Gå til innhold

Sykemelding pga. covid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har fått det?

Jeg sliter veldig med/etter covid. Testet positivt for 9-10 dager siden (har alle 3 doser, og er i risikogruppe) og har jobbet på hjemmekontor i et par dager. Problemet er at jeg blir så fryktelig (unormalt) sliten, og etter bare noen få timer med jobbing så blir jeg svimmel, svett, sliten, småkvalm og får hodepine. Merker at jeg ikke greier å tenke eller snakke klart, og bare må ligge helt i ro en god stund. Det samme skjer når jeg gjør helt vanlig husarbeid (klesvask, oppvaskmaskin, brødbaking osv), men siden det krever litt mer «fysisk»  skjer det mye raskere. 

Jeg har heldigvis en sjef som er veldig forståelsesfull, men hjemmekontor er fy-fy på min arbeidsplass (forstå det den som kan) og jeg føler at det er en forventning om at jeg møter som normalt på mandag. 

Jeg er litt rådvill på hva jeg kan/bør gjøre, men her og nå kjenner jeg meg bare ganske fortvilt. På den ene siden ønsker jeg å dra på jobb som normalt, men samtidig så kjenner jeg at det kanskje var litt tidlig å starte opp og at jeg kunne trengt noen dager på å hente meg ordentlig inn. Dette er helt utenom normalen for meg, jeg blir aldri så sliten av helt vanlige ting, og hvis jeg blir det er det på en helt annen måte enn nå/etter covid!

Hva tenker internett? Bør jeg sykemelde meg? Eller bør jeg be om noen dager ekstra med hjemmekontor først? Da har jeg hvertfall muligheten til å ta gode pauser eller logge av når jeg kjenner at energien er oppbrukt…

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde snakket med legen og forhørt meg angående sykemelding. Selv om du er på hjemmekontor skal du i utgangspunktet jobbe som normalt, noe du ikke klarer. Høres ut som kroppen din trenger mer tid. Noen blir dessverre dårlige lenge, og da må man bare ta tiden til hjelp. Det hjelper deg nok lite å være hjemme, og stressa pga lite tilrettelegging fra jobben. God bedring! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som meg.... Er 14 dager siden jeg fikk covid, og har vært sykmeldt 7 dager allerede, og fått sykmelding for neste uke også. Er veldig svimmel, har hodepine, kvalme viss jeg ikke tar det heelt med ro, vanskelig å snakke skikkelig og konsentrere meg... 

Godt å høre at vi er flere 🤗

Anonymkode: 2ea20...786

AnonymBruker
Skrevet

Sykemelding, ikke hjemmekontor. Du gi deg selv tid til å bli ordentlig frisk. Det er du ikke nå. 

Anonymkode: c3bec...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste riktige er jo å ta det rolig til man er bra igjen.                                      Syk på 10-11dagen selv. Ikke vært på jobb. Føler det er forventet å være tilbake i morgen,mandag. Da de fleste kollegaene min var tilbake etter ca 1 uke. Men jeg er ikke frisk. Kjempe tett. Ingen energi ,hodepine, orker ikke hverdagslige ting. Uff gruer meg sånn til å ringe i morgen….

Anonymkode: 55bf1...275

AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med fastlegen, som har god peiling på etterdønninger av covid og når du er klar for å jobbe fullt.

Hvis du har "tåkehjerne" så kan det hende 50% sykemelding, kombinert med hjemmekontor, hadde vært bedre løsning for akkurat deg.

Anonymkode: e844e...151

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...