AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Jeg skal i gang med min første hovedrengjøring noen sinne! Ikke at ting ikke har blitt vasket før, men jeg har brukt vaskebyrå eller hatt hjelp av familie tidligere. De har alltid brukt salmiakkvann før de går over med en klut med rent vann etterpå. men ingen av dem kan fortelle meg hvorfor de går over med det rene vannet etterpå. Er det noen som gjør dette og kan forklare meg hvorfor? Eller som vet om jeg må bruke det rene vannet etterpå? Blir jo dobbel jobb når alt skal tas med to vann. Anonymkode: 099de...773
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Det rene vannet er for å skylle vekk salmiakken. Men det er totalt unødvendig å vaske med salmiakk hvis det ikke er ekstremt mye fett du skal fjerne (f.eks vaske veggene på kjøkkenet før du skal male). Jeg legger kjøkkenvifta i salmiakkvann når jeg gjør den ren, og det er det eneste jeg bruker salmiakk til. Jeg jobber som renholder, og vi bruker ikke salmiakk. På nedvask/flyttevask bruker vi vanlig rengjøringsmiddel (type Allrent). Anonymkode: 15038...a41
Jadzia Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det rene vannet er for å skylle vekk salmiakken. Men det er totalt unødvendig å vaske med salmiakk hvis det ikke er ekstremt mye fett du skal fjerne (f.eks vaske veggene på kjøkkenet før du skal male). Jeg legger kjøkkenvifta i salmiakkvann når jeg gjør den ren, og det er det eneste jeg bruker salmiakk til. Jeg jobber som renholder, og vi bruker ikke salmiakk. På nedvask/flyttevask bruker vi vanlig rengjøringsmiddel (type Allrent). Anonymkode: 15038...a41 Hvor får man kjøpt det? Hadde et vaskebyrå til flyttevask en gang, og det stinket intenst av såpe etter dem. sånn ellers ts, så er det fordi salmiakk avgir gasser i følge min mamma. Det var visst allmennkunnskap før i tida fikk jeg høre 😂 jeg ville brukt en blanding av salmiakk og zalo på kjøkkenet, for å løsne opp fettet. Ellers bruker jeg bare salmiakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå