Gå til innhold

Fyren har jo ingen sans for stil..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blitt kjent med kanskje tidenes triveligste fyr, ordentlig hyggelig type! Men problemet mitt er at han tar særdeles dårlige valg når det kommer til å kle seg - han har jo ingen sans for stil i det hele tatt.

Blir skuffa når jeg bruker tid på å fikse meg når vi skal ut å spise sammen, så dukker fyren opp i rød allværsjakke over oversized knallturkis hettegenser liksom. Han er ellers skikkelig hyggelig og vi har det jo fint sammen når vi treffes, vi har felles verdier, deler humor og har det hyggelig. 

Han er ellers også ganske kjekk. Kunne kanskje trengt litt justeringer med skjegg og frisyre, men det er småtteri i forhold til klærne. 

Er det innafor å dumpe noen fordi de tar dårlige valg i klesveien? 

Jeg blir nesten flau av å gå med han, selv om jeg selvfølgelig skammer meg over det også. 

Kan liksom ikke forvente at han skal kaste alt av klær og gå til innkjøp av nye heller, haha.

Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, eller hvordan jeg eventuelt skulle gått frem for å ta det opp som tema. 

Er det urettferdig av meg å gå videre med dette når jeg faktisk tenker på å forandre ham allerede? Kun klesstil og frisyre da, men likevel.

Takk for alle innspill.

Anonymkode: 1b233...b56

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I høyeste grad. Livet er for kort til å være sammen med noen som ikke har "stil".

Anonymkode: 70e8d...983

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er innafor å dumpe noen uten noe grunn i det hele tatt. Du skylder ingen å være i forhold med dem! Bare så det er sagt. Følelser kan ikke tvinges frem når de ikke er der. 

Personlig hadde jeg aldri gidda å date en mann som kler seg som en gutt. Så der får du full støtte fra meg i dumpinga. At han er snill og kjekk gjør ikke opp for manglet ved personlighet. 

Anonymkode: 908c1...4c8

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill begge to, følte meg litt gal og opphengt i overfladiske ting men kjenner at dette virkelig irriterer meg liksom. Ikke at jeg er noe stilikon selv, men vil jo ha noen som i alle fall PRØVER å ta seg godt ut liksom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for innspill begge to, følte meg litt gal og opphengt i overfladiske ting men kjenner at dette virkelig irriterer meg liksom. Ikke at jeg er noe stilikon selv, men vil jo ha noen som i alle fall PRØVER å ta seg godt ut liksom. 

Han har det nok bedre uten deg.

Anonymkode: 243bb...793

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har det nok bedre uten deg.

Anonymkode: 243bb...793

OK :)

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Å dumpe noen grunnet klesstil, syns jeg er veldig overfladisk. Så han har det nok bedre uten deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du virker veldig overfladisk. 
Om det er innafor å dumpe noen fordi du ikke liker klærne dere, kan bare du selv finne ut av. Jeg syns jo ikke det. Det er jo en filleting. Det kan hende han bare gir faen i hva han har på seg, mange gjør det.

Anonymkode: 154ff...6c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alt annet klaffer, hadde jeg ikke brydd meg om klesstil (eller manglende sådan) og frisyre, altså. Det er skikkelig overflatisk, men det er jo 90% av den yngre befolkningen, så...

Anonymkode: 43365...960

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blitt kjent med kanskje tidenes triveligste fyr, ordentlig hyggelig type! Men problemet mitt er at han tar særdeles dårlige valg når det kommer til å kle seg - han har jo ingen sans for stil i det hele tatt.

Blir skuffa når jeg bruker tid på å fikse meg når vi skal ut å spise sammen, så dukker fyren opp i rød allværsjakke over oversized knallturkis hettegenser liksom. Han er ellers skikkelig hyggelig og vi har det jo fint sammen når vi treffes, vi har felles verdier, deler humor og har det hyggelig. 

Han er ellers også ganske kjekk. Kunne kanskje trengt litt justeringer med skjegg og frisyre, men det er småtteri i forhold til klærne. 

Jeg blir nesten flau av å gå med han, selv om jeg selvfølgelig skammer meg over det også. 

Kan liksom ikke forvente at han skal kaste alt av klær og gå til innkjøp av nye heller, haha.

Vet ikke hva jeg skal gjøre med det, eller hvordan jeg eventuelt skulle gått frem for å ta det opp som tema. 

Er det urettferdig av meg å gå videre med dette når jeg faktisk tenker på å forandre ham allerede? Kun klesstil og frisyre da, men likevel.

Takk for alle innspill.

mulig du kommer til å få en del pepper her men..

min mening er at man må la folk ha det utrykket de selv velger. Ser man forbi det ytre, og har nok trygghet i seg selv til å føle seg vel med en som skiller seg ut på "feil" måte, så kommer man langt. Da har man langt større sjangser for å finne lykken. Men om man har krav om at personen skal se sånn og sånn ut, ha dyr klesstil, være flott på håret hele tiden, fordi man SELV føler seg usikker når personen du går med er annerledes, så har man jo langt færre muligheter for å finne en SÅNN person da. ( dessuten er det stress med en mann som er så forfengelig, plutselig dømmer han DEG på dit utseende ;)

klær ER ikke så viktig for veldig mange her i norge. Jeg liker å ta meg godt ut, ihvertfall når jeg har overskudd. Er jeg sliten blåser jeg i at jeg har på meg stygge klær på butikken. Men for det meste så synes jeg at jeg er fin, ihvertfall, sikkert ikke alle som er enig,hehe. 

Jeg fikk meg en type som hadde langt sjegg, hullete skinnjakke ol..Han fikk blikk fordi han så helt malplassert ut i butikken. Plutselig ble vi jo bevoktet, som om vi skulle stjele noe. Det var ubehagelig når folk reagerte og dømte på hans utseende, når han i bunn og grunn var en skjønn person. Og jeg synes selv det var litt ubehagelig. Men la det bak meg og hadde noen fine måneder sammen med han før det var over, for helt andre grunner. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror det har med at du føler deg usikker på hva ANDRE synes om HAN, som om han er en forlenget del av deg. Han er jo ikke det. Han er like bra som deg til tross for klær og stil. Hadde du vært trygg på deg selv, så hadde du ikke brydd deg om at dine venner / partnere osv var sjuskete kledd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Igjen et bevis på at kvinner er mer overfladisk enn menn. De finner alltid noe som er galt. 

Anonymkode: 368ec...50d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dump han gjerne, han fortjener en bedre enn deg.

Du kan godt ta det opp med ham. Å dumpe ham før han engang får sjansen til å forbedre seg løser ingen problemer, og det vil bare gi ham kjærlighetssorg at han ikke forstår hvorfor det ikke funket. Du må ta det opp med ham og ta med ham på shopping, og selvsagt skal du spandere på klærne du vil at han skal gå med, så lenge han samtykker til det.

Anonymkode: afe40...529

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som mann er jeg mest opptatt av at klær er praktiske, noe ser bra ut mens noe er kjedelig. Tror nok det er det vanligste. Jeg synes ofte kvinneklær virker upraktiske og lite komfortable, høye hæler kan jeg ikke forstå at noen er villige til å gå med.

Anonymkode: dd506...d3a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Kler han seg upassende for sted og anledning objektivt sett, eller er det mest at du ikke liker hvordan han kler seg? Det første ville jeg slitt litt med (og muligens prøvd å hinte litt om), fordi jeg synes det handler om forståelse for sosiale koder, mens det siste ville jeg tenkt at var en anledning for meg til å jobbe litt med egen toleranse og prioriteringer (innenfor rimelighetens grenser...). 

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt, så lenge klærne var hans størrelse, rene og mannen ren. 

Men plager det deg, ikke gå videre med ham. Enkelt og greit. 

Endret av Dævendøtte
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon som deg, og det er lett å si at man er overfladisk. Men når man får blikk fra andre, så blir det jævlig ubehagelig og flaut. Når du ikke evner å kle deg som en oppegående person, så tenker jeg at han er litt sosialt utilpass. 

Vår første date var på en kafé, det var 11 grader og full sol. Måtte gå et lite stykke i tillegg for han er for gjerrig til å kjøre eller å ta buss. Han kom i grå hettegenser og joggebukse, og neonrosa ull lue. Det rant svette nedover ryggen på han og håret var gjennomvått. Jeg vet ikke om den stygge luen, antrekket i en helhet eller svetten var verst.
Den luen har han hatt i alt for mange år, den er stor og slakk i strikken og henger over halve ansiktet, er slitt og har hull. Virker som at han kun tar den av i sommerferien. Første gang jeg så den luen, så viste jeg at den må vekk. Lite viste jeg hvor ofte han faktisk bruker den og facebooken og instagramen er full av bilder med den grusomme luen, og det går mange år tilbake i tid. Jeg har en så intens hemmelig hat for den luen, at jeg nå forstår hvorfor mamma la den diaré gul/grønne ullgenseren til pappa som han kjøpte på bassar på samvirkerlaget på 90-tallet for hat. Gikk så langt at mamma kastet den i peisen, fordi pappa hadde planer om å bruke den på julebord. Luen vil nok få samme skjebne. 😂

Men tilbake til fyren. Jeg tenkte han kanskje bommet på været på første date, så ga han et forsøk til. Date nr 2 var på teater en lørdagskveld og vi skulle ut å spise på en middels restaurant hvor man er litt penere kledd, men ikke dress og kjole. Han kom i grå hettegenser under en regnjakke, det var opphold og sol, og blå joggebukse og den forferdelige luen. Han var kledd for middag på Egon en vanlig onsdag ettermiddag. Jeg forventet ikke mer enn en standard genser, ikke hettegenser med glidelås i helfarget blå eller svart, og mørke jeans. Helt standard enkel antrekk, ikke dressklær eller finskjorte. Alt annet enn det han kom med. Endte med at vi droppet restauranten, for jeg taklet ikke tanken på blikkene vi ville få igjen. 
De to neste datene var hjemme hos han og jeg kvier meg til å bli sett offentlig med han... og det er ikke en god følelse å ha og ja, jeg skammer meg og vurderer å droppe han. For det å gå ut med han sitter langt inne. 

Jeg forventer ikke en med en wow-stil som man dåner av. Men sunn fornuft og elementær etikette synes jeg ikke er for mye å ønske. Så jeg forstår deg godt. Tror ikke folk forstår hvor ubehagelig og frustrerende det er, når menn (og kvinner) ikke kan å oppføre seg i det offentlige rom og kle seg etter været og situasjon. 

Anonymkode: 66854...613

• Liker 3
Skrevet
Athena79 skrev (2 timer siden):

Å dumpe noen grunnet klesstil, syns jeg er veldig overfladisk. Så han har det nok bedre uten deg. 

Men da har du bare ikke truffet noen DU synes går horribelt nok kledd 😅

Ja, jeg har utelukket folk fordi de ikke kan kle seg greit/stelle seg osv.

Jeg anser en grei stil som tilsvarende for tiltrekning som felles interesser for eksempel.

Jeg mener, alle sier det er overfladisk helt til de møter noen som har på seg deres skrekkplagg :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda en ting som må på smørbrødlista, notert.

Anonymkode: 9ba43...b90

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Fløff skrev (7 minutter siden):

Men da har du bare ikke truffet noen DU synes går horribelt nok kledd 😅

Ja, jeg har utelukket folk fordi de ikke kan kle seg greit/stelle seg osv.

Jeg anser en grei stil som tilsvarende for tiltrekning som felles interesser for eksempel.

Jeg mener, alle sier det er overfladisk helt til de møter noen som har på seg deres skrekkplagg :P 

Sant, nok. De jeg har truffet har vært normalt kledd og er velstelte 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...