Gå til innhold

Fullkornspasta


Bentebent

Anbefalte innlegg

Vi spiser ganske mye pasta og har forstått at fullkornspasta er mye sunnere enn vanlig. Er det noen som har prøvd? Er det noe godt/like godt som vanlig pasta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er bedre enn vanlig pasta, men helt annerledes. Konsistensen er grovere, og mindre "elastisk", og pastaen er helt mørk brun, men blir litt lysere som kokt. Jeg kjøper speltpasta på helsekostbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett fullkornspasta på noen butikker her jeg :( Har lyst til å prøve det!

Det selges på Meny. Den er god, men ganske mye dyrere enn vanlig pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg kjøper (fra Demeter?) på helsekostbutikken, koster 30-35kr for en pakke. En pakke vanlig spaghetti på samme størrelse, koster ca 8-10 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt i Sverige - og der var det hvertfall billigere enn her hjemme.

Synes det var vel så godt som vanlig pasta - og mer mettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes i grunnen ikke det var noe stor forskjell i smaken jeg, eneste var at vi trengte mindre mengde for å bli mette. Kjøpte min pakke til 10 kr på Obs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fullkornspasta av hvete er relativt nøytralt på smak, har likt det italienske merket Lensi fibre plus best. Grov speltpasta smaker mer karakteristisk (men veldig godt :) ) - her bruker jeg (også) spaghetti og skruer fra Demeter, kjøpt på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...