AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Hei! Jeg trenger noen innspill på en kjip sak. Min hund ble bitt av en annen hund på tur. Det var helt uprovosert, ingen lek eller sånt, den andre hunden løp mot min så eier mistet båndet og den bet seg fast i rumpa på min hund. Vi oppsøkte veterinær som synes det så fint ut, så vi renset og barberte for å holde rent. Etter en uke ble det infeksjon, med påfølgende hasteoperasjon. Videre ble det nekrose i såret.. På 6 dager har det vært 3 operasjoner, og til sammen har vi vært 7 ganger hos veterinær. Vi er fremdeles ikke ferdige, og har to nye avtaler kommende uke. Hundeier har tatt på seg all skyld, de vet at hunden deres er aggressiv og har sagt de skal dekke utgiftene. Det viser seg at deres innboforsikring dekker skade hund påfører andre. Spørsmålet jeg ønsker innspill på er hvor mye skal de egentlig erstatte? Veterinær-regningen inkl medisiner er foreløpig rett i underkant av 26 000. I tillegg har det jo påført meg endel problemer rent praktisk med 25 min kjøring hver vei til veterinær, fri fra jobb for veterinær og pass av hunden kontinuerlig hjemme. Hele uka, med alle gjøremål og jobb er jo totalt ommøblert.. Hva er det egentlig rimelig å kreve? Anonymkode: c13fe...fbe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg trenger noen innspill på en kjip sak. Min hund ble bitt av en annen hund på tur. Det var helt uprovosert, ingen lek eller sånt, den andre hunden løp mot min så eier mistet båndet og den bet seg fast i rumpa på min hund. Vi oppsøkte veterinær som synes det så fint ut, så vi renset og barberte for å holde rent. Etter en uke ble det infeksjon, med påfølgende hasteoperasjon. Videre ble det nekrose i såret.. På 6 dager har det vært 3 operasjoner, og til sammen har vi vært 7 ganger hos veterinær. Vi er fremdeles ikke ferdige, og har to nye avtaler kommende uke. Hundeier har tatt på seg all skyld, de vet at hunden deres er aggressiv og har sagt de skal dekke utgiftene. Det viser seg at deres innboforsikring dekker skade hund påfører andre. Spørsmålet jeg ønsker innspill på er hvor mye skal de egentlig erstatte? Veterinær-regningen inkl medisiner er foreløpig rett i underkant av 26 000. I tillegg har det jo påført meg endel problemer rent praktisk med 25 min kjøring hver vei til veterinær, fri fra jobb for veterinær og pass av hunden kontinuerlig hjemme. Hele uka, med alle gjøremål og jobb er jo totalt ommøblert.. Hva er det egentlig rimelig å kreve? Anonymkode: c13fe...fbe Du kan kreve å få dekket veterinærregningene. Det at du må kjøre til veterinær og fikse pass er sånne ting man må regne med når man har hund; ting kan skje som gjør at man må tilpasse seg. Anonymkode: 280a5...e9c 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå