Gå til innhold

Dyttet i brennesler som barn

Fremhevede innlegg

Gjest ChaseDurer
Skrevet

Når jeg var ca.4 år dyttet nabojenta meg ned i en klynge med bare brennesler, mens jeg gikk i bleie. Husker jeg fikk utslett over hele kroppen og at det klødde og svidde som bare det. Kan dette ha hatt noen senvirkninger på huden? Hadde kviser i hele ungdomstiden

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg neppe. Er vokst opp på landet og ble brent av brennesle omtrent ukentlig om sommeren.

Hadde nesten ikke kviser i puberteten.

Anonymkode: 0c8a7...28d

• Liker 12
  • Nyttig 1
Gjest ChaseDurer
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg neppe. Er vokst opp på landet og ble brent av brennesle omtrent ukentlig om sommeren.

Hadde nesten ikke kviser i puberteten.

Anonymkode: 0c8a7...28d

Okei, kom bare plutselig til å tenke på det, da det var veldig dårlig gjort!

Gjest MuggenKanari
Skrevet

Hagen til bestemoren min var 80% brennesle, 20% mose. Lekte i brennesle, spiste brenneslesuppe og lagde brennesle-te. Hadde brennesle gitt kviser senere i livet så skulle jeg sett ut som et kvisemonster. Både på innsiden og utsiden. 

Gjest ChaseDurer
Skrevet
MuggenKanari skrev (3 minutter siden):

Hagen til bestemoren min var 80% brennesle, 20% mose. Lekte i brennesle, spiste brenneslesuppe og lagde brennesle-te. Hadde brennesle gitt kviser senere i livet så skulle jeg sett ut som et kvisemonster. Både på innsiden og utsiden. 

Okei, da er det sikkert ikke farlig, bare veldig traumatisk for et lite barn og brenne og klø over hele kroppen

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er mer traumatisk at du husker at du brukte bleie ute som 4- åring? 

Anonymkode: cc8e6...42f

• Liker 13
Gjest ChaseDurer
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikker på at det ikke er mer traumatisk at du husker at du brukte bleie ute som 4- åring? 

Anonymkode: cc8e6...42f

Mulig jeg var yngre enn 4 år, kanskje 2-3 aner ikke, vet bare at jeg var veldig ung

AnonymBruker
Skrevet
ChaseDurer skrev (29 minutter siden):

Når jeg var ca.4 år dyttet nabojenta meg ned i en klynge med bare brennesler, mens jeg gikk i bleie. Husker jeg fikk utslett over hele kroppen og at det klødde og svidde som bare det. Kan dette ha hatt noen senvirkninger på huden? Hadde kviser i hele ungdomstiden

Mitt barn hadde bare shorts og veltet med sykkel i et beenneslekratt. Han var ca 4 år dengang og var brent fra topp til tå Har sldri sett noe ettervirkninger etter det. Selv har jeg viklet meg inn i en brennmanet som barn og ble brent fra halsen og ned, og selv om det var en svært intens smerte så har heller ikke jeg hatt ettervirkninger på huden. Enkelte får mye kviser og andre ikke. Det er vel noe som lå for deg. Selv har jeg hatt kanskje 4 kviser på 40 år. 

Anonymkode: a6c19...c3c

• Liker 4
Gjest ChaseDurer
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt barn hadde bare shorts og veltet med sykkel i et beenneslekratt. Han var ca 4 år dengang og var brent fra topp til tå Har sldri sett noe ettervirkninger etter det. Selv har jeg viklet meg inn i en brennmanet som barn og ble brent fra halsen og ned, og selv om det var en svært intens smerte så har heller ikke jeg hatt ettervirkninger på huden. Enkelte får mye kviser og andre ikke. Det er vel noe som lå for deg. Selv har jeg hatt kanskje 4 kviser på 40 år. 

Anonymkode: a6c19...c3c

Okei, da har det nok ikke noen sammenheng mellom å bli brent og kviser eller andre hudlidelser. Huff brennmanet høres skikkelig grusomt ut. Husker jeg lå på en flytemadrass i syden da jeg plutselig ble omringet av maneter, var glad det ikke var bølger i sjøen da for å si det sånn, klarte å holde meg i ro på madrassen til de forsvant. Dette var i tillegg blålilla maneter som de hadde advart om på forhånd, at man kunne bli lam av å bli brent

AnonymBruker
Skrevet
ChaseDurer skrev (55 minutter siden):

Okei, da er det sikkert ikke farlig, bare veldig traumatisk for et lite barn og brenne og klø over hele kroppen

Traumatisk? 

Anonymkode: a22e8...518

• Liker 3
Gjest ChaseDurer
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Traumatisk? 

Du må nesten skrive noe mer hvis du skal delta i diskusjonen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snublet og falt gjennom en skog med brennesler da jeg var rundt 7. Klødde og svidde som bare det, ja. En liten stund. Så gikk det over. Har aldri slitt med kviser, jeg i hvert fall. 

Anonymkode: 9b8f9...6af

Gjest ChaseDurer
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg snublet og falt gjennom en skog med brennesler da jeg var rundt 7. Klødde og svidde som bare det, ja. En liten stund. Så gikk det over. Har aldri slitt med kviser, jeg i hvert fall. 

Anonymkode: 9b8f9...6af

Okei, da har det ingen sammenheng. Kviser var bare et eksempel. Men er sikkert ikke noe farlig da, husker bare at jeg synes det var så dårlig gjort å gjøre noe sånt, utsette noen du kjenner for så mye smerte

Skrevet

Det hørtes ut som en vond opplevelse for deg. Hvor gammel var denne nabojenta?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det var nok en vond opplevelse for deg, men det er ingen senvirkninger. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg ble også dyttet nedi brennesle. vr en hel eng full. Husker det enda. Da var jeg sånn 7. ikke noe skader på hud nå. 

når jeg var sånn 3-4 var det to jenter som tok meg med til en maurtue og helte masse maur over meg. Husker det også. var redd for maur hele oppveksten. 

Anonymkode: 5d199...3e2

AnonymBruker
Skrevet
ChaseDurer skrev (42 minutter siden):

Du må nesten skrive noe mer hvis du skal delta i diskusjonen

Hvorfor må jeg det? Bare synes ikke noe om at det ordet blir brukt på feil måte. 

Gjest ChaseDurer
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor må jeg det? Bare synes ikke noe om at det ordet blir brukt på feil måte. 

Jeg har ikke brukt det på feil måte. Traumer er noe som setter et negativt spor 

Gjest ChaseDurer
Skrevet
Tvillingsjel skrev (20 minutter siden):

Det hørtes ut som en vond opplevelse for deg. Hvor gammel var denne nabojenta?

Takk! Hun var et par år eldre

Skrevet
ChaseDurer skrev (3 minutter siden):

Takk! Hun var et par år eldre

Overhodet ikke greit. Jeg skjønner at det må ha vært en vond opplevelse for deg. Fikk jenta tilsnakk den gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...