Gå til innhold

Nytt hus, hvor mange bad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tegner nytt hus, og hadde møte med arkitekt tidligere i uken. Der sa jeg at jeg ønsket meg 10 bad, et lite (4-5 kvm) i hovedetasjen som jeg skal ha soverom. Og ett større (10-12 kvm) med en egen avdeling for vaskerom i den ene enden. 

Huset jeg tegner skal bli ca 100-110 kvm. 

Jeg er enslig, men ser at det blir praktisk med to bad, særlig når jeg har besøk. Men er det litt overkill? Burde jeg spare penger og heller velge bare ett bad? Jeg har valgt to store soverom på ca 11 kvm, og ett mindre på 6-7 kvm, og tenker det er ypperlig for en barnefamilie etterhvert h is jeg noen gang skal selge. 

Anonymkode: 68e6f...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To bad er praktisk i en bolig med tre soverom. Jeg ville i tillegg vurdert å dele av vaskerommet i stedet for å ha det som en del av hovedbadet. Separat vaskerom er supert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

En familiebolig bør ha to bad og da er det like greit å gå for dusjmulighet på bad nr to når man bygger fra grunnen av.

Jeg synes ikke soverom på 11 kvm er stort. Det er grei størrelse, men det er ikke stort. Soverom 6-7 kvm er lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tegner nytt hus, og hadde møte med arkitekt tidligere i uken. Der sa jeg at jeg ønsket meg 10 bad, et lite (4-5 kvm) i hovedetasjen som jeg skal ha soverom. Og ett større (10-12 kvm) med en egen avdeling for vaskerom i den ene enden. 

Jeg er enslig, men ser at det blir praktisk med to bad, særlig når jeg har besøk. Men er det litt overkill? Burde jeg spare penger og heller velge bare ett bad? Jeg har valgt to store soverom på ca 11 kvm, og ett mindre på 6-7 kvm, og tenker det er ypperlig for en barnefamilie etterhvert h is jeg noen gang skal selge. 

10 bad er veldig overkill i et såpass lite hus som et på 100 kvm...
To bad burde være mer enn nok. Tenker du dusj og badekar å begge badene?

Anonymkode: 3322a...192

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To bad og separat vaskerom er en kjempestor fordel ved et evt salg i fremtiden! 

Selv om du ikke trenger det i hverdagen er det jo praktisk ved besøk og overnatting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ti bad er litt overkill spør du meg,

Anonymkode: ac83c...5c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

10 bad er veldig overkill i et såpass lite hus som et på 100 kvm...
To bad burde være mer enn nok. Tenker du dusj og badekar å begge badene?

Anonymkode: 3322a...192

Skal ha ett med dusj (det er det jeg som oftest vil bruke), og på det som kombineres med vaskerom blir det badekar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde helt klart gått for to! Vi lengtet etter to bad i alle år vi bodde i leilighet, så vi så etter minst to bad og et gjestetoalett da vi oppgraderte til enebolig.

Vi er kun to, snart tre, og kommer ikke til å bli flere. Det har vært vidunderlig å ha hvert sitt bad i hverdagen, spesielt siden vi står opp til forskjellige tider, og da vi var flere til jul var det aldri kø. 

Anonymkode: d4cf0...a28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi har hus på 350 kvm. Vi har 3 bad og 1 lite toalett m/vask. Holder i massevis. Vi er 6 stykker.

Anonymkode: f85b3...493

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har hus på 350 kvm. Vi har 3 bad og 1 lite toalett m/vask. Holder i massevis. Vi er 6 stykker.

Anonymkode: f85b3...493

Vi har et bad til oss selv, et til barna, et til gjester og et toalett utenom. 

Deilig og det føles riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To bad (dusj på det ene, badekar på det andre), gjestetoalett og atskilt vaskerom er drømmen min. Realiteten er ett kombinert bad/vaskerom i hovedetasjen. Kunne kanskje fått til et bad i 2. etasje, men da mister vi et soverom.

Anonymkode: da2b2...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville helt klart gått for 2 bad, og som en annen sa - dele av vaskerommet slik at det blir et separat rom

Anonymkode: 62e93...f28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Der sa jeg at jeg ønsket meg 10 bad,

Wow, høres dyrt ut 😳

Anonymkode: c8eed...d53

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville absolutt gått for to bad. Men - jeg ville heller hatt separat vaskerom, og om det ikke er mulig, heller organisert det slik at badet med kombinert vaskerom er det jeg bruker til daglig. Så kan heller det andre badet være mer som et større gjestetoalett med dusjmuligheter.

Jeg bor alene i et hus med ett fullverdig bad, et gjestetoalett og et separat vaskerom. Hadde gjestetoalettet også vært et fullverdig bad ville jeg vært mer komfortabel med å ha overnattingsgjester, for da hadde jeg fortsatt hatt det private badet mitt i fred 😅

Anonymkode: 5c527...b62

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt to bad ja. Jeg bodde i rekkehus på 90 kvm med bare ett toalett og en dusj. Savnet et toalett i begge etasjer.

Anonymkode: ac5ec...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha hatt to bad (et med dusj og et med badekar, men da evt dusjvegg foran halve badekaret så man fint kan stå der og dusje), og et separat vaskerom. I en perfekt verden ville jeg hatt et eget toalett i gangen også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

2 bad og separat vaskerom! Jeg vet om noen som delte av det største badet med store glasskyvedører og hadde vaskerommet bak skyvedørene. En ok løsning, men jeg hadde foretrukket en vegg. Det er veldig deilig å slippe klesvask på badet man bruker. Blir mer ryddig.

Anonymkode: b07b6...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 bad 😳 vil tro det er en skrivefeil, eller. Hvilket vanlig hus på 100kvm har 10 bad 😅🤔

Men i en ideel verden ville jeg hatt et bad, en såkalt  En Suite, bad tilkoblet hovedsoverom. Der ville jeg hatt badekar, og dusj separat, sammen med vask og toalett, gjerne dobbel vask.

Et bad til huset,  et lite toalett separat og et eget vaskerom.

Så 2 bad, men 3 toalett 😄

Anonymkode: 3bdb2...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør ha 2 bad, ja. Det ene badet vårt er et svært kombinert bad og vaskerom i sokkeletg. Med fin innredning går det helt supert. Brukes bare til gjestebad nå, for barna er voksne. Har god plass til å flytte vaskemaskin til bad i hovedetg, hvis vi blir gamle og skrøpelige 🙃

Anonymkode: 683fd...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg bygge hus, så blir det to bad, en gjeste do, og eget vaskerom med utgang. Ett bad til hovedsoverommet, så ett til de andre soverommene, en gjestedo, og vaskerom med egen inngang. 

Vaskerommet skal ha vaskeområde til hund, og mulighet til å spyle av meg selv etter turer i skogen. Så vaskemaskin og tørketrommel med kurvet undet til skittentøy. Masse skap plass, og benker til å legge sammen tøy. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...