Gå til innhold

Andregangsprøver

Noldi

Anbefalte innlegg

I fare for å kuppe dagbøkene til @Juss-jenta og @Neutral90 får jeg vel lage min egen prøvedagbok, igjen😄

Kort om meg; fikk mitt første barn i august etter litt over ett år med prøving. Har en pcos diagnose og måtte derfor få hormonbehandling for å bli gravid første gang. Nå virker det som om kroppen fungerer litt bedre. Får eggløsning av meg selv, men har veldig lange sykluser!

Jeg trodde jeg hadde eggløsning tidligere denne syklusen fordi jeg fikk positiv test tidlig, og påfølgende smerte som jeg tolket som eggløsningssmerter. Stusset over lite eggløsningsslim, men tenkte ikke noe mer på det. Fortsatte derimot å ta eggløsningstester ettersom jeg forventet å få eggløsning på dag 26 før positiv test som var på dag 16, og godt var det. Jeg har nok naturlig høyt LH-nivå i kroppen, og testene jeg tar slår ut positive ved 25mIU/mL, men ved eggløsning kan nivået i urinen være mye høyere. Jeg må nok bare bli vandt til at mine tester ikke er positive før teststreken er sterkere enn kontrollstreken. Legger ved bilder av testene fra de siste dagene. Tok to tester i dag for nysgjerrigheten del, og de blir fortsatt sterkere. Blir spennende å se om de blir svakere igjen i morgen. Beklager @Juss-jenta, det blir visst lenge til noe spennende testing her😅

Vi har forsåvidt ikke lagt inn aksjer i dag, da vi egentlig har plan om å vente til neste måned. De siste «aksjene» våre var for to dager siden, så jeg antar at det ikke blir noe ut av denne syklusen.

332E207E-E1ED-42A8-8F38-50AAAF530ABE.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! DET var positive tester det 😄 hurra for el! Spennende å være i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Så gøy at du laget prøvedagbok! 🤩

Og wow, det var ekstremt positive eggløsningstester! Hvis det er to dager siden dere la inn aksjer, så er ikke sjansene ikke-eksisterende akkurat 😉 Krysser fingrene for positiv graviditetstest om to uker 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 timer siden):

Oi! DET var positive tester det 😄 hurra for el! Spennende å være i gang :)

Juss-jenta skrev (10 timer siden):

Woho! Så gøy at du laget prøvedagbok! 🤩

Og wow, det var ekstremt positive eggløsningstester! Hvis det er to dager siden dere la inn aksjer, så er ikke sjansene ikke-eksisterende akkurat 😉 Krysser fingrene for positiv graviditetstest om to uker 😍

Ikkesant?😅 de var veldig positive sist syklus også, men blir like sjokka hver gang de blir så positive. Testen i dag var kanskje litt svakere, iallfall sier appen det, men fortsatt veldig sterk! Kanskje ikke eggløsning før i morgen da?

7656BDEC-0876-45C9-A8F6-75895345FFD1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gøy det blir å følge deg igjen!! Gleder meg masse til oppdateringer her! Jeg og kjæresten har også bestemt oss for to tette og jeg fikk tilbake mensen for 2 uker siden 😍 driver å kartlegger EL her nå men vi skal nok ikke begynne å prøve før i mai/juni😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (12 timer siden):

Åå så gøy det blir å følge deg igjen!! Gleder meg masse til oppdateringer her! Jeg og kjæresten har også bestemt oss for to tette og jeg fikk tilbake mensen for 2 uker siden 😍 driver å kartlegger EL her nå men vi skal nok ikke begynne å prøve før i mai/juni😍

Å, så moro😍 Kan fort hende vi starter ordentlig ganske likt da, ettersom jeg har sinnsykt lange sykluser😶 Neste eggløsning er ikke forventet før i slutten av april, så det blir lang ventetid. Har så lyst til å spørre legen om å få prøve metformin ettersom jeg har lange sykluser, pcos og gjerne skulle gått ned i vekt også, og metformin har en positiv innvirkning på alt det, meeen jeg er rett og slett litt pysete når det kommer til legen min😅 Gikk jo til privat gynekolog sist, så kanskje jeg må gå dit igjen.

Kjenner jeg er litt rusten i dette gamet også. Eggløsningstestene er fortsatt det jeg egentlig vil kalle positiv? Får en verdi på 0,91 i premom, så appen mener kanskje den er negativ igjen. Hadde forventet at nivået ville bli enda lavere etter eggløsning, men det er kanskje ikke helt sånn for meg. Jeg blir iallfall veldig usikker på når jeg skal si eggløsning var, dagen etter den mest positive testen eller når testene er klart negative? 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med jakten på nr.2! Håper du slipper å vente like lenge som sist. Masse lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 timer siden):

Spennende med jakten på nr.2! Håper du slipper å vente like lenge som sist. Masse lykke til :hug:

Tusen takk!🥰 Håper virkelig jeg slipper å vente like lenge som sist ja! Nå virker det iallfall som at kroppen har eggløsning, det tar bare veldig lang tid. Har jo veldig lyst til å prøve ut metformin, men er så usikker på om det er noe fastlegen min ønsker å gi til meg eller om jeg må til den private gynekologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt rusten! Fikk masse slimete utflod i går, og en klart tydelig negativ eggløsningstest (var nok negativ dagen før også, bare ikke like tydelig), så nå mistenker jeg at eggløsning var i går?

Måtte ta en graviditetstest i dag også, for å være helt sikker på at ikke eggløsning var når jeg først trodde. Jeg har ikke fått mensen og er heller ikke gravid, så da er det bare å vente i to nye uker🙈🙉 Syklusen vil isåfall være på 44 dager! Det er jo alt for lenge… må kvinne meg opp å snakke med fastlegen eller gynekolog om å få prøve metformin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at eggløsningen endelig kom! Men skjønner godt at det er frustrerende med så lang syklus! Jeg hadde definitivt tatt kontakt med lege hvis jeg var deg 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (13 timer siden):

Tusen takk!🥰 Håper virkelig jeg slipper å vente like lenge som sist ja! Nå virker det iallfall som at kroppen har eggløsning, det tar bare veldig lang tid. Har jo veldig lyst til å prøve ut metformin, men er så usikker på om det er noe fastlegen min ønsker å gi til meg eller om jeg må til den private gynekologen.

Det du skriver om din status nå minner meg veldig om min prøvestart da vi ønsket sistemann. Syklus på 40-50 dager, og ønsket metformin. Se gjerne i dagboken min, de to første innleggene f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 23.3.2022 den 20.40):

Det du skriver om din status nå minner meg veldig om min prøvestart da vi ønsket sistemann. Syklus på 40-50 dager, og ønsket metformin. Se gjerne i dagboken min, de to første innleggene f.eks.

Har absolutt din erfaring ang metformin i tankene ja! Husker veldig godt hvordan det hjalp når du startet med det. Tenker jeg bestiller gynekologtime til starten av neste syklus, så kan jeg diskutere mulighetene med henne. Skjønner ikke hvorfor jeg er så pysete når det kommer til å spørre leger om hjelp… Det er jo bare teit! Får kvinne meg opp, dra til gynekolog, si det jeg tenker og høre hva hun tenker. Hun har jo hjulpet meg med å få ett fantastisk barn, så hun vet hva hun driver med🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en rask tur innom for å si at jeg tror jeg er mellom 3 og 5 dager dpo, og dagene går SÅÅÅÅ sakte! Kommer til å teste neste lørdag. Hvis jeg er 3 dpo kan det faktisk bli spennende, ettersom vi la inn litt aksjer for 4 dager siden. Er jeg 5 dpo så er det nok ikke sååå spennende. Vi får se🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er så spennende 😍 Jeg håper virkelig at du er 3 dpo! Også håper jeg veldig på gode nyheter her neste lørdag 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO

Tror jeg😅 Vet aldri helt sikkert med denne kroppen, men antar 9 eller 11 dpo. Måtte jobbe veldig hardt for å ikke ryke på en test i dag tidlig. Har bare to clearblue tester, og av erfaring vet jeg at det er de som er best så tidlig i testefasen, så jeg får spare på de litt til. Har mange fra babyplan, men om jeg er gravid nå vet jeg at det er for tidlig til at det blir utslag på babyplan sine tester. Skal kjøpe noen flere clearblue tester samtidig som jeg kjøper eggløsningstester hvis det ikke sitter på første forsøk. Kjenner ingen spesielle tegn i verken den ene eller andre retningen, så time will tell. Veldig spent nå da! 2 dager igjen🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, nå begynner det å nærme seg testetid 😍 Beundrer tålmodigheten din! Jeg røyk jo på testesmellen 9 dpo 🙈 Er sååå spent på dine vegne de neste dagene 💛🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyk på en babyplan test nå nettopp, på kvelden av alle ting, uten å vite hvor lenge det er siden jeg tisset sist eller hvor mye jeg har drukket de siste timene. Men hallo, er det noen som ser det jeg ser?! 

@Juss-jenta hva tror du om dette?

8C9E9230-8CA6-4CFA-8931-B6F7646169B6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææææh! Det er jo babystrek!!!! 🤩😍🤩 Tenk at de fantastiske kroppene våre husker nøyaktig hva de skal gjøre, og bare klinket til på første forsøk! 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (47 minutter siden):

Wææææh! Det er jo babystrek!!!! 🤩😍🤩 Tenk at de fantastiske kroppene våre husker nøyaktig hva de skal gjøre, og bare klinket til på første forsøk! 😍

Angeleye skrev (38 minutter siden):

Oi, det er strek der!! 😍

Herregud dette er jo helt sykt!😍😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...