AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 For to år siden ble jeg plutselig veldig allergisk, og tar antihistaminer, montelukast, øyedråper (enkeltpakket), nesespray og allergivaksine tabletter, i tillegg til sterke naproxen og prednisolon i perioder. Jeg regner med at dette er ok å ta med i håndbagasjen når jeg skal til Skottland i påsken. Men må jeg ha med noe dokumentasjon? Og hvordan er det lurt å pakke dem? Det er første gang jeg flyr etter å ga startet med medisiner, så dette aner jeg virkelig ikke. Anonymkode: f1a9f...76b
Mokkilokki Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 All medisin tar du med i håndbagasjen. Du kan snakke med de på apoteket om det du har krever dokumentasjon. I så fall så kan de utstede nødvendig papirer. Aldri legg medisiner i innlevert bagasje, den kan jo komme vekk. Dessuten kan det jo være du trenger noe av dette underveis.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Noen som noen gang har måtte vise dokumentasjon? Holder det å ta med pakken der apoteket har klistret på navnet mitt og hva det brukes mot og dose? Anonymkode: f1a9f...76b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har alltid med i originalforpakning. Med navnet mitt på. Har reist internasjonalt med sterke smertestillende, ingen har spurt om noe, men navn på reseptbelagt bør du ha. Og medisiner skal alltid i håndbagasje. Anonymkode: 4d636...4b5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Ha medisinen din i håndbagasjen, og ha de i pakken (om ikke i esken, så i brettet). A og B-preparater bør du ha i orginialesken med ditt navn på. Anonymkode: cb46f...db4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå