blitt invitert og ikke jeg.

Så din mann skal komme på bekostning av søskenbarn?

Du ser ikke hvor egoistisk det er?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener du seriøst at man skal invitere alle søskenbarn og onkler og tanter?

Pappa har 8 onkler/tanter + ektefeller og sist jeg sjekket over 100 søskenbarn. Det hadde vært veldig rart å invitere alle de i bryllup. 

Står det mellom to kusiner og to kjærester, må kjærestene gå. 

Men som jeg skrev på forrige side, folk må gjøre som de vil.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, O.G. said:

Hvor har du fra at det 'står mellom' kusiner og kjærester?

Jeg leser HI som at bruden har invitert de tre fætre (med følge) fordi hun anser dem som nære, i motsetning til kusinene. Ikke som at hun var tvunget til å velge enten/eller mellom dem. 

Anonymkode: 7bde1...719

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor har du fra at det 'står mellom' kusiner og kjærester?

Jeg leser HI som at bruden har invitert de tre fætre (med følge) fordi hun anser dem som nære, i motsetning til kusinene. Ikke som at hun var tvunget til å velge enten/eller mellom dem. 

Det blir jo enda verre sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, O.G. said:

Det blir jo enda verre sånn sett.

Hæ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparets dag og det er de som bestemmer hvem de vil ha i bryllupet. Andre må bare godta det. Livet er for kort til å være fornærma at man ikke er invitert i bryllup. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 3/26/2022 at 2:03 PM, O.G. said:

Ja?

Får bare være enige om å være uenige her. Det virker som om de aller fleste i tråden er enige i at brudeparet får invitere akkurat de som de ønsker. Da er det naturlig at man inviterer de man er "nærmest" og tilbringer med tid med fremfor blodsbånd. I det minste anno 2022. 1922 hadde det nok vært noe annet ja. Det virker også som om de aller fleste er enige i at man inviterer med partner i bryllup, ikke 1 og 1 uten partner for å få skvist inn flest mulig. 

Så er det alltid noen som vil være uenige. Slik er det, men da får de invitere på den måten til sitt bryllup, jeg skal ikke mukke. Deres dag og de gjør det akkurat som de vil. Jeg har vært gjest i andres bryllup som jeg ikke inviterte i mitt og andre som har kommet i mitt har jeg ikke vært invitert til. Nøkkelordet her er forståelse. 

Anonymkode: 3b99a...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/26/2022 at 12:14 PM, O.G. said:

Så din mann skal komme på bekostning av søskenbarn?

Du ser ikke hvor egoistisk det er?

Jeg er ikke enig at det er egoistisk, det er skikk og bruk. Da får de heller la være å invitere meg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får bare være enige om å være uenige her. Det virker som om de aller fleste i tråden er enige i at brudeparet får invitere akkurat de som de ønsker. Da er det naturlig at man inviterer de man er "nærmest" og tilbringer med tid med fremfor blodsbånd. I det minste anno 2022. 1922 hadde det nok vært noe annet ja. Det virker også som om de aller fleste er enige i at man inviterer med partner i bryllup, ikke 1 og 1 uten partner for å få skvist inn flest mulig. 

Så er det alltid noen som vil være uenige. Slik er det, men da får de invitere på den måten til sitt bryllup, jeg skal ikke mukke. Deres dag og de gjør det akkurat som de vil. Jeg har vært gjest i andres bryllup som jeg ikke inviterte i mitt og andre som har kommet i mitt har jeg ikke vært invitert til. Nøkkelordet her er forståelse. 

Anonymkode: 3b99a...52d

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke enig at det er egoistisk, det er skikk og bruk. Da får de heller la være å invitere meg da.

Jeg ser dere sier brudeparet får gjøre som de vil og det må de få klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 5.14):

Kusiner ikke bedt i bryllup.

Mitt tantebarn skal gifte seg,hun har to tanter.jeg er den ene tanten og har to døtre .og den andre tanten har 3 sønner.

Mine to døtre,dvs brudens kusiner er ikke bedt i bryllupet ,mens den andre tantens 3 sønner MED kjærester er bedt.Føler jeg syns det er urettferdig.

Grunnen var vist at i oppveksten har de tre sønnene vært sammen med bruden mer enn mine to døtre.

Jeg skjønner den..men at  kjærestene til disse guttene er bedt gjør meg litt sur de er jo ikke i slekt en gang.

Hva syns dere?

Anonymkode: 9eba4...391

Jeg ville nok viet plass til de 2 kusinene + partner. Altså, man har plass til 2-4 stk ekstra i et bryllup for å ikke gjøre forskjell og for å inkludere HELE familien. Hadde det vært snakk om 10-20 stk ekstra, så hadde jeg skjønt behov for å selektere slekta. Men ikke når det er 2 + partnere! Synes det var stusselig. 

Anonymkode: 5896b...487

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville nok viet plass til de 2 kusinene + partner. Altså, man har plass til 2-4 stk ekstra i et bryllup for å ikke gjøre forskjell og for å inkludere HELE familien. Hadde det vært snakk om 10-20 stk ekstra, så hadde jeg skjønt behov for å selektere slekta. Men ikke når det er 2 + partnere! Synes det var stusselig. 

Utover det er det brudeparets valg, og du har ingenting du skulle ha sagt på det. Du har lov å tenke om det, men ikke si noe på det. Så la det gå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet vi hvordan brudeparet har gjort det med andre søskenbarn da?Kan jo være han også har droppet noen

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Utover det er det brudeparets valg, og du har ingenting du skulle ha sagt på det. Du har lov å tenke om det, men ikke si noe på det. Så la det gå.

Ja, de skal tross alt ha en hel dag bare for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting galt i dette hvis de har hatt mer kontakt opp igjennom og har et nærmere forhold. Det har nok ikke noe med kusiner mot fettere å gjøre, men rett og slett at de er nærmere. Selv om de tre andre hadde vært jenter, ville nok de blitt bedt. 

Jeg inviterte kun ene kusina og fetteren min (som er søsken), fordi de var de jeg hadde god kontakt med i barndommen og som voksen. Og da ba jeg selvsagt med partner også. 

Anonymkode: dd7bc...8a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg inviterte kun ene kusina og fetteren min (som er søsken), fordi de var de jeg hadde god kontakt med i barndommen og som voksen. Og da ba jeg selvsagt med partner også. 

Akkurat samme her. Mannen min inviterte ikke noen av sine søskenbarn.

Anonymkode: ca25b...8a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tantebarn skal gifte seg,hun har to tanter.jeg er den ene tanten og har to døtre .og den andre tanten har 3 sønner.

Mine to døtre,dvs brudens kusiner er ikke bedt i bryllupet ,mens den andre tantens 3 sønner MED kjærester er bedt.Føler jeg syns det er urettferdig.

Grunnen var vist at i oppveksten har de tre sønnene vært sammen med bruden mer enn mine to døtre.

Jeg skjønner den..men at  kjærestene til disse guttene er bedt gjør meg litt sur de er jo ikke i slekt en gang.

Hva syns dere?

det var litt rart. hadde bare latt vær å dratt visst ikke mine unger ble invitert. det er jo respektløst å ikke invitere kusinene men å la fetterene ha med kj sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere?

Jeg synes du skal respektere brudeparets ønsker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kim.001 skrev (6 timer siden):

det var litt rart. hadde bare latt vær å dratt visst ikke mine unger ble invitert. det er jo respektløst å ikke invitere kusinene men å la fetterene ha med kj sine.

Hvorfor er det rart, når bruden har kontakt med fetterne og ikke med kusinene? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner deg faktisk. Selv ville jeg droppet å invitere partnere. For meg er det viktigere å ha plass til venner/familie. 

Anonymkode: e0e5d...665

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...