Gå til innhold

Priser på matvarer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har gått igjennom matbudsjettet til meg og sambo, og jeg ser at det er noen matvarer som kanskje kunne vært billigere. Det jeg lurte på er: Jeg handler på Rema 1000 som regel, de fleste varene, og der har de ikke first price (ihvertfall ikke på den butikken så vidt jeg har sett). Kunne det lønt seg å kjøpe first price varer istedenfor rema 1000 varer? Er det billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok det kan være noen kroner å spare ved å handle enkelte varer på Kiwi hvor de har First Price produker. La egentlig merke til dette selv for kort siden da jeg tilfeldigvis var innom en kiwi butikk. Kjøpte med meg ett par First Price produkter som var vesentlig billigere enn "merkevarene" - og jeg ble ganske så fornøyd egentlig. Hvertfall det vi prøvde synes jeg hadde bedre smak enn endel andre billigmerker.

Mulig det bare er min oppfattning, men jeg synes også utvalget av First Price produkter er større enn f.eks. Landlord - slik at en på kiwi har mulighet til å velge billigmerker på flere produkter enn på rema.

Du kan jo regne litt på det - plukk ut ett par av de varene du kjøper ofte og se hva prisforskjellen er. Ett par kroner for hver gang en kjøper produktet blir jo fort endel i løpet av et år.

Men så er det dette med å gidde å dra innom x-antall butikker da - hvis det blir slik at en handler f.eks. pasta på rema, italiensk salat på kiwi, ost på prix og pølser på rimi....ja, da blir det jo bare plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...