AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Barnet er sykt og føler seg dårlig, greit nok. Forventer sutring liksom. Men her er det å hyle og skrike av fulle lunger, det er helt forferdelig å høre på. Holder på å klikke for meg😵💫 Bare 1 år så går jo ikke an å snakke fornuft til akkurat. Herregud, det er som om hun intenst prøver å lage så stygg lyd som overhodet mulig. Gleder meg til hun er stor nok til å få beskjed om å skjerpe seg. Anonymkode: 12eb3...d2d 1
Tuba Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet er sykt og føler seg dårlig, greit nok. Forventer sutring liksom. Men her er det å hyle og skrike av fulle lunger, det er helt forferdelig å høre på. Holder på å klikke for meg😵💫 Bare 1 år så går jo ikke an å snakke fornuft til akkurat. Herregud, det er som om hun intenst prøver å lage så stygg lyd som overhodet mulig. Gleder meg til hun er stor nok til å få beskjed om å skjerpe seg. Anonymkode: 12eb3...d2d Barnet er sykt og du synes det er kjipt at du ikke kan be henne skjerpe seg? 26
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barnet er sykt og føler seg dårlig, greit nok. Forventer sutring liksom. Men her er det å hyle og skrike av fulle lunger, det er helt forferdelig å høre på. Holder på å klikke for meg😵💫 Bare 1 år så går jo ikke an å snakke fornuft til akkurat. Herregud, det er som om hun intenst prøver å lage så stygg lyd som overhodet mulig. Gleder meg til hun er stor nok til å få beskjed om å skjerpe seg. Anonymkode: 12eb3...d2d Herregud, hva leste jeg nå? Ta kontakt med noen som kan hjelpe barnet. Barnevernet er en god start. Anonymkode: 3dc96...0ab 12 1
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barnet er sykt og føler seg dårlig, greit nok. Forventer sutring liksom. Men her er det å hyle og skrike av fulle lunger, det er helt forferdelig å høre på. Holder på å klikke for meg😵💫 Bare 1 år så går jo ikke an å snakke fornuft til akkurat. Herregud, det er som om hun intenst prøver å lage så stygg lyd som overhodet mulig. Gleder meg til hun er stor nok til å få beskjed om å skjerpe seg. Anonymkode: 12eb3...d2d Barnet er sykt og skriker av full halv og det irriterer deg? Selv hadde jeg vært livredd og kontaktet lege! 12
Polly Ester Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Hun er 1 år. Jeg gjentar: Ett år! Hun kan jo ikke prate engang. Hun er syk og hun får ikke sagt i fra hvor det er vondt eller hvor vondt det er. Muligens litt skummelt også fordi i hennes verden kommer hun til å ha vondt bestandig. Og så føler hun nok på at du blir utålmodig med henne, så da blir det enda verre. Kan du få noe avlastning slik at hun kan få omsorg av noen andre og du kan få litt pusterom? Og... det er sikkert et dumt spørsmål men, har dere vært hos legen? 11
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 Stakkars, husker min 1 åring var syk, og gråt mye, ville ikke spise eller drikke. Så fikk vi se i munnen hennes, og hun hadde sår i hele munnen, tunga og halsen. Helt grusomt, ringte legen, men fikk bare beskjed om at det måtte gå over av seg selv. Da skal jeg som mor takle gråting, når hun skriker av smerte. Ble mye kos og hun fikk spise og drikke det hun ville. Anonymkode: 497d7...eaf 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 Tuba skrev (19 minutter siden): Barnet er sykt og du synes det er kjipt at du ikke kan be henne skjerpe seg? Ja, jeg synes faktisk det. Hun kan sitte på fanget og slappe av, og bare plutselig bryte ut i grusom hyling, bare fordi. Er det normalt? Anonymkode: 12eb3...d2d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, jeg synes faktisk det. Hun kan sitte på fanget og slappe av, og bare plutselig bryte ut i grusom hyling, bare fordi. Er det normalt? Anonymkode: 12eb3...d2d Du reagerer ikke spesielt normalt, nei. Barnet er normalt. Anonymkode: 191fd...22a 22 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 Teatrica skrev (18 minutter siden): Barnet er sykt og skriker av full halv og det irriterer deg? Selv hadde jeg vært livredd og kontaktet lege! Har vært hos lege, det er bare den fjerde barnesykdom. Feberen er på vei ned og matlysten på vei opp. Sitter mye på fanget og får kos og nærhet. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å brøle av full hals. Anonymkode: 12eb3...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg synes faktisk det. Hun kan sitte på fanget og slappe av, og bare plutselig bryte ut i grusom hyling, bare fordi. Er det normalt? Anonymkode: 12eb3...d2d "Bare fordi"? Et så lite barn, eller barn generelt, gjør vel sjeldent ting "bare fordi". Forstår at det sikkert er frustrerende når det står på, men det virker som at du tror hun gjør dette på pur F. Hun har det vondt, hun forstår det ikke, og hun klarer ikke å uttrykke det på annen måte enn å hyle/gråte. At hun "plutselig" bryter ut kan jo være fordi det brått var noe som var ubehagelig, f.eks. kvalme, magevondt eller at hodepinen stakk til. Du kan jo tenke på hvordan det er å være syk - avhengig av hva det er selvsagt, så går det jo litt opp og ned. Men vi vet at det går opp og ned, og nettopp sistnevnte - at det går ned og så over til slutt. Det forstår jo ikke så små barn. Håper du har noen andre som kan avlaste deg, både for din og barnets skyld. Anonymkode: 6047c...d5d 8
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg synes faktisk det. Hun kan sitte på fanget og slappe av, og bare plutselig bryte ut i grusom hyling, bare fordi. Er det normalt? Anonymkode: 12eb3...d2d Kanskje hun plutselig får veldig vondt? Anonymkode: 8deb4...928 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært hos lege, det er bare den fjerde barnesykdom. Feberen er på vei ned og matlysten på vei opp. Sitter mye på fanget og får kos og nærhet. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å brøle av full hals. Anonymkode: 12eb3...d2d Igjen - tror du virkelig at hun gjør det med vilje? At hun tenker "nå skal jeg lage et helvete for mamma ved å hyle skikkelig høyt"? Anonymkode: 6047c...d5d 7 1
lillevill Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vært hos lege, det er bare den fjerde barnesykdom. Feberen er på vei ned og matlysten på vei opp. Sitter mye på fanget og får kos og nærhet. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å brøle av full hals. Anonymkode: 12eb3...d2d Hun er da omtrent en baby, ts. Er du moren? 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 Polly Ester skrev (21 minutter siden): Hun er 1 år. Jeg gjentar: Ett år! Hun kan jo ikke prate engang. Hun er syk og hun får ikke sagt i fra hvor det er vondt eller hvor vondt det er. Muligens litt skummelt også fordi i hennes verden kommer hun til å ha vondt bestandig. Og så føler hun nok på at du blir utålmodig med henne, så da blir det enda verre. Kan du få noe avlastning slik at hun kan få omsorg av noen andre og du kan få litt pusterom? Og... det er sikkert et dumt spørsmål men, har dere vært hos legen? Jeg forstår jo det. Det er kjipt å være syk. Hun var sykere de første dagene og oppførte seg ikke sånn. Vi er to foreldre så vi avlaster hverandre. Men går jo og hører på det for det. Har vært hos legen, ingenting å gjøre med. Anonymkode: 12eb3...d2d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 Du bør få noen til å avlaste deg.. Virker som om hun har brå, stikkende smerter hvis hun bare plutselig hyler! Ta nå å tenk deg litt om før du klikker da, hun er så liten og DU er trygghetspersonen hennes. Du er hele verden for dette lille mennesket.. Du må faktisk ta deg sammen og gi henne varme og trøsten hun trenger. Og kanskje legehjelp også! God bedring til jenta di.. Anonymkode: d4f19...ebb 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen - tror du virkelig at hun gjør det med vilje? At hun tenker "nå skal jeg lage et helvete for mamma ved å hyle skikkelig høyt"? Anonymkode: 6047c...d5d Det føles sånn, ja. "Hvor høy og grusom lyd klarer jeg å lage?" Hun får jo respons på langt mindre. Anonymkode: 12eb3...d2d
Minitroll Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 Du får spørre henne om 10 år; hvorfor i helv## skrek du så fælt da du var syk?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 Jaja, har vel fått svar på det jeg lurte på. Det er altså helt normalt at små barn skriker av fulle lunger hele tiden når de er syke. Og helt unormalt å se frem til at barnet blir stort nok til å kommunisere med. God lørdagskveld da. Anonymkode: 12eb3...d2d 3 2
Tuba Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, jeg synes faktisk det. Hun kan sitte på fanget og slappe av, og bare plutselig bryte ut i grusom hyling, bare fordi. Er det normalt? Anonymkode: 12eb3...d2d Det er ikke «bare fordi» hun skriker. Hun skriker fordi hun har ubehag, er sulten, trenger trøst, trenger oppmerksomhet osv osv. Hun kan jo ikke snakke så hun prøver desperat å få deg til å skjønne hva hun trenger. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå