Gå til innhold

Blir gal av denne hylingen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det føles sånn, ja. "Hvor høy og grusom lyd klarer jeg å lage?" Hun får jo respons på langt mindre. 

Anonymkode: 12eb3...d2d

Her er det du som tillegger barnet noe som ikke er der. En 1 åring prøver ikke å irritere deg med vilje. 
Hvis du har problemer med å takle at barnet gråter, så må du skaffe deg noe hjelp eller avlastning. 

Anonymkode: 37264...45b

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jaja, har vel fått svar på det jeg lurte på. Det er altså helt normalt at små barn skriker av fulle lunger hele tiden når de er syke.

Og helt unormalt å se frem til at barnet blir stort nok til å kommunisere med.

God lørdagskveld da.

Fy søren, du har liten selvinnsikt altså!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jaja, har vel fått svar på det jeg lurte på. Det er altså helt normalt at små barn skriker av fulle lunger hele tiden når de er syke.

God lørdagskveld da.

Men i alle dager. Greit at du er sliten, men ta deg sammen. 

Anonymkode: e9812...988

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Her er det du som tillegger barnet noe som ikke er der. En 1 åring prøver ikke å irritere deg med vilje. 
Hvis du har problemer med å takle at barnet gråter, så må du skaffe deg noe hjelp eller avlastning. 

Ja, har litt problemer når det er sånt sinnsykt lydnivå og ingenting jeg kan gjøre for å hjelpe henne. Hvordan skal noen kunne hjelpe med det? 

Teatrica skrev (11 minutter siden):

Fy søren, du har liten selvinnsikt altså!

Hvordan da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har litt problemer når det er sånt sinnsykt lydnivå og ingenting jeg kan gjøre for å hjelpe henne. Hvordan skal noen kunne hjelpe med det? 

Hvordan da?

Du snakker som om ettåringen gjør dette med vilje, bare for å irritere og plage deg. Du håper ettåringen snart blir så stor at du kan be henne skjerpe seg! Altså, du må jo skjønne at det er din innstilling til dette som er problemet - ikke at ettåringen faktisk skriker når baby er syk... Hun kan ha rimelig mye vondt og ubehag selv om legen har diagnostisert med en ufarlig sykdom.... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

God lørdagskveld da.

Det er nok ingen her som ikke har forståelse for at du ser frem til den tid når du kan kommunisere mer med barnet (eller, for å vinkle det litt annerledes - når barnet kan kommunisere mer med deg). Men det man kanskje reagerer litt på er at det ser ut til at du viser lite forståelse for hvordan barnet kommuniserer nå. Det virker som at du ønsker å høre "Ja, fy søren, 1-åringen har bare å skjerpe seg her, bare sett henne på plass".

Hva ville du egentlig med denne tråden? Noen her sier du ikke har selvinnsikt - den oppfatningen kommer av at du fremdeles står på ditt om at du mener barnet gjør dette med vilje, uten å være villig til å forstå mekanismene bak barnets gråt/hyling.

Anonymkode: 6047c...d5d

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

God lørdagskveld da.

Jeg vil tro at hun fanger opp det samme som vi som leser innleggene dine her fanger opp, og at hun føler seg utrygg og trenger en emosjonell respons.

Endret av kankankan
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange jævlig folk bak tastaturet. Virker som at det er startet opp en egen gruppe med sinte ekstremister fra mammapolitet. 

Det er visst ingen som kan lufte at de er slitne, eller at unger kan være slitsomme, uten å bli pepret med alskens dritt om hvor jævlige mennesker de er og at ungene burde vært hentet av barnevernet for lenge siden. 

Hvis dere hadde vært så pro pedagogisk barneoppdragelse som dere prøver å være, så hadde dere visst at oppdragelsen starter hos foreldrene. Da er vel ganske meningsløst å slenge ut eder og galle om hvor forferdelige mennesker foreldrene er. 

Selvfølgelig blir foreldrene slitne av syke unger som skriker av smerte. Men alle mennesker har flere nyanser der de på den ene siden blir sliten og lei, parallelt med at de elsker ungen sin og synes ufattelig synd på hen. 

Anonymkode: a7797...808

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her var det mange jævlig folk bak tastaturet. Virker som at det er startet opp en egen gruppe med sinte ekstremister fra mammapolitet. 

Det er visst ingen som kan lufte at de er slitne, eller at unger kan være slitsomme, uten å bli pepret med alskens dritt om hvor jævlige mennesker de er og at ungene burde vært hentet av barnevernet for lenge siden. 

Hvis dere hadde vært så pro pedagogisk barneoppdragelse som dere prøver å være, så hadde dere visst at oppdragelsen starter hos foreldrene. Da er vel ganske meningsløst å slenge ut eder og galle om hvor forferdelige mennesker foreldrene er. 

Selvfølgelig blir foreldrene slitne av syke unger som skriker av smerte. Men alle mennesker har flere nyanser der de på den ene siden blir sliten og lei, parallelt med at de elsker ungen sin og synes ufattelig synd på hen. 

Jeg har støttet, og har full forståelse for slitne, oppgitte, desperate foreldre - med kolikkbarn, trassige treåringer, syke barn osv osv. Men TS legger det jo fram som om ettåringen utelukkende gjør dette på drit og beklager seg over at barnet ikke er stort nok til å skjønne det hvis hun ber barnet skjerpe seg - DERFOR får denne tråden disse svarene.

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

God lørdagskveld da.

Det å se frem til at barnet blir så stort at man be det om å skjerpe seg hvis det hyler når det har vondt er ikke noe jeg anser som "kommunikasjon" med barnet.

Anonymkode: 58608...2d9

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt  hyle og skrike når man er syk så ville heller tatt en tur til legevakten enn å skrive her inne. Kan være ørebetennelse eller hodepine som gjør at barnet skriker . Man prøver å finne ut hvorfor og lindrer. 

Anonymkode: cd9d9...0d5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har all verdens sympati og tålmodighet med foreldre som blir slitne og har slitsomme unger osvosv. Det er ikke dét jeg reagerer på i denne tråden.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Barnet hyler ikke fordi det plutselig finner ut at "nå skal jeg plage mamma!"

Jeg forstår at det er slitsomt med mye hyling! Men jeg skjønner ikke at du tror at barnet gjør det "med vilje"....

Anonymkode: 7e993...22e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

dette her🙏 Fyflate det var mange stygge kommentarer mot en mor som spørr om råd... Truer med bv og hele pakka.. Folk burde skamme seg og tenke seg to ganger.  Helt normalt at foreldre blir slitne. Ikke alle som er så heldige at de er litt slitne i hode så ka  besteforeldre hente barna med engang. For høres jo ut som her er det en gjeng med foreldre som ikke har hatt barna sine nok.  Om en skriver på et forum at man er slitn og stiller et spørsmål så betyr det ikke at man ignorer barnet sitt og ikke gir det kjærlighet og prøver sitt aller beste.. Nei fyfaen her var det mange troll som skulle hatt mer bak ørene sine....

Anonymkode: c1c8e...d90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er nok ingen her som ikke har forståelse for at du ser frem til den tid når du kan kommunisere mer med barnet (eller, for å vinkle det litt annerledes - når barnet kan kommunisere mer med deg). Men det man kanskje reagerer litt på er at det ser ut til at du viser lite forståelse for hvordan barnet kommuniserer nå. Det virker som at du ønsker å høre "Ja, fy søren, 1-åringen har bare å skjerpe seg her, bare sett henne på plass".

Hva ville du egentlig med denne tråden? Noen her sier du ikke har selvinnsikt - den oppfatningen kommer av at du fremdeles står på ditt om at du mener barnet gjør dette med vilje, uten å være villig til å forstå mekanismene bak barnets gråt/hyling.

Anonymkode: 6047c...d5d

Jeg er sliten og frustrert. Har sikkert formulert meg for ærlig og kontant. Jeg skjønner jo at hun ikke er vanskelig med vilje. Det er bare utrolig frustrerende når hun lager så vanvittig mye lyd. Og det er ikke noe hun gjør til meg, det er ikke for å be om noe. Og det er ikke stort jeg kan gjøre for henne som vi ikke allerede gjør. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

dette her🙏 Fyflate det var mange stygge kommentarer mot en mor som spørr om råd... Truer med bv og hele pakka.. Folk burde skamme seg og tenke seg to ganger.  Helt normalt at foreldre blir slitne. Ikke alle som er så heldige at de er litt slitne i hode så ka  besteforeldre hente barna med engang. For høres jo ut som her er det en gjeng med foreldre som ikke har hatt barna sine nok.  Om en skriver på et forum at man er slitn og stiller et spørsmål så betyr det ikke at man ignorer barnet sitt og ikke gir det kjærlighet og prøver sitt aller beste.. Nei fyfaen her var det mange troll som skulle hatt mer bak ørene sine....

Du leste hva hun skrev, eller?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje du skal lese på HI på nytt? 

Ingen som har truet med BV, men rådet henne til å oppsøke hjelp og råd for å håndtere barnet sitt som har vondt. TS skriver selv at hvis barnet hadde vært større, så ville hun bedd barnet om å skjerpe seg. Synes du det er god omsorg når barnet er sykt? Helt ærlig? 

Snakk om å ta ting ut av proposjoner. 

Anonymkode: 83686...7c5

• Liker 2
Skrevet

Uff-  noen ganger lurer jeg veldig hva skjer med folk i disse tider.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du skal lese på HI på nytt? 

Ingen som har truet med BV, men rådet henne til å oppsøke hjelp og råd for å håndtere barnet sitt som har vondt. TS skriver selv at hvis barnet hadde vært større, så ville hun bedd barnet om å skjerpe seg. Synes du det er god omsorg når barnet er sykt? Helt ærlig? 

Snakk om å ta ting ut av proposjoner. 

Anonymkode: 83686...7c5

Hørt om ikke lese at så veldig bokstavelig? Tror ikke noen mamma eller pappa klarer å gi til et sykt barn at nå må du skjerpe deg. Å om de hadde tenkt det så hadde de ikke skrevet det slikt. Men selvfølgelig om en 10 åring hadde sittet å hylet så kan man jo si det nytter ikke å sitte å hyle slikt. Det forstår jo alle at det går ikke til en 1 åring. Men man må da få lov til å syns det er tungt og få en utblåsning en eller annen plass.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan da?

Hvordan noen skal kunne hjelpe? 
Hva med å avlaste deg et noen timer så du får hvile/sove? Eller bare være sammen med deg og barnet og hjelpe deg å roe henne. Støtte deg. 
Dette gjorde moren min for meg når mannen var på sjøen i ukesvis og jeg var alene med barna. Uvurdelig å få hjelp i slike situasjoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...