AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 I det siste har jeg hatt 3 mareritt på kort tid. Sånn ellers kan jeg godt ha mareritt, men maks 1-2 ganger i året. Problemet er at jeg våkner som regel av at jeg gråter skikkelig, tar en stund før kropp og sinn roer seg nok til å forstå at det bare var en drøm. Har ingen problem med å sovne igjen heldigvis. Natten som var så var det nytt mareritt, men denne gangen våkner jeg av at jeg skriker av full hals, og mannen min prøver desperat og holde meg for munn og roe meg ned for å ikke vekke ungene. Jeg var fortsatt i svima, for når han forsøkte å dempe meg så drømte jeg det at noen andre holdt meg for munn og jeg forsøkte bare å hyle høyere for å få hjelp. Ender opp i gråt igjen, og 7åringen som våknet, kommer tuslende for å gi meg bamsen sin❤️ Dette er heldigvis første gang en av barna våkner til mine mareritt, og det er jo ikke farlig sånn sett. Barn vet jo veldig godt hva dette er, men allikevel sårt å oppleve. Jeg vet ikke helt hva dette kommer av, er nok bare veldig sensitiv for inntrykk og drømmer utrolig livlige drømmer til enhver tid. Heldigvis stort sett bare drømmer jeg ler av etterpå. Noen som kan litt om drømmer som har noen tanker?:) Anonymkode: 6f842...b2b
Silva Pluvialis Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Har du opplevd noe spesielt stressende i det siste?
Bålkaffe Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Uoppløste traumer? Mine viste seg med mareritt som tok helt over, de ble ikke borte før jeg tok tak i problemet.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Har du begynt på noen nye medisiner? Jeg fikk veldig mareritt av LDN (lavdose naltrekson) Anonymkode: 3aaae...a71 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 Du må snakke alvor med mannen din, altså. Han kan da ikke holde noen med mareritt foran munnen! 😳 Anonymkode: 20f38...404 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må snakke alvor med mannen din, altså. Han kan da ikke holde noen med mareritt foran munnen! 😳 Anonymkode: 20f38...404 Akkurat DET tenker jeg ikke noe på, det var ikke noe voldsomme greier, tror han bare reagerte i ren refleks for å unngå å vekke unger😉 TS Anonymkode: 6f842...b2b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 Tvillingsjel skrev (17 timer siden): Har du opplevd noe spesielt stressende i det siste? Kan godt være stress, mye som skjer om dagen:) Bålkaffe skrev (17 timer siden): Uoppløste traumer? Mine viste seg med mareritt som tok helt over, de ble ikke borte før jeg tok tak i problemet. Ikke som jeg vet om AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du begynt på noen nye medisiner? Jeg fikk veldig mareritt av LDN (lavdose naltrekson) Anonymkode: 3aaae...a71 Ingen nye medisiner TS Anonymkode: 6f842...b2b
C8H10N4O2 Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ender opp i gråt igjen, og 7åringen som våknet, kommer tuslende for å gi meg bamsen sin❤️ Anonymkode: 6f842...b2b Så herlig med barn som viser empati ♥️♥️
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har de siste årene ofte våknet av mareritt, og vært helt andpusten/har hikstet etter pusten og hatt panikk når jeg våkner. Nylig gikk jeg igjennom en søvnstudie, og har faktisk fått diagnosen søvnapné. Mest sannynlig så har jeg hatt disse marerittene fordi jeg har sluttet og puste, og så hiver jeg etter pusten når jeg våkner, pga oksygenmangel, ikke fordi jeg er redd. Har du noe hodepine på dagtid TS? Er du sliten? Ligger du lenge våken før du sovner? Anonymkode: 8cbca...98f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har de siste årene ofte våknet av mareritt, og vært helt andpusten/har hikstet etter pusten og hatt panikk når jeg våkner. Nylig gikk jeg igjennom en søvnstudie, og har faktisk fått diagnosen søvnapné. Mest sannynlig så har jeg hatt disse marerittene fordi jeg har sluttet og puste, og så hiver jeg etter pusten når jeg våkner, pga oksygenmangel, ikke fordi jeg er redd. Har du noe hodepine på dagtid TS? Er du sliten? Ligger du lenge våken før du sovner? Anonymkode: 8cbca...98f Ingen hodepine, men kan fint være sliten. Jobber dog mye natt, så døgnrytmen er litt på tur støtt og stadig. Ingen problem med å sovne heldigvis, og føler selv jeg sover godt når jeg sover. Har jo samboer så regner med han hadde sagt noe om han merket noe på meg når jeg sover, er generelt en veldig «stille» sover😉 TS Anonymkode: 6f842...b2b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 C8H10N4O2 skrev (20 timer siden): Så herlig med barn som viser empati ♥️♥️ Ja, hen er heldigvis veldig fin sånn❤️ Og heldigvis for at barn spesielt vet hvor vondt mareritt kan være! Som voksen er man jo fortsatt bare et menneske😊 TS Anonymkode: 6f842...b2b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen hodepine, men kan fint være sliten. Jobber dog mye natt, så døgnrytmen er litt på tur støtt og stadig. Ingen problem med å sovne heldigvis, og føler selv jeg sover godt når jeg sover. Har jo samboer så regner med han hadde sagt noe om han merket noe på meg når jeg sover, er generelt en veldig «stille» sover😉 TS Anonymkode: 6f842...b2b Jeg vil bare nevne at mangel på vitamin B1 kan føre til dårlig søvn og mareritt. For noen år siden fikk jeg problemer med egen helse og ville prøve å finne litt ut av ting selv , siden jeg følte at leger ikke hørte på meg.. Anyway , det førte til at jeg har kommet over så utrolig mye som jeg ikke var klar over og hvor feilbehandlet vi blir i helsevesenet vårt . Alt dette er en helt annen diskusjon og det er ikke meningen å spore av tråden din, men bare tenk litt over om du skulle bedt om en blodprøve på legekontoret ditt for å se hva du mangler av vitaminer og mineraler ? Se gjerne den videoen 👇 og få en veldig god forklaring på hvor mye vitaminer faktisk har å si for oss. Vi blir skikkelig syk uten . https://www.youtube.com/watch?v=rjVXFqiPDwE&t=2s Anonymkode: d4450...920
Minya Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 Har du spist ost rett før du legger deg i det siste? Det er egentlig bare en sånn "rumour has it"-greie, men det er visst noe i det hvis du har spist mat med mye mettet fett relativt kort tid før sengetid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå