Gå til innhold

Kjøpe hus på tvangssalg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med eller kunnskap om å kjøpe hus på tvangssalg? Tar det lenger tid enn vanlig? Risikerer man dårlig tilstand som ikke er beskrevet? At tidligere eier tar hevn? 🤔

Er jo ganske billig. 

Anonymkode: a9747...4d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig karma i allefall.

Anonymkode: 4535e...bbd

AnonymBruker
Skrevet

Det tar lengre tid - budet ditt er bindene i en lenger periode og det er begrenset mulighet til å klage på mangler etter salget. 

Anonymkode: cd2b9...914

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dårlig karma i allefall.

Ja, selv om det er dødsbo?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har noen erfaring med eller kunnskap om å kjøpe hus på tvangssalg? Tar det lenger tid enn vanlig? Risikerer man dårlig tilstand som ikke er beskrevet? At tidligere eier tar hevn? 🤔

Er jo ganske billig. 

Hørte om noen som hadde kjøpt et hus på tvangssalg. Da de kom og skulle ta over, hadde de hevnlystne eierne på ren faen tatt og plugget igjen kjøkkenvasken med papir og skrudd på vannet.... det rant jo over og ut over alle gulvene, så klart.

Anonymkode: fec1e...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dårlig karma i allefall.

på ingen måte dårlig karma å kjøpe et hus som forrige eier ikke klarte å betale ned gjeld ansvarlig. det er opp til hver enkelt å ta rasjonelle valg når det kommer til økonomien, og det er ytterst sjeldent at tvangssalg skyldes direkte ulykker og dødsfall som man ikke kunne forutse og forberede seg på. det tar kjempelang tid før man kommer dit at banken faktisk krever dette for å få innfridd lån, og da har eiere hatt LANG tid på å rydde opp - opp til årevis. når de har valgt å ikke gjøre det, så blir det tvangssalg. 

Anonymkode: 1d0e1...357

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hørte om noen som hadde kjøpt et hus på tvangssalg. Da de kom og skulle ta over, hadde de hevnlystne eierne på ren faen tatt og plugget igjen kjøkkenvasken med papir og skrudd på vannet.... det rant jo over og ut over alle gulvene, så klart.

klassisk oppførsel hos folk som ikke tar ansvar for seg selv og sitt liv, og heller utagerer utover. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man må vel påregne at det kan bli litt bråk ved overtakelse. Ikke sikkert at tidligere eier er samarbeidsvillig med å flytte fra det som en gang var hjemmet sitt. 

Anonymkode: 9b0fe...6c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

på ingen måte dårlig karma å kjøpe et hus som forrige eier ikke klarte å betale ned gjeld ansvarlig. det er opp til hver enkelt å ta rasjonelle valg når det kommer til økonomien, og det er ytterst sjeldent at tvangssalg skyldes direkte ulykker og dødsfall som man ikke kunne forutse og forberede seg på. det tar kjempelang tid før man kommer dit at banken faktisk krever dette for å få innfridd lån, og da har eiere hatt LANG tid på å rydde opp - opp til årevis. når de har valgt å ikke gjøre det, så blir det tvangssalg. 

Nei. Ikke årevis. 4 mnd

Anonymkode: f4ae3...c35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Ikke årevis. 4 mnd

Og k

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man må vel påregne at det kan bli litt bråk ved overtakelse. Ikke sikkert at tidligere eier er samarbeidsvillig med å flytte fra det som en gang var hjemmet sitt. 

Anonymkode: 9b0fe...6c9

Spøkelse? Som sagt, dødsbo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dårlig karma i allefall.

Hvorfor det? Fordi folk som låner mer enn de klarer å betjene, og ikke klarer å rydde opp i egen økonomi skal fredes? Så det ikke får konsekvenser å unngå å overholde avtalen med banken?

Anonymkode: 4f4fe...397

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dårlig karma i allefall.

Hva er det du snakker om?.

Jeg hadde selv et hus som måtte selges på tvangssalg og var sjeleglad den dagen banken fikk solgt det, det betydde at jeg fikk redusert gjelden min betraktelig.

Grunnen til at det ble solgt på tvangssalg var det ikke var beboelig p.g.a. fukt i kjelleren, noe som ikke ble oppdaget før en god stund etter at jeg hadde kjøpt det. Det resulterte i at jeg måtte betale huslån og leie på samme tid, ble også permittert og omsider arbeidsløs.

Det var helt umulig å få solgt huset på den vanlige måten på flere år og den økonomiske situasjonen min gjorde at jeg ikke kunne betjene lånet, banken besluttet at de måtte ta over salget og heldigvis så fikk de solgt huset til en pris de kunne leve med og jeg fikk mindre gjeld som kunne betales i veldig små avdrag.

Det er mange forskjellige grunner til at hus går på tvangssalg, kan være samlivsbrudd, dødsfall eller rett og slett mislighold av gjeld. Er ikke dermed sagt at de som eier huset blir kastet på gaten og at kreditorene eller banken er slemme dumminger. 

Anonymkode: 4b65d...90a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er jo ganske billig. 

Ja til alt.

Det er noe jeg aldri skal gjøre igjen. 

Anonymkode: a67bb...f7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 18.59):

Det er straffbart. Hvis det er en sann historie, så burde ''selgerne'' sittet i fengsel og jobbet i arbeidsleir fram til de har nedbetalt gjelden til de nye eierne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk helt greit for min del, fikk leilighet 250 000 under takst

Anonymkode: 76d1a...58c

AnonymBruker
Skrevet

En venn av meg kjøpte hus på tvangssak (latterlig god deal), men slet med at den alkoholiserte tidligere eieren dukket opp støtt og stadig, ofte på kveldstid. Det var visst både ekkelt og direkte farlig ved et par anledninger. Den tidligere eieren døde heldigvis etter et par år med plaging.

Anonymkode: 0b220...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...