Gjest ChaseDurer Skrevet 18. mars 2022 #1 Skrevet 18. mars 2022 Har kroniske smerter i penis og bekkenbunnsmuskulatur etter bruk av Bathmate i 2015. Smertene har økt i takt med årene, det samme har angsten. Angst forer smerter og omvendt. Hva kan jeg forvente av smertelindring fra Paralgin Forte?, har aldri brukt det
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Det inneholder et opioid, så du vil bli smertestillet i starten, og deretter utvikle tolerans Anonymkode: 329e4...630 1
Gjest ChaseDurer Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det inneholder et opioid, så du vil bli smertestillet i starten, og deretter utvikle tolerans Anonymkode: 329e4...630 Okei, tenkte å bruke det i en uke for å se om jeg kan få avspent meg litt. Mindre smerter=mer avslappet muskulatur
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Hvis du er plaget av kroniske smerter så er medikamenter som paralgin forte ikke optimalt da langtidsbruk av det forer til økt toleranseterskel og avhengighet Snakk heller med legen din om å prøve ut langtidsvirkende smertestillende, som du tar fast morgen og kveld. Det finnes mange preparater som gir jevn smertelindring og som reduserer fare for avhengighet Anonymkode: 24403...998 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Er enig med resten, paralgin er ikke for langtidsbruk.. men hva skjedde, hva er bathmate? Anonymkode: 3b1ac...6b9
Gjest ChaseDurer Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er enig med resten, paralgin er ikke for langtidsbruk.. men hva skjedde, hva er bathmate? Anonymkode: 3b1ac...6b9 Skjønner! Bathmate er en hydro penispumpe som man fyller med vann og pumper opp penis i dusjen. Jeg overdriver ikke når jeg sier at dette produktet ødela en velfungerende penis og jeg er på vei til å bli ufør pga smerter og angst. Aldri bruk en penispumpe hvis du ikke har skikkelig ereksjonssvikt
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 ChaseDurer skrev (7 minutter siden): Skjønner! Bathmate er en hydro penispumpe som man fyller med vann og pumper opp penis i dusjen. Jeg overdriver ikke når jeg sier at dette produktet ødela en velfungerende penis og jeg er på vei til å bli ufør pga smerter og angst. Aldri bruk en penispumpe hvis du ikke har skikkelig ereksjonssvikt Fy faen leit å høre! Høres jo jævlig vondt ut! Er det nerveskader også? Det er spesielle smertestillende for nervesmerter Anonymkode: 3b1ac...6b9
Gjest ChaseDurer Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 16.32): Fy faen leit å høre! Høres jo jævlig vondt ut! Er det nerveskader også? Det er spesielle smertestillende for nervesmerter Anonymkode: 3b1ac...6b9 Det er helt krise, og det ser ikke ut til å bli bedre, angrer som faen. Det var jo litt vondt å bruke den husker jeg, problemet var at en måned tidligere fjernet jeg mandlene og da hadde jeg ekstreme smerter i to uker, så jeg tenkte ikke over smerten, tenkte at det sikkert var normalt at det var litt. Tror det er nerveskader ja, og kroniske muskelsammentrekninger Ryddet for diskusjon rundt medisintips. Perelandra, mod. Endret 21. mars 2022 av ChaseDurer
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 Kroniske smerter er noe dritt, har det selv Har du vært i kontakt med smerteklinikk? Vurderer det selv, men pga andre sykdommer jeg har vet jeg at de fleste anbefalinger ikke vil fungere for meg (type yoga og trening). Hvis legen din ga deg paralgin forte for en uke så hadde jeg tatt det for å prøve. Avhengighet kommer etter mer enn en uke. Håper det hjelper litt. Jeg går selv på kraftige smertestillende, men jeg holder meg på lavest mulig dose og varierer litt etter behov. Anonymkode: 5a909...d75
Gjest ChaseDurer Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kroniske smerter er noe dritt, har det selv Har du vært i kontakt med smerteklinikk? Vurderer det selv, men pga andre sykdommer jeg har vet jeg at de fleste anbefalinger ikke vil fungere for meg (type yoga og trening). Hvis legen din ga deg paralgin forte for en uke så hadde jeg tatt det for å prøve. Avhengighet kommer etter mer enn en uke. Håper det hjelper litt. Jeg går selv på kraftige smertestillende, men jeg holder meg på lavest mulig dose og varierer litt etter behov. Anonymkode: 5a909...d75 Trist å høre at du sliter du også<3 Har ikke vært i kontakt med de, nei. Egentlig litt av samme grunn som deg, da jeg dessverre blir verre av trening. Angsten og spenningen i den aktuelle delen av kroppen forsterkes og angsten øker. Eneste jeg klarer av fysisk aktivitet nå er en 1 1/2 times gåtur noen kvelder i uka. Jeg har også blitt overvektig av lite aktivitet og medisinen Zyprexa. Har alltid pleid å veie 70 kg, nå er jeg 105, 185 cm høy. Er så drittlei av å ha det sånn
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 ChaseDurer skrev (4 minutter siden): Trist å høre at du sliter du også<3 Har ikke vært i kontakt med de, nei. Egentlig litt av samme grunn som deg, da jeg dessverre blir verre av trening. Angsten og spenningen i den aktuelle delen av kroppen forsterkes og angsten øker. Eneste jeg klarer av fysisk aktivitet nå er en 1 1/2 times gåtur noen kvelder i uka. Jeg har også blitt overvektig av lite aktivitet og medisinen Zyprexa. Har alltid pleid å veie 70 kg, nå er jeg 105, 185 cm høy. Er så drittlei av å ha det sånn Skjønner jeg godt, stor klem! Jeg begynte også å legge på meg pga smertene og inaktivitet. Klarte å ta av meg ved å spise mindre, men det var jo tungt. Det viktigste du gjør er å ha en god dialog med legen din, og gjøre livskvalitet så god du kan. Selv merker jeg mindre smerter nå som våren kommer, og vurderer å komme meg til varmere strøk neste vinter (noen uker) for å se om det kan lindre litt. Kroppen min har det også bedre på smertestillende, den er jo veldig stresset hvis ikke. For meg ble vurderingen at det er bedre å leve med sterke smertestillende enn uten. Veldig godt du har en støttende kjæreste, det er så viktig å ha støtte fra de nærmeste! Lurte også på om du får prate med noen om alt? Jeg går til en lavterskel psyk. Sykepleier, hjelper litt å prate med en helt uavhengig. Føler jeg iblant må skjerme mannen litt for hvordan det er å leve med dette, men til psyk. Syk kan jeg være helt åpen. Vi er mange med kroniske smerter altså, skulle ønske vi fant en kur for alle. Det er så tungt. Du gjør en god jobb bare ved å klare deg, ingen vet hvor tungt det er før de har vært der selv. Anonymkode: 5a909...d75
Perelandra Skrevet 21. mars 2022 #12 Skrevet 21. mars 2022 Kjære trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner og medisintips, innlegg av signert helsepersonell, selvmordstanker, tanker om spiseforstyrrelser og svar til dette. Minner om følgende fra retningslinjene for Kropp og helse Sitat Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. For dem som sliter med selvmordstanker og spiseforstyrrelser anbefaler vi å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg