AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Jeg er 36, dama er 38. Hun tok ut spiralen for noen måneder siden - den måtte ut. Vi har ikke planer om å bli gravide. Jeg skjønner at hun ikke vil sette inn en ny spiral. Av flere grunner. Alder, varighet på den osv. Og spiral er det eneste hun ikke får bivirkninger av. Så nå må jeg bruke kondom igjen siden vi ikke vil at hun skal bli gravid. Er nesten 15 år siden sist jeg brukte kondom jevnlig og jeg må si at det er skikkelig kjedelig. Trodde ikke jeg skulle måtte kjøpe kondomer i en alder av 36. Og når den først er på og vi har begynt så kan vi ikke bytte til oral for hun vil jo ikke suge på den og jeg føler at jeg må passe på at den er på plass hele tida. Noe av det beste vi vet er å bytte mellom sex og oral. Jeg syns at det blir dumt å måtte ta av en kondom og sette på en ny kanskje tre ganger. Og kondom-smaken er jo der etter at jeg har tatt den av og hun liker jo ikke det heller. Nå er det bare seksuell frustrasjon som kommer ut her. En ganske kjedelig situasjon. Anonymkode: 42c3b...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Ut fra alder er det kanskje på tide å sterilisere seg? Hun begynner jo uansett å bli for gammel til å få barn. Jeg kan ikke bruke hormonoprevansjon. Vi har brukt kondom i mange år, han får valget: kondom eller sterilisering. Anonymkode: 1899b...66d 20 3
Hulderen Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ut fra alder er det kanskje på tide å sterilisere seg? Hun begynner jo uansett å bli for gammel til å få barn. Jeg kan ikke bruke hormonoprevansjon. Vi har brukt kondom i mange år, han får valget: kondom eller sterilisering. Anonymkode: 1899b...66d Dette var et godt råd, TS. Hun har stått for prevensjonen til nå. Nå er det din tur. Stikk og få kuttet strengene! 33 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Hulderen skrev (2 minutter siden): Dette var et godt råd, TS. Hun har stått for prevensjonen til nå. Nå er det din tur. Stikk og få kuttet strengene! Elendig råd.. Anonymkode: efce7...bda 1
SlemUlv Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Elendig råd.. Anonymkode: efce7...bda Hvorfor er det et elendig råd? Jeg er 41, jeg får fortsatt nei hos legen, om jeg spør om sterilisering. "kan jo hende du ombestemmer deg!" Vi som kvinner sliter veldig med å få sterilisert oss, men det er enklere for menn, siden den kan omgjøres. 11
Brunello Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det et elendig råd? Jeg er 41, jeg får fortsatt nei hos legen, om jeg spør om sterilisering. "kan jo hende du ombestemmer deg!" Vi som kvinner sliter veldig med å få sterilisert oss, men det er enklere for menn, siden den kan omgjøres. Ved sterilisering er utgangspunktet at den som steriliseres varig blir ute av stand til å få barn uavhengig av kjønn. Du har en dårlig lege. Legens jobb er ikke å skape usikkerhet hos deg. Hadde forstått spørsmålet om du var barnløs og 31. 1
SlemUlv Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 Brunello skrev (Akkurat nå): Ved sterilisering er utgangspunktet at den som steriliseres varig blir ute av stand til å få barn uavhengig av kjønn. Du har en dårlig lege. Legens jobb er ikke å skape usikkerhet hos deg. Hadde forstått spørsmålet om du var barnløs og 31. Jeg er barnløs. Det er det som er problemet, jeg har spurt om å få bli sterilisert i 5 år nå. Fordi jeg ikke bør få barn, pågrunn av min helse. Tro meg, dette er helt vanlig! Vi har egentlig "lov" å steriliser oss etter at vi blir 25år. Men om vi er barnløse, setter legene seg på bakbeina! Det er helt sykt. 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 Jeg er 37 og blitt sammen med en på 57. Han har brukt kondom kun et par ganger tidligere, hevder at alle tidligere damer hadde brukt p-piller eller annen prevansjon. Da vi ble sammen bestilte han sterilisering, to måneder ventetid, så var det gjort. Kondom var ikke et alternativ for han, en holdning jeg ikke aksepterer helt, vi prøvde noen ganger men han klarte ikke å bli hard, mens jeg stresset med å sikre at den ikke slir av. P-piller fjerner min sexlyst, så han var ikke så interessert i at jeg skulle begynne på det igjen heller. Nå gjenstår tre måneder før kontroll, og han virker stadig mer fornøyd med valget. Kan anbefales om du er sikker på at du ikke skal ha barn. Anonymkode: df7da...938 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 buhuuuu stakkars deg !! at dama skal få et hav av bivirkninger bryr deg visst ikke !! jeg er 38 og har endelig tatt til vettet om og ikke la meg presse av menn til mer prevensjon. Anonymkode: 2410a...4b5 11
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 Jeg vet ikke hvorfor du får så mange sure svar, men klipping av strengen er jo simpelt og et veldig godt valg hvis du ikke vil ha flere barn 😊 Skjønner godt at kondom er kjipt, og jeg skjønner også dama di. Kondom er ekstremt kjipt som permanent valg så jeg hadde snippet om jeg var deg, og du ikke vil ha barn da, så klart. Anonymkode: 8fe1b...432 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ut fra alder er det kanskje på tide å sterilisere seg? Hun begynner jo uansett å bli for gammel til å få barn. Jeg kan ikke bruke hormonoprevansjon. Vi har brukt kondom i mange år, han får valget: kondom eller sterilisering. Anonymkode: 1899b...66d Nå har det bare vært noen måneder da. Kanskje vi vil prøve å få barn om et år, hvem vet? Vil ikke ta noen forhastede beslutninger som å sterilisere meg helt enda. Som jeg skrev så var det litt seksuell frustrasjon som kom ut og at det er kjedelig. En ting jeg liker med dette forumet er at det går an å lufte seg litt. Og til de som skriver at nå er det min tur så skulle jeg med glede tatt en pille hvis jeg kunne. Frustrasjonen er at man ikke kan gjøre så mye annet når kondomen først er på. Anonymkode: 42c3b...d8e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 SlemUlv skrev (1 time siden): Hvorfor er det et elendig råd? Jeg er 41, jeg får fortsatt nei hos legen, om jeg spør om sterilisering. "kan jo hende du ombestemmer deg!" Vi som kvinner sliter veldig med å få sterilisert oss, men det er enklere for menn, siden den kan omgjøres. Da går du til en annen lege! Dette er ditt. Du er 41 år og vet hva du vil. Den arrogante legen du har vært hos kan fint få færre pasienter. Anonymkode: 22273...50e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå har det bare vært noen måneder da. Kanskje vi vil prøve å få barn om et år, hvem vet? Vil ikke ta noen forhastede beslutninger som å sterilisere meg helt enda. Som jeg skrev så var det litt seksuell frustrasjon som kom ut og at det er kjedelig. En ting jeg liker med dette forumet er at det går an å lufte seg litt. Og til de som skriver at nå er det min tur så skulle jeg med glede tatt en pille hvis jeg kunne. Frustrasjonen er at man ikke kan gjøre så mye annet når kondomen først er på. Anonymkode: 42c3b...d8e Det er reversibelt hos menn. Anonymkode: 22273...50e 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 1 hour ago, SlemUlv said: Hvorfor er det et elendig råd? Jeg er 41, jeg får fortsatt nei hos legen, om jeg spør om sterilisering. "kan jo hende du ombestemmer deg!" Vi som kvinner sliter veldig med å få sterilisert oss, men det er enklere for menn, siden den kan omgjøres. Men nå var det jo en mann dette rådet ble gitt til da, ikke til en dame. Anonymkode: 059c0...1a9
Gjest O.G. Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er 36, dama er 38. Hun tok ut spiralen for noen måneder siden - den måtte ut. Vi har ikke planer om å bli gravide. Jeg skjønner at hun ikke vil sette inn en ny spiral. Av flere grunner. Alder, varighet på den osv. Og spiral er det eneste hun ikke får bivirkninger av. Så nå må jeg bruke kondom igjen siden vi ikke vil at hun skal bli gravid. Er nesten 15 år siden sist jeg brukte kondom jevnlig og jeg må si at det er skikkelig kjedelig. Trodde ikke jeg skulle måtte kjøpe kondomer i en alder av 36. Og når den først er på og vi har begynt så kan vi ikke bytte til oral for hun vil jo ikke suge på den og jeg føler at jeg må passe på at den er på plass hele tida. Noe av det beste vi vet er å bytte mellom sex og oral. Jeg syns at det blir dumt å måtte ta av en kondom og sette på en ny kanskje tre ganger. Og kondom-smaken er jo der etter at jeg har tatt den av og hun liker jo ikke det heller. Nå er det bare seksuell frustrasjon som kommer ut her. En ganske kjedelig situasjon. Anonymkode: 42c3b...d8e Stakkars deg....
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nå har det bare vært noen måneder da. Kanskje vi vil prøve å få barn om et år, hvem vet? Vil ikke ta noen forhastede beslutninger som å sterilisere meg helt enda. Som jeg skrev så var det litt seksuell frustrasjon som kom ut og at det er kjedelig. En ting jeg liker med dette forumet er at det går an å lufte seg litt. Og til de som skriver at nå er det min tur så skulle jeg med glede tatt en pille hvis jeg kunne. Frustrasjonen er at man ikke kan gjøre så mye annet når kondomen først er på. Anonymkode: 42c3b...d8e du sier du ville tatt en pille. da hadde du mistet all lyst og sex hadde ikke vært et tema. hva er så grusomt med kondom ? dere kan jo ta på ny kondom igjen. det finnes gratis kondomer å få på nettet. dessuten syns jeg du som mann kan stille økonomisk med kondom kjøp. du er 37 år. på tide å bli voksen nå vettu . etter jeg sluttet på p piller sist fordi jeg satt på sykehuset med blodpropp i en fot følte jeg meg bare så idiot. der satt jeg fordi jeg hadde vært tømmestasjon for en barnslig mann over 40 som ikke kunne træ på seg et kondom uten å sutre. i tillegg fikk jeg et voldsomt kvise utbudd på rygg og ansikt som krevde antibiotika tablett kur i 3 mnd. Alt dette fordi en mann ikke kan bruke en kondom. Nå gidder jeg ikke flere menn og har kjøpt sexmaskin. og skal jeg ha barn blir det donor i danamark. Anonymkode: 2410a...4b5 11 2
SlemUlv Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Men nå var det jo en mann dette rådet ble gitt til da, ikke til en dame. Anonymkode: 059c0...1a9 Nettopp! Fordi det er enklere for menn, en for kvinner. 3
SlemUlv Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da går du til en annen lege! Dette er ditt. Du er 41 år og vet hva du vil. Den arrogante legen du har vært hos kan fint få færre pasienter. Anonymkode: 22273...50e Du mener DE arrogante legene? For det er ikke bare en. Og jeg er ikke alene om denne erfaringen blant leger, verken i Norge eller resten av verden. 6
Gjest Smeltemann Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er 36, dama er 38. Hun tok ut spiralen for noen måneder siden - den måtte ut. Vi har ikke planer om å bli gravide. Jeg skjønner at hun ikke vil sette inn en ny spiral. Av flere grunner. Alder, varighet på den osv. Og spiral er det eneste hun ikke får bivirkninger av. Så nå må jeg bruke kondom igjen siden vi ikke vil at hun skal bli gravid. Er nesten 15 år siden sist jeg brukte kondom jevnlig og jeg må si at det er skikkelig kjedelig. Trodde ikke jeg skulle måtte kjøpe kondomer i en alder av 36. Og når den først er på og vi har begynt så kan vi ikke bytte til oral for hun vil jo ikke suge på den og jeg føler at jeg må passe på at den er på plass hele tida. Noe av det beste vi vet er å bytte mellom sex og oral. Jeg syns at det blir dumt å måtte ta av en kondom og sette på en ny kanskje tre ganger. Og kondom-smaken er jo der etter at jeg har tatt den av og hun liker jo ikke det heller. Nå er det bare seksuell frustrasjon som kommer ut her. En ganske kjedelig situasjon. Anonymkode: 42c3b...d8e Kanskje hun kan sterilisere seg.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har det bare vært noen måneder da. Kanskje vi vil prøve å få barn om et år, hvem vet? Vil ikke ta noen forhastede beslutninger som å sterilisere meg helt enda. Som jeg skrev så var det litt seksuell frustrasjon som kom ut og at det er kjedelig. En ting jeg liker med dette forumet er at det går an å lufte seg litt. Og til de som skriver at nå er det min tur så skulle jeg med glede tatt en pille hvis jeg kunne. Frustrasjonen er at man ikke kan gjøre så mye annet når kondomen først er på. Anonymkode: 42c3b...d8e Når hun er 39? Sjansen er under 50% for at hun blir gravid i løpet av et år. Hvis dette er noe dere vurderer, er det bare å sette i gang. Anonymkode: b7356...f02 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå