Gå til innhold

Kusiner ikke bedt i bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 5.14):

Kusiner ikke bedt i bryllup.

Mitt tantebarn skal gifte seg,hun har to tanter.jeg er den ene tanten og har to døtre .og den andre tanten har 3 sønner.

Mine to døtre,dvs brudens kusiner er ikke bedt i bryllupet ,mens den andre tantens 3 sønner MED kjærester er bedt.Føler jeg syns det er urettferdig.

Grunnen var vist at i oppveksten har de tre sønnene vært sammen med bruden mer enn mine to døtre.

Jeg skjønner den..men at  kjærestene til disse guttene er bedt gjør meg litt sur de er jo ikke i slekt en gang.

Hva syns dere?

Anonymkode: 9eba4...391

Kusinene skal komme foran disse kjærestene ja, men jeg vil råde deg til å ikke lage noen sak av det.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

O.G. skrev (17 timer siden):

Kusinene skal komme foran disse kjærestene ja, men jeg vil råde deg til å ikke lage noen sak av det.

Hvorfor?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er brudeparets valg, det er ingen selvfølge for noen å bli invitert i bryllup. Jeg har selv mange søskenbarn og ville ikke invitert alle, kun de jeg har hatt kontakt med i barndommen, om noen av dem i det hele tatt. 

Anonymkode: c5506...e63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (51 minutter siden):

Hvorfor?

Enig - hvorfor? Det er slutt på tiden da alle i familien ble invitert i bryllup. Nå inviterer de man omgås med og trives sammen med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke bedt til min egen far sitt bryllup, men min søster ble bedt. Det syns jeg er værre…

Anonymkode: cbf8d...64c

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tantebarn skal gifte seg,hun har to tanter.jeg er den ene tanten og har to døtre .og den andre tanten har 3 sønner.

Mine to døtre,dvs brudens kusiner er ikke bedt i bryllupet ,mens den andre tantens 3 sønner MED kjærester er bedt.Føler jeg syns det er urettferdig.

Grunnen var vist at i oppveksten har de tre sønnene vært sammen med bruden mer enn mine to døtre.

Jeg skjønner den..men at  kjærestene til disse guttene er bedt gjør meg litt sur de er jo ikke i slekt en gang.

Hva syns dere?

Det er ok. Man inviterer selvsagt med følge. 

Anonymkode: c800f...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva syns dere?

Det samme var tilfellet i min søsters bryllup. Skulle vi invitert vår kusine på pappas side når det kan gå alt fra ett år til "mange" år mellom hver gang vi ser hverandre? Vi bor 50 mil fra hverandre, og har bare et perifert forhold. Det er vår felles tante som holder det limet sammen, - og vår felles tante er ugift. 

De to på mammas side derimot var selvskrevne gjester. Vi har vokst opp sammen, truffet hverandre ofte eller sjelden, og vi har mesteparten av livet bodd med en drøy mils avstand fra hverandre. 

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke urettferdighet! Man ber de man har en nær relasjon til og har lyst til å ha der på den store dagen, at man er i familie er ikke ensbetydende at man blir invitert i bryllup!

Min stesøster skal gifte seg, men jeg er ikke invitert fordi mannen hennes har mange søsken og de er nødt til å prioritere. For min del er det helt greit! Nå sees vi en eller to ganger i året, så jeg har ingen problem med å bli droppet som gjest i bryllupet hennes slik at de kan invitere andre de har en nærere relasjon til! (Vi var aldri nære i oppveksten pga aldersforskjellen, hun var åtte og jeg seksten når vi ble stesøstre)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss til sommeren. Jeg har 24 fettere og kusiner, samboer har 15. Det sier seg selv at vi ikke inviterer alle, noen kjenner jeg knapt. 

Anonymkode: 63965...357

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal partnerne til fetterene være med. Er jo en selvfølge at partner/kjæreste til de man inviterer er med i ett bryllup. 

Har selv 11 søskenbarn på ene siden og 3 (de er helsøsken) på andre siden i familien. Skal jeg noensinne gifte meg faller det naturlig for meg å invitere 8 av søskenbarna på morssiden og kun 2 av de 3 på farssiden. Det er mitt bryllup og mine penger så jeg inviterer de jeg liker/har/har hatt tett relasjon til gjennom tidene. 

Anonymkode: 84d92...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig skal partnerne til fetterene være med. Er jo en selvfølge at partner/kjæreste til de man inviterer er med i ett bryllup. 

Har selv 11 søskenbarn på ene siden og 3 (de er helsøsken) på andre siden i familien. Skal jeg noensinne gifte meg faller det naturlig for meg å invitere 8 av søskenbarna på morssiden og kun 2 av de 3 på farssiden. Det er mitt bryllup og mine penger så jeg inviterer de jeg liker/har/har hatt tett relasjon til gjennom tidene. 

Anonymkode: 84d92...c7e

Jeg ville ikke utelatt ett av tre søskner, selv om jeg hadde hatt et nærmere forhold til to av tre. 

Anonymkode: ef09d...cf9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (19 timer siden):

Hvorfor?

Fordi kjæresteri kan ta slutt, mens kusinene vil alltid være familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg overrasket over hvor mange ulike invitasjonskombinasjoner folk lar seg fornerme av.

Det er bruden og brudgommens dag. De kan i prinsippet invitere og ekskludere akkurat som de vil. 

Anonymkode: 83a85...3e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, O.G. said:

Fordi kjæresteri kan ta slutt, mens kusinene vil alltid være familie.

Det er ikke plikt å invitere rubb og stubb av slekt. 

Anonymkode: 7bde1...719

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for hvert bryllup jeg ikke blir invitert til.

Anonymkode: 77558...c67

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke plikt å invitere rubb og stubb av slekt. 

Anonymkode: 7bde1...719

Kusiner er ikke slekt, de er familie, men du har rett, man er ikke pliktig å invitere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 3/24/2022 at 4:32 PM, O.G. said:

Det skal de vel ikke. Man ber i par.

Anonymkode: 78a29...26d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det skal de vel ikke. 

Jeg synes det denne gangen i hvertfall.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man ber i par.

Det trenger heller ikke å være en regel sånn sett hvis det er andre mennesker som bør være i forrang.

Dog...

Man har et budsjett å forholde seg til, kanskje kan man ikke invitere alle, folk tar de valgene som de mener er best for seg, ingen kan klandre dem for det, men de bør ha i bakhodet at det kan få føringer for relasjoner i både familie og venner.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at dette er noe å henge seg opp i. 🤷‍♀️ Barna dine slipper å styre med antrekk, transport og gave. I min øyne er det et «win». 🙈

Anonymkode: b3fdf...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, O.G. said:

Jeg synes det denne gangen i hvertfall.

Det trenger heller ikke å være en regel sånn sett hvis det er andre mennesker som bør være i forrang.

Dog...

Man har et budsjett å forholde seg til, kanskje kan man ikke invitere alle, folk tar de valgene som de mener er best for seg, ingen kan klandre dem for det, men de bør ha i bakhodet at det kan få føringer for relasjoner i både familie og venner.

Jeg hadde reagert mer på å bli invitert uten mannen min enn å ikke bli invitert selv om andre søskenbarn hadde blitt invitert og ikke jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...